liffi Skrevet Februar 12 Skrevet Februar 12 Deilig å parkere bil lengst bort fra folk .. alltid noen som må parkere på siden. Venstre bakdør Dusy, BrokeBoi, Rita G og 8 andre reagerte på dette 1 10
TorsteinAa Skrevet Februar 13 Skrevet Februar 13 I hvert fall en del av bilen. Etter 2 vintre med ett par meldinger rundt batteri og lading, ble det å bytte i går. Viste seg at det som stod i bilen var fra 08-13 i følge stempel på minus polen så det originale som ble levert med bilen har gjort sitt. 11 år og snart 98 000 km med en god del bykjøring. ( start - stopp ) Byttet til et Bosch batteri til grei pris fra Thansen ( 2000 mer for samme batteri på GS bildeler) og det passet i tillegg helt perfekt ( inkl lufteslangen i fremkant og klemmefesten bak. Fikk heldigvis kodet inn nytt med BimmerLink, selv om ODB - 2 adapteren fra Kjell og Company er veldig ustabil. papertiger og fupsaker reagerte på dette 2
liffi Skrevet Februar 13 Skrevet Februar 13 Barnehage maskinen brukes Reef89, Ampera, KKME30 og 7 andre reagerte på dette 10
Fredrik 90 Skrevet Februar 14 Skrevet Februar 14 Artig at man kun trenger å spyle bilen for å få den ren igjen, i februar liksom. Lenge leve tørt vær 👍 liffi, Saltkjelen, BrokeBoi og 5 andre reagerte på dette 8
BrokeBoi Skrevet Februar 14 Skrevet Februar 14 On 2/12/2025 at 6:14 PM, liffi said: Deilig å parkere bil lengst bort fra folk .. alltid noen som må parkere på siden. Dette fenomet må seriøst være en hjerneskade. Jeg har i enkelte tilfeller med vilje parkert i nest siste plass inntil en vegg, og stått slik at det blir veldig dårlig plass på den innerste plassen inntil veggen slik at jeg skal slippe å få en bil ved siden av meg, og samtidig ha mye plass rundt bilen. Men funka det? Så klart ikke, det er alltid en eller annen gjøk som skal åle seg inn uansett. Og vi snakker her om tidspunkter hvor det er såpass mange ledige plasser at alle bilene kan stå 5 biler unna hverandre.🤦♂️ Den ene gangen var det en såpass stor bil som hadde pressa seg inn, hvor man kunne se at det hverken var mulig å åpne fører- eller passasjerdøren noe mer enn 10-15cm. Sjåføren må ha klatra ut gjennom bakluka eller soltaket, med mindre det var en anoretiker på 20kg som kjørte den bilen der. I slike tilfeller går jeg alltid rundt bilen for å sjekke om det er noen skader, og utrolig nok var det ingenting på bilen min den gangen.
BrokeBoi Skrevet Februar 14 Skrevet Februar 14 On 2/9/2025 at 4:29 PM, Ampera said: Jeg ser 3 måneder frem i tid til å ta ut disse, men i4 M50 er en fantastisk vinterbil. Heldigvis får M5ene kost seg med hverandre når du ikke får kost deg med dem. Jeg ser det er litt sidespeilflørting på gang her.😀 Ampera reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet Februar 14 Skrevet Februar 14 33 minutter siden, BrokeBoi skrev: Dette fenomet må seriøst være en hjerneskade. Dette er en hjerneskade, eller funksjonsbrist i hodet. Litt det samme som de folka som kjører 10 km/t under fartsgrensa, men når det kommer ett forbikjøringsfelt så kjører de 20 km/t over fartsgrensen…helt til forbikjøringsfeltet tar slutt. Problemet med parkering løser jeg ved at jeg parkerer lengst mulig unna og gjerne tar to plasser.
liffi Skrevet Februar 14 Skrevet Februar 14 Ja! Er hjerneskade på slike folk. . Å folk som ikke holder hånda på dørkanten når man ser dette er for trangt. . fant meg plass i dag på Oslo City Phus! Her sto jeg trygt men frontfangeren smakte på asfalt på vei ned og opp 😅 Ampera, Stawky, BrokeBoi og 4 andre reagerte på dette 7
Dusy Skrevet Februar 14 Skrevet Februar 14 Sinnataggen har vært taxi for muttern som har vært på vin kveld. Gjør meg ingenting å være sjåfør sveigis, mslello, BrokeBoi og 8 andre reagerte på dette 11
BrokeBoi Skrevet Februar 14 Skrevet Februar 14 57 minutes ago, Fredrik 90 said: Problemet med parkering løser jeg ved at jeg parkerer lengst mulig unna og gjerne tar to plasser. Prøvde meg på denne en gang, og da ble det parkeringsbot.🤦♂️Å parkere langt unna hjelper bare i 50% av tilfellene. Mulig det er litt mer oppegående folk der du bor, men i Oslo og omegn er det dessverre for mange klovner som ikke fortjener å ha bil.
BrokeBoi Skrevet Februar 14 Skrevet Februar 14 55 minutes ago, liffi said: Ja! Er hjerneskade på slike folk. . Å folk som ikke holder hånda på dørkanten når man ser dette er for trangt. . fant meg plass i dag på Oslo City Phus! Her sto jeg trygt men frontfangeren smakte på asfalt på vei ned og opp 😅 Tøft gjort å parkere i det parkeringshuset. Jeg har hørt mange merkelige historier som f.eks. folk som har opplevd at bilen deres har blitt pissa på mens de stod parkert der nede. Markus E30 og liffi reagerte på dette 1 1
Ampera Skrevet Februar 15 Skrevet Februar 15 Det er flere som trenger vedlikeholds lading når de ikke brukes daglig. Dusy, BimmerFan!, BrokeBoi og 3 andre reagerte på dette 6
///M-ini95 Skrevet Februar 15 Skrevet Februar 15 13 timer siden, BrokeBoi skrev: Tøft gjort å parkere i det parkeringshuset. Jeg har hørt mange merkelige historier som f.eks. folk som har opplevd at bilen deres har blitt pissa på mens de stod parkert der nede. Den er nok ikke den eneste i Oslo med rykte på seg 😅 Var en narkis som hadde gått løs på 6-7 biler i parkeringshuset "Sentrum P-hus" for ikke lenge siden. Onkelen min sin var blant annet en av disse, og skadene ble vel taksert til rett over 160 000. Men ja, støtter frustrasjonen over at noen alltid skal kline bilen ved siden av sin egen til tross for at det er ørten andre ledige plasser 😐 BimmerFan! reagerte på dette 1
BrokeBoi Skrevet Februar 15 Skrevet Februar 15 5 minutes ago, Ampera said: Det er flere som trenger vedlikeholds lading når de ikke brukes daglig. Hvor fikk du tak i dekselet til nøkkelen? Jeg har ikke rørt display-nøkkelen min på to år pga mangel for mulighet til å feste den til de andre nøklene mine. 1 minute ago, ///M-ini95 said: Den er nok ikke den eneste i Oslo med rykte på seg 😅 Var en narkis som hadde gått løs på 6-7 biler i parkeringshuset "Sentrum P-hus" for ikke lenge siden. Onkelen min sin var blant annet en av disse, og skadene ble vel taksert til rett over 160 000. Men ja, støtter frustrasjonen over at noen alltid skal kline bilen ved siden av sin egen til tross for at det er ørten andre ledige plasser 😐 Ja, jeg vil vel fraråde de aller fleste å holde seg unna parkeringshus i Oslo så langt det lar seg gjøre. Sentrum P-hus har veldig trang innkjøring, jeg kantkjørte faktisk den ene (og siste) gangen jeg måtte parkere der inne ifbm et jobbintervju. Heldigvis fikk jeg jobben, men det ble en svært dyr reiseutgift til det intervjuet.🤦♂️ sveigis reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå