Gå til innhold

*MrB*

Medlem
  • Innholdsteller

    2662
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    8

*MrB* vant dagen sist Februar 28

*MrB* hadde mest likt innhold!

Om *MrB*

  • Bursdag 08/14/1979

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Rett vest
  • Kjøretøy
    BMW

Nylige profilbesøk

5247 profilvisninger
  1. En bil som nærmer seg 200k km begynner å bli moden for en større oppfriskning i forstillingen uansett, men hva som konkret lager lyd i ditt tilfelle blir litt vanskelig å fjerndiagnostisere. Foringer kan også se grei ut uten at de nødvendigvis er det. Jeg foretrekker forøvrig å bytte forstillings (og bakstillings) deler parvis. Ryker den ene er som regel ikke den andre langt unna heller. Om du ikke klarer å identifisere noe mer konkret kan det være greit å begynne med endeledd på høyresiden. Om du skrur selv kan du prøve deg litt frem. Som nevnt er nok flere deler der på vei inn i solnedgangen uansett, så om du tenker å beholde bilen en stund kan du se på det som en oppgradering. (Om du ikke skrur selv er det nok greit å sette den inn på verksted for å få en vurdering derfra).
  2. Vanskelig å si.... De to siste er mer typisk for slitte bærearmsforinger og/eller casterstagforinger. Den første der kan være flere ting. Bla tårnlager. Endeledd kan bli dårlige, men de holder som regel ganske lenge. Hvor langt er bilen gått med de forstillingsdelene som står i nå? Evt vet du om det er satt inn deler med dårlig kvalitet nylig?
  3. Konghelle bil? Jeg har ingen direkte erfaring med de, men det jeg har lest spriker stort sett veldig i den ene eller andre retningen. Noen kan ikke få lovprist de nok, mens andre hevder å ha fått biler som ikke var slik de ble avertert. (Tuklet med km, dokumentfusk, tidligere skadebil osv). De har (hadde) ofte kule ting inne, men usikker på om jeg ville handlet der uten videre.
  4. Stemmer. 2 sett på E39 for min del. Begge fikk vanninntrenging og frøs. Auto Trio var heldigvis ganske serviceinnstilte, selv om demperne var «amatørmontert».
  5. Meget fint Alpinastuk der ja. Men kjedelig med 2 differ som lekker. Og Bilstein ser dessverre ikke ut til å klare å få kvaliteten helt opp der den bør være. Har hatt trøbbel med B8 tidligere, og jammen begynte ikke en B4 demper å lekke etter relativt kort tid på den gamle E60'en min også.
  6. Gnikkedag på sliteren og lett mekkedag (ny servoolje og beholder) på støvsamleren.
  7. *MrB*

    Dekk

    De skal passe ja, men lettere å svare eksakt om du legger ut annonsen.
  8. Heldigvis er vi veldig bortskjemte med parkeringsplasser her. (Skal være noen fordeler med å jobbe inne på en forsyningsbase). I tillegg er det sparsomt med folk på jobb i påskeuken. Da er det enda tryggere.
  9. Trenger du egentlig det på disse?
  10. *MrB*

    Høytrykkspumpe

    Det var veldig tidlig…
  11. *MrB*

    Høytrykkspumpe

    Kjedelig sak. Dette er skrekken med CP4-pumpen. Av nysgjerrighet: Hvor langt var bilen gått? Og har den vært kjørt tom for diesel på et tidspunkt?
  12. Har ikke direkte erfaring nei. Har alltid klart å cashe ut evt restlån ved salg av bil. Skal du fullfinansiere den nye bilen har du et problem. Men om du går inn i den nye bilen med en egenkapital kan du være heldig og få låne nok til å dekke differansen på den gamle også. Men det høres ikke ut som noe bærekraftig prosjekt du har på gang her. Billån er dyrt, og kredittlån (som kan «løse» dilemmaet ditt) er enda dyrere.
  13. Comfort access er en ganske vanlig feil. Sitter som regel i selve håndtak. Sensoren der svikter. Koster vel en 1500-2000kr for nytt + lakk. koed har kanskje brukt i rett farge.
×
×
  • Opprett ny...