Gå til innhold

Styggeste BMW-modellen noensinne?


caraen
 Share

Anbefalte innlegg

Det er morsomt med gamle tråder og jeg mener stort sett det samme som jeg gjorde for ti år siden. Jeg liker begge compact modellene (spesielt som 323i og 325i) og jeg liker E36 (spesielt når den er original). Følgende BMW'er har jeg imidlertid mindre sansen for (idag):

1. E71 og F16 (X6)

2. E65 (7-serien)

3. E83 (X3)

4. E89 (Z4)

5. F26 (X4)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

E92 M3 ble skrevet av en Gjest for nesten 10 år siden, jeg har på feelingen vedkommende bare ville fyre opp litt :) 

X4/X6 bygger på et konsept utenom det vanlige, jeg synes det er fine biler, men har full forståelse for de som ikke liker de. 

Godt vi er forskjellige! Uansett var det moro å hente fram igjen denne og se hva folk mener og bla tilbake i tid. Det er kommet en del nye modeller siden 2007, noen modeller har kanskje vokst på en eller man har endret mening ettersom man forstår modellene bedre(om jeg kan si det slik). Min liste hadde vel vært nogen lunde:

1. E65 pre-face (7-serie)

2. E83 (X3, fornuftig og god modell, sett mye på den selv, men noe glansbilde blir den aldri.

3. E53 (X5, samme forklaring som over)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor alle er så lite fan av i3. Synes den er tøff, jeg :) Er nok mange som automatisk gror hat mot den fordi det er en elbil. Menmen, smak og behag selvsagt. 2-serie AT fikk også mye pepper pga FWD, men synes den er veldig pen i forhold til konkurransen i sin klasse. 

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Gabz skrev:

Skjønner ikke hvorfor alle er så lite fan av i3. Synes den er tøff, jeg :) Er nok mange som automatisk gror hat mot den fordi det er en elbil. Menmen, smak og behag selvsagt. 2-serie AT fikk også mye pepper pga FWD, men synes den er veldig pen i forhold til konkurransen i sin klasse. 

Syns den har et snålt utseende, sykt smale hjul og jævla irriterende lys når du møter på de eller har de bak deg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, DanielStance skrev:

Syns den har et snålt utseende, sykt smale hjul og jævla irriterende lys når du møter på de eller har de bak deg :lol:

i3 har faktisk ganske irriterende lys når jeg møter de, men ser bort fra det er i3 en kul liten rakker. Ikke minst morsom å kjøre.

Det "fine" med denne ellers negative tråden ( @Fredrik opprettet en mer positiv tråd) er at meningene er så forskjellige, foruten at Compact og E65 preface går igjen. Når E30, E36, 2002, E60 osv osv blir nevnt, som ellers er populære modeller, viser jo bare dette mangfoldet her på bimmers. Det trenger vi :) Vært kjedelig om alle kjørte 2-dørs E30 325i og var enig i alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Gabz skrev:

Skjønner ikke hvorfor alle er så lite fan av i3. Synes den er tøff, jeg :) Er nok mange som automatisk gror hat mot den fordi det er en elbil. Menmen, smak og behag selvsagt. 2-serie AT fikk også mye pepper pga FWD, men synes den er veldig pen i forhold til konkurransen i sin klasse. 

Jeg vil også ta i3 litt i forsvar, blir kansje lit partisk (eier en selv), men jeg synes designet er spennende. Kan ikke si den er den peneste modellen bmw har produsert men heller ikke den styggeste. Det er en morsom bil å kjøre og den blir fort et samtaleemne for bla. sitt utseende. 

Har også vært eier av e46 compact som er ofte nevnt her :) 

Det er ofte biler blir kalt stygge når bilprodusentene kommer med et helt nytt design som folk ikke er vant med.

Jeg synes bmw som premiummerke skal ha skryt for å ha prøvd ut forskjellige design opp gjennom tidene til sammeligning med flere andre merker. Og det er nettopp en av tingene som gjør bmw til mitt favoritt bilmerke. Ta f.eks Audi, pene biler men akk så kjedelig, føler sjeldent det kommer noe nytt. Synes modellene de slipper idag ser akkurat lik ut som de gjorde på slutten av 90tallet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. E60 var også en bil som veldig mange mislikte utseendemessig når den kom ut fordi det var uvant med rundere linjer osv, men jeg synes det er noe av det peneste de har produsert (såfremt det er med M-sport selvsagt).

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MIn liste.

i3

225xe og aktiv tourer

gran tourer

x1 

x3

 

Hvorfor 225xe? Er en bil som promoteres til å være en revolusjon, men er ikke det. Bruker mer enn min E91 og de 225hk er jo bare tilgjengelig til 110. Ihvertfall på den bilen jeg testet. Og er ikke akkurat mye plass iforhold til andre biler i den klassen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...