Frode D

F31 316i Safirsort | Polering

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, danskiii skrev:

Hvor handlet du din quickjack? Lurer meg på om det hadde vært greit å ha selv også, tar lite plass og passer i carporten. Men noget stiv pris da.. 

LINK

De har jevnt over rabatter, jeg betalte 17k for min inkl frakt. De koster litt, men herregud så digg det er å slippe å jekke opp for så å sette på bukker. Og så føler jeg meg mye tryggere når jeg jobber under bilen nå.

Anbefaler den som heter 5000, denne har 2,2 tonn løftekapasitet og bygger like lite som den minste. Det er hjul på de, så jeg triller de bort og vipper de opp til veggen når de ikke er i bruk. De er ikke like bra som sakseløfter, men i min garasje er det en stor fordel å kunne flytte litt rundt på de. Bruker en Biltema booster til strøm. :)  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

veldig interessant den løfteren der. Og greit å få litt input på bruken. Er nok noe slik jeg og må gå for ser jeg. Garasjen min er i det korteste laget, og skal jeg få godt med arbeidsplass rundt så må bilen inn på skrå. Da er det litt bajs å montere inn en fast sakseløfter :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker du Rupes maskin også? Jeg har vært veldig fornøyd med de blå microfiberpadene, men har ikke fått E91 like blank som det her. Men jeg har nok en tendens til å ta litt store områder i gangen, så det kan være brukerfeil også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
11 timer siden, StigJ skrev:

veldig interessant den løfteren der. Og greit å få litt input på bruken. Er nok noe slik jeg og må gå for ser jeg. Garasjen min er i det korteste laget, og skal jeg få godt med arbeidsplass rundt så må bilen inn på skrå. Da er det litt bajs å montere inn en fast sakseløfter :P

Det som er greit med denne er at du kan plassere den der du vil ha den. Det tar noen minutter å ta den ned fra veggen og løfte opp bilen. Noen ganger står den sånn at jeg får inn begge bilene, og andre ganger midt i sånn at det er romslig. 😊

Har man plass og skal bygge er det selvfølgelig bedre med nedfelt løfter.

10 timer siden, Designer skrev:

Flott stykke arbeid Frode! 👌 

Kanskje burde anskaffe meg ullpad. Synes selv at blå pad var vanskelig å jobbe med..

Takk! Ble anbefalt denne når jeg sa at jeg ikke likte blå pad, så gjør et forsøk du også. 👍

8 timer siden, Daniel. skrev:

Ble blank og fin nå :)

Merker det er lett så se swirls og sånt på Safirsort.. Sett en del på min egen.

Ja, det gjorde seg. 😊 

Man ser som regel mer på en mørk/sort bil. Men til gjengjeld blir de veldig fine når de er godt holdt. 

8 timer siden, mslello skrev:

Bruker du Rupes maskin også? Jeg har vært veldig fornøyd med de blå microfiberpadene, men har ikke fått E91 like blank som det her. Men jeg har nok en tendens til å ta litt store områder i gangen, så det kan være brukerfeil også.

Bruker Rupes LHR 12 duetto eller noe sånt. Er nok litt smak og behag, den blå funker, men var langt fra så grov dom forventet. Skilpadden lutter godt og gir samtidig god finish.

-

Fått lagt på to lag med Cquartz UK 3.0. Ser veldig bra ut 😁(trykk på bildet for video)

20180920_192447

Og så har jeg lakkert diffuseren og refleksene sort silkematt, sånn at @Walkabout blir fornøyd 😎

20180920_193227.thumb.jpg.adffe4e2e1bd0ad4c70d59ca3901f961.jpg

Endret av Frode D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive