Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

kjøpte 3 pakker engangshansker fra biltema. Alle revnet mellom tommel og pekefinger ved ingen spesiell grunn. kanskje fabrikkfeil men heller ikke første gang jeg opplever engangshanskene fra biltema revner på forskjellige steder. Så jeg lurer på hvor kjøper dere engangshansker? Europris sine er kanskje hakket bedre enn biltema sine. 

Skrevet
6 minutes ago, teerex said:

Pleier å kjøpe verdens beste hansker fra USA. Ikke direkte billige da.

Vet du hva feks strl 9 tilsvarer? Large?

Skrevet (endret)

Jeg bruker vanligvis 10 eller XL, så L er kanskje stort nok for 9.

Ser jeg kjøpte noen i L i 2017 men de var litt trange for meg. Kjøpte en pakke XL i 2018, de var perfekte. Så kjøpte jeg noen i fjor som var XXL av en eller annen grunn. Muligens fant jeg ikke XL der og da, og dette var et spesielt tilbud. Men de er litt store ja :D Men forsåvidt brukbare allikevel. Må telle opp hvor mange jeg egentlig fikk. Det er jo 50 stk i eska, men de var pakket på en pussig måte med flatpakket eske ved siden av. Tror/håper det er mange flere, så må telle over. Betalte ca 900 kroner med mva fra Amazon. På fakturaen står det jo 500 stk :-P

Update: Det var bare 50 hansker jeg fikk så ble grundig lurt der :shock: Ble ca dobbel pris... og for sent å klage nå etter 10 mnd.

Ble irritert på meg selv og bestilte 2 esker fra Amazon nå, fraktfritt :D Ble jo mye billigere enn de 50 jeg fikk i fjor som skulle være 500. De ble bare liggende uten at jeg talte over. Min feil.

duraflock.jpg.c2348ddf7e0a38f523afaa5656450909.jpg

Endret av teerex
Skrevet

Jeg synes faktisk de på Europris har vært "ok", men ikke mer heller. De vi bruker på jobb (som jeg ikke husker navnet på nå) er derimot en helt annen kvalitet. Likevel revner de også etterhvert.

@teerex Vet du hvor mye "dårligere" de oransje av samme merke er? Var en helt annen pris på de ser jeg.

Edit: Disse bruker vi på jobb, forholdsvis dyre de også.

9035498.jpg

Skrevet (endret)

Granberg 880 synes jeg er en god allround engangshanske, evt. 881 som er forlenget i mansjetten. Den er ikke av de tynneste så den har god slitestyrke, imotsetning til 628 som er tynnere, men den er god til sitt bruk såklart, mat f.eks(om den er godkjent for mat da, husker ikke). Jeg har også brukt WorkHand Tough fra BilXtra, og er kjempefornøyd med de. Kjøpte også disse som vaskehansker til fruen for bruk i huset istedenfor de mye tynnere som egentlig er bra nok. Har brukt de svarte Work engangshanskene fra Europris også og det er kanskje mest bang-for-bucks, men liker Granberg best - 881 er kanskje best til bilvask pga. forlenget mansjett?. Alle nevnte er sorte i farge. De er også slitesterke. Rett hanske til rett bruk. :) 

Endret av Marius2002
Skrevet

Kjøper ofte Granberg hos GS for å fylle opp til gratis frakt grensa. Må passe på å lese tykkelsen. De jeg kjøpte sist var 0,05 mm tror jeg, nå blir det 0,12 mm. Tynnere tåler normalt mindre. Det er ikke uvanlig at slike revner, spesielt om den øverste hansken i boksen har ligget der en stund, tipper det har noe med å være utsatt for lys å gjøre. 

Ellers selger de nitrilhansker på apotek 1, kjøpt noen som heter "Metode", de var ganske ok. Blå nitril og grei pris, de holdt en del bedre enn de tynneste sorte fra Granberg. Størrelser er ganske standard:

6/7 = Små
8 = Medium
9 = Large
10/11 XL/XXL

Bruker 9 selv, men får også på str. 8 med litt knot, det kan faktisk være bedre egnet av og til, for da sitter det mye tettere, men ikke noe å ha på over tid.

Skrevet

Med det samme vi er i gang. Hvordan beregner man hvilken størrelse som passer til handa? Er det noen mål vi kan se på eller er det bare flaks om det passer?

Skrevet
3 minutter siden, Rune-K skrev:

Med det samme vi er i gang. Hvordan beregner man hvilken størrelse som passer til handa? Er det noen mål vi kan se på eller er det bare flaks om det passer?

Noe sånn kanskje?

glove.thumb.jpg.31a8640f420f71b35ad835d8b64a5d35.jpg

Skrevet (endret)

Dura Flock er ganske tykke, hvis spec her stemmer. Ca 0,3 mm. Betalte kr 758 for 50 par (2 esker) på Amazon i går. 

Ser nå at det står jo faktisk "Case of 500" på eska jeg fikk med 50 hansker... Jaja enda bra de var for store :shock:

duraflock3.thumb.jpg.296049fa26ec61a5f4ea39d4616c89f1.jpg

duraflockx.thumb.jpg.5ac203a8a69a55b00a562c18a927d24a.jpg

Endret av teerex
Skrevet
17 timer siden, awt skrev:

Edit: Disse bruker vi på jobb, forholdsvis dyre de også.

9035498.jpg

Kun slike vi også bruker på jobb, meget solide. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...