Gå til innhold

*MrB*

Medlem
  • Innholdsteller

    2724
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    11

*MrB* vant dagen sist Mai 30

*MrB* hadde mest likt innhold!

Om *MrB*

  • Bursdag 08/14/1979

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Rett vest
  • Kjøretøy
    BMW

Nylige profilbesøk

5473 profilvisninger
  1. Du får storkunderabatt mm på lagerbilene også, sånn til info. Jeg skal ikke gå så langt som å kalle M60 en re-badget M50, men jeg sliter med å se oppsiden, all den tid batterikapasitet er lik, rekkevidde er praktisk talt lik, software er lik, og bilen allerede hadde for mange hk i M50 etter min mening. (Hadde glatt kjøpt 40 eller 35 om de hadde vært tilgjengelige til kampanjepris som monnet i forhold til 50/60). Kommer du fra Tesla har du motsatt utgangspunkt ift meg. Jeg kommer fra biler med langt flere fysiske knapper, og jeg synes I4 lite intuitiv og har for mye skjermbasert betjening. Tesla har jeg bare såvidt kjørt, og der var jeg rett og slett en dårligere sjåfør enn jeg er i en mer gammeldags bil. Alt kan jo tilvennes, men selv EU begynner å føle at ting går feil vei her nå, så det er ikke bare gubbefakter. Det er en annen diskusjon da.
  2. *MrB*

    Ulyd, n47

    Ulelyd er jo typisk diff-lyd da, og slik du beskriver det så kommer lyden fra drivverk eller hjul. Men litt vanskelig å anslå uten noe lydklipp. Har du xDrive? Da sitter det en diff foran også.
  3. Ser jo meget bra ut med hjulbuelister i bilens farge. Fint arbeid også. Jeg eier enebolig, og kan skrive under på at jeg ikke på noe som helst tidspunkt har følt at absolutt alt er på stell. Det er alltid et eller annet.
  4. Rundet 107000km i dag. Støvete og fæl. Kommer til å stå seg i stykker, stakkars…
  5. Usikker. Har ca samme erfaring som deg der: Har byttet noen dørhåndtak, men jeg har heller ikke hatt av innertrekk og studert braketten. At skruen sitter i denne braketten er sånn sett bare noe jeg antar, og inngår sånn sett i den delen. Kan ikke helt se hva annet den skal sitte i. Videre sitter den i en slags klips, slik at den ikke kan falle ut. Hvorvidt skruen har et eget delenr er ikke så godt å si. Ingen av skruene i deletegningen ligner. Fant forresten et par bilder. Skruen helt til høyre. Vinkelen ser litt rar ut når man ikke har selve døren som referanse. (Denne er vel for bakdør, mener jeg). Dessuten ser det ut som unbraco på bildene. Jeg vet at det er torx, så havner plutselig på tynn is her...: Edit: Det er nok ikke den skruen til høyre på bildet. Det er nok en monteringsskrue for braketten mot dør. Meg som roter der. Men finner ikke ut hva slags nr den aktuelle skruen har, og hva den er festet i.
  6. Vernasca er vel mer eller mindre det som før het Dakota. Det er slitesterkt og bra, men litt stivt og hardt. Kan vaskes med en lett fuktet klut uten problemer, om du ikke har skinnrens tilgjengelig. Merino er mykere og "føles" (mye) mer luksuriøst. Krever også mer stell, og er mer følsom for misfarging. Spesielt de lyse variantene. Har ingen direkte erfaring med merino, men ville aldri betalt ekstra for det i en ren bruksbil. Andre er garantert uenig i det.
  7. Håndtaket har vel bare et avlangt hull som skruen går igjennom ja. Gjengene sitter vel i braketten (Nr 1 her): Høres vel ut som gjengene er strippet ja. klarer du ikke å presse den til å ta tak heller?
  8. Det er kun gjenværende lagerbiler du får av M50 nå. Se her: https://finn.bmw.no/r/G26E-i4?engineAlternatives=31HD&range-slug=G26E
  9. Er det den skruen du skrur inn i bakkant for å feste utvendig håndtak? Eller snakker vi innvendig?
  10. Denne tråden har gått under radaren min, men måtte inn og lese litt etter innlegget i den andre tråden din. Motgang er vel eneste rette ordet her. Det krever litt stamina å bare bygge opp en motor nesten fra bunnen. Å bygge opp det samme flere ganger etter all slags mystiske feil, og så måtte slite med andre ting i tillegg hadde tatt motet fra de fleste. At du er på nippet til å resignere nå tror jeg de fleste har full forståelse for. Men jeg håper jo det snur for deg. Er jo denne typen tråder jeg liker best, så sånn sett dumt at jeg har gått glipp av den frem til nå
  11. Er det motgang? Den SER kul ut, om det er en trøst.
  12. Jo takk. Eller "takk" 😄. Jeg ville handle IX2, men hun foretrakk I4, og når 569-kampanjen kom var den vanskelig å velge bort. Avstanden ned til IX2 (og andre aktuelle biler) ble rett og slett for liten. Jeg satt meg inn i en Supercharged i butikken, og så overhodet ikke poenget med den. Dermed ble det en Fully Charged med kunstskinn (sensatec?), soltak, HK og 19". For all del, bilen er et fint fremkomstmiddel i hverdagen, men som jeg har vært tydelig på før, trykker den ikke på en eneste knapp hos meg. Den ene gangen jeg har kjørt den sålangt, satt jeg den bare i eco-pro. Det er jo BMW sin "chill mode", og kler bilen fint. Den kjører nok bra opp mot de fleste andre elbiler, men at den veier over 2 tonn klarer den ikke å kamuflere på noe vis.
  13. Vel. Det er derfor 569k-kampanjen er der. Men du kan selvsagt gamble på at de brenner inne med noen lagerbiler ut i juli om du er kald.
  14. På kona. Hun er greit fornøyd. Happy wife, happy life.
  15. Koster skjorten når du kjøper løse deler ja... Kjøper du det sammen med bilen er det bedre, men varierer jo selvsagt med kampanjetypen. Ofte kjører de 9.900,- for vinterhjul. M50 kampanjen hadde 0.00,- for vinterhjul. Ellers koster det vel rundt 25.000,-.
×
×
  • Opprett ny...