Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er bare M47 som er 4'er i en E39. Da har du turboen der. Alle disse bilene har manuell kasse = typisk herjebil. Kan tenkes at det ikke er topp-stand på bilen når ekspansjonstanken for kjølevæske er stroppet fast og frontskjermen er så oppspist. 

Skrevet
1 time siden, Daniel. skrev:

Det "svimerket" på panseret er vel ca. der med ABS blokken, så kan tenkes at det har gått hull på noe og bremsevæske har blitt antent? 🤔 Er vel en liten bit med bremseslange der før det går over til rør om jeg husker rett.

Mulig, har ingen anelse om selve hendelsen her.

  • 2 weeks later...
Skrevet
6 timer siden, Werther skrev:

Ser ut som en G30. EGR-relatert brann muligens?....

Var det jeg også tenkte. Men brann har stort sett vært ett problem på N47/N57 biler. Det er vist nok lite kjente tilfeller av brann i B47/B57 biler relatert til EGR, er vel derfor BMW har så god tid med å bytte kjøler på disse bilene.

Skrevet
2 timer siden, awt skrev:

Har plenty med tid på N57 også. Tror jeg fikk brev i sommer en gang.

Jo men på N57 er de i gang å bytter, flere her inne som har fått bytta. Jeg har undersøkt en del og det er ingen som har fått bytta på B47/B57 ennå. Jeg har venta siden i våres, så da har de godt tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...