Fredrik 90 Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden 1 time siden, *MrB* skrev: Liten tank er ikke noe problem. Min gamle 330e lå på realistisk 0.6 på langkjøring, så 40-literstanken holdt greit. Ikke 1000km som på en diesel selvsagt, men 550km går fint uten å kjøre på lukten siste biten. Ellers fikk jeg totalhavari på batteripakken, og fikk høre fra verksted at det er noe som skjer fra tid til annen. Så min opplevelse av kvaliteten er ikke udelt positiv. Hadde ikke du en F30? Altså første generasjon av BMW sitt ladbare hybrid system. En G31 530e fra 2021 har nyere og bedre teknologi, faktisk så er ikke batteribytte så hyppig. Men nå har jo ikke disse bilene rukket å bli veldig gamle ennå BMW sin batterigaranti følger vel bransjenormen som er 8 år og 160 000 km. Ellers så er vel en god motor/drivverk forsikring grei å ha 👍
*MrB* Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 1 hour ago, Fredrik 90 said: Hadde ikke du en F30? Altså første generasjon av BMW sitt ladbare hybrid system. En G31 530e fra 2021 har nyere og bedre teknologi, faktisk så er ikke batteribytte så hyppig. Men nå har jo ikke disse bilene rukket å bli veldig gamle ennå BMW sin batterigaranti følger vel bransjenormen som er 8 år og 160 000 km. Ellers så er vel en god motor/drivverk forsikring grei å ha 👍 F30 330e hadde samme drivlinje (B48 og samme batteri) som G30 530e. 530e LCI hadde større (og muligens forbedret) batteri. Hybridene har 6 års batterigaranti til og med gen 4. 8 år er for gen 5. Nettopp derfor hadde jeg drivverksforsikring på akkurat denne bilen. Takk og lov 😮💨
Ron Jeremy Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Jeg har kjørt LCI 530e, og det er en helt grei drivlinje. Men oppleves veldig kjønnsløs og ordinær, lite prangende og spennende med denne kombinasjonen. Så jeg tror jeg ville gått for en 15/16’ F1* med B48 dieselen rett og slett. Kjør denne med pendling et år, så ser du status og hvor jobben «tar deg» etter den tid. Potensielt en enklere drivlinje, med mer forutsigbarhet og en (mer enn) bra nok bil til mindre penger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå