ahj Skrevet Mai 26, 2020 Share Skrevet Mai 26, 2020 Gratulerer! Som en gave til bilen stemmer jeg for å få på de style 313 felgene. Det tror jeg kommer til å bli vanvittig bra! StigJ reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 26, 2020 Share Skrevet Mai 26, 2020 Gratulerer med 10 års jubileum Jeg er jo så gammel her inne nå at jeg husker når du kjøpte denne bilen. Hadde ikke du også en E46 som du eide i ganske mange år? StigJ reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Mai 26, 2020 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2020 1 time siden, ahj skrev: Gratulerer! Som en gave til bilen stemmer jeg for å få på de style 313 felgene. Det tror jeg kommer til å bli vanvittig bra! Hehe. Takk for det Style 313 blir vel uansett aldri feil gjør det vel? 20 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Gratulerer med 10 års jubileum Jeg er jo så gammel her inne nå at jeg husker når du kjøpte denne bilen. Hadde ikke du også en E46 som du eide i ganske mange år? Takk takk 10 år går fort det. Har selv faktisk vært medlem her inne i 16 år Helt korrekt. Hadde min gamle E46 318i i drøyt 10 år. Den lever visst enda i beste velgående med samme eier som kjøpte den av meg i 2011. Breytonhjulene ble byttet pga kast og er visst pusset opp igjen og solgt videre. Mener jeg så de på finn på en F30 her for en stund siden. Marius2002, fupsaker, Fredrik 90 og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mslello Skrevet Mai 26, 2020 Share Skrevet Mai 26, 2020 Gratulerer med 10 års jubileum! Jeg husker også E46 og når du kjøpte z4 . Gleder meg til å se den med nye hjul!! StigJ reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Mai 27, 2020 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2020 20 timer siden, mslello skrev: Gratulerer med 10 års jubileum! Jeg husker også E46 og når du kjøpte z4 . Gleder meg til å se den med nye hjul!! Takk takk Ja burde kanskje få de på. Må bare få seg en vask og polering først. Var sikkert jeg som polerte og vokset de sist.... i 2012... mslello reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Juli 16, 2020 Forfatter Share Skrevet Juli 16, 2020 (endret) Som nevnt tidligere så har Z4en hatt en lei vannlekkasje som utviklet seg til en stygg lukt. Bilder fra demonteringen på side 100. Nå er teppene renset og ozonert. Ser og kjennes meget bra ut. Lekkasjen ser også ut til å ha blitt tettet. Så da var det bare å begynne å få det på plass igjen. Kjørte en runde på to timer i kupeen med ozonmaskin pluss ca samme tid på teppene liggende på gulvet under presenning. Kjører en siste runde når alt er montert sammen slik at jeg får behandlet alt som ikke stod i bilen ved første omgang. Men samtidig så ville jeg ha i nye høyttalere, forsterker, DAB-antenne som ikke var for glassmontering, DAB-adapter samt BT musikkstreaming/USB-adapter. Har røsket ut Intravee-adaptere siden jeg ikke gidder styret med gamle iPods lenger. Begynte med litt høyttalermontering. La inn skumgummi for litt demping i hullene. Inn med 6,5" basselement. Litt kjipt å borre hull til skruene i metallet da 😑 Men ble i alle fall tett. Det er ekstremt viktig for å få en stram og fin bass. Foråvidt bass i det hele tatt. Dørene hadde ikke originalmonterte mellomtoner siden bilen er levert med det aller kjipeste lydoppsettet. Så der ble det satt inn en 4" i hvert panel. Tett og godt her også 👍🏼 Diskant ble limt inn i originalplasseringen i dekselet til speilet. Så mens jeg hadde av dørpanelene byttet jeg speilene pga sprekk i den ene basen og siden de i tillegg var såpass stygge i plastikken. Har jo midler for å få de pene igjen, men siden den ene hadde skade så byttet jeg begge. Hadde liggende et brukt sett jeg kjøpte hos Koed for en del år siden som egentlig skulle bli prosjekt-sorte-speil. Skrinla det da jeg så en annen rød med sorte speil og jeg ikke likte det 😄 Så må man jo ha litt mer effekt. Hadde liggende en ubrukt 5-kanals Alpine forsterker som var perfekt for jobben. Her er planen å dele opp 3-veis settet med å kjøre diskant og 4" på frontkanalene og 6,5" på Bakkanalene for å kunne justere litt nivåer siden bassene står mer gjemt langt nede i fotbrønnen. Forsterker ble plassert bak hvor original forsterker pleier å stå. Så var det antenne da.... Her hadde jeg kjøpt en universal DAB/FM antenne jeg håper kunne passe. Den gang ei... Jeg borrer IKKE opp hullet i skjermen. Så jeg koblet meg bare direkte til antennen og håper dette kan funke. Dette er foten til antennen. Så nå skal det gå ledning direkte fra hvor det stå radio og rett inn i DAB-adapteren. FM blir koblet ut. Den store grå kobles utenom: Så får man håpe dette vil fungere. Hvis ikke så får jeg heller finne noe annet. Siden teppet var klart til å legges inn i bilen igjen så var det bare igjen å preppe litt inni 😁 Litt vask med All Purpose Cleaner Og etterpå ble det selvsagt lagt på beskyttelse på lakkerte flater 😁 Fussooo!! Da var det bare å få inn teppet. Det gikk overraskende lett i motsetning til da det skulle ut og sikkert veide 50 kg pga vannet. I dag skal avstiveren bak dash og forhåpentligvis hele dashen inn før sete settes i og bilen kjøres ut. Garasje må ryddes før 3 biler ankommer for polering. Etter de er tatt ferdigstilles bilen 😍 Endret Juli 28, 2020 av StigJ Mathiseen, mslello, papertiger og 7 andre reagerte på dette 10 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Juli 16, 2020 Share Skrevet Juli 16, 2020 Wow! Et imponerende stykke arbeid her Stig! 🙌 StigJ reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Juli 16, 2020 Forfatter Share Skrevet Juli 16, 2020 (endret) 11 timer siden, papertiger skrev: Wow! Et imponerende stykke arbeid her Stig! 🙌 Jo takk for det 🙂 Tar litt tid, men er man nøye og ser over flere ganger så finner man ut hvordan det skal sammen igjen og hvor det er skruehull. I dag fikk jeg i dashen. Det var digg å se en kupé litt nærmere komplett. Begynte med stålbjelken som sitter bak dashbordet. Smatt greit på plass etter jeg hadde demontert rattet. Så kom endelig dashen på plass 😀 Og nå er den såpass sammenskrudd at jeg kan flytte den ut og i carporten i påvente til ferdigstillelse. Får vel ikke fortsatt på den før om to uker. Endret Juli 17, 2020 av StigJ ogee1, Erlandhaugen, Designer og 6 andre reagerte på dette 9 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet August 18, 2021 Forfatter Share Skrevet August 18, 2021 (endret) Mulig jeg skulle oppdatert litt her ja Fikk bilen sammen til slutt uten for mye deler til overs Ikke brukt så mye etterpå. Egentlig ikke så enormt mye som skjer med egne biler om dagene. F30en brukes hver dag og er en gullegod bruksbil. Titter litt på erstatning da jeg innser at jeg kunne spart mye penger på drivstoff om jeg hadde gått for hybrid. Kjører ca 3 mil tur-retur jobb. Har lånt frøkna sin X2 25e noen ganger, og den dekker mitt behov mtp rekkevidde. Men jeg er en mer lavtsittende person, så enten må det bli enda en F30, men aller helst en G20. Da selvfølgelig Portimao Blue, eller aller helst Sunset Orange. Får se.... Sommerferien i år ble en ny Norgestur. Fruen ønsket å kjøre X2en, jeg nektet ikke. Så det som en fin anledning til å få kjørt inn (hvis det behøves i dag) fossilklumpen under panseret. Til daglig går den kun på batteri, så er nok bare sunt. Ble ikke så mye bilbilder dog. Men her er i alle fall et knippe hvis det er interessant for folket. Startet selvsagt med dokumentasjon på kilometer ved start Frøkna begynte å kjøre, så vi kom vel rundt 3 mil før batteriet var tomt Hun er hard på gassen... Traff på en dronebåt. Stilig. Ikke sett slikt før. Første overnatting ble i Arendal. Så bar det videre til første hovedattraksjon for turen. Her skulle jeg få bryne meg på høyder på mer enn to trinn i stigen. Har LITT høydeskrekk kan man si Stemmer det. Jeg ble en sånn tree hugger Medsammensvorne taklet det litt bedre. Neida, det gikk i grunnen helt greit. Var veldig kjekt. Og jeg likte veldig godt ziplinene. Noe som skulle være veldig greit å ha vært gjennom på dette nivået. Andre mål for turen var overnatting i container som ligger inne på området til klatreparken. Var dette som var hovedmålet og klatreparken ble med på lasset som en pakke vi kjøpte. https://www.visitlaagen.no/ Artig å oppleve dette. Men kunne godt spandert på litt bedre ventilasjon hvis man ville ha døra igjen og ikke ville sove sammen med 700 insekt på soverommet. Sov tett på naturen står det på nettsiden. De sa ingenting om dusj tett på naturen Hele veggen til høyre i dusjen er vindu fra gulv til tak. Men alt i alt en kjekk opplevelse. Peppes-stopp på Geilo Fruen hadde booket hotell i Aurland, så da fikk X2en tynt seg opp fjellsiden til Stegasteinen. Luktet rimelig godt svidd på toppen. På vei ned igjen måtte vi stoppe slik at jeg fikk tatt et obligatorisk fjord/bil-bilde. Dagen etter kjørte vi bort til Flåm for litt aktiviteter igjen. Den tøffe hybridferja lå inne denne gangen også. Tut tut Nedover der skulle vi senere Jepp, helt riktig... Skulle få bryne høydeskrekken igjen. Det verste var jo at dette faktisk var min idé... Kom oss ned, og jeg var glad og fornøyd. Helt ærlig så ble jeg litt småskuffet av ziplinen selv om dette var gøy å ha opplevd. Ingen sug i magen eller nervepirrende opplevelse. Kun god utsikt og vind i ansiktet. Men som en totalpakke så var det verdt kronene. Så var det sykkeletappen ned igjen til Flåm. Årevis siden jeg satt på en sykkel sist. Men selv om begge hjulene var 8-tall og siste gir hoppet så kom vi oss ned. Da turen i Flåm var over bar det sørover mot Odda. Tok en overnatting på Ullensvang Hotel. Veldig flott plass med god mat, drikke og utsikt Så bar det videre. Et lite stopp i Odda for å kjøpe litt mat og drikke, før vi kjørte til Haugesund. Hadde en overnatting på Banken Hotel i Haugesund i fjor, og var fornøyde med det. Så vi tok samme løsning i år også. Veldig greit med slike små smarthotell. Stilig utførelse. Fikk ikke tatt bilde av rommet da det var knøttlite. Tror det var 50 cm på hver side av sengen og 100cm i fotenden. That's it. Badet virket større Men uansett rent og ryddig. Det er det viktigste. Kult med bar/lounge i bankhvelvet. Så var vi plutselig hjemme igjen Kjekk tur. Of course: Over til Z4en. Den ble hentet ut fra lagring 6. mai. Lagret sammen med en Corvette C1 og en M3 CSL. Hjemme i garasjen etter en liten kjøretur for å få opp temp etter lagring Siden bilen skulle på PKK og jeg uansett skulle ha nytt understell, men ikke all verdens tid til bytte, hjulstillingskontroll og godkjenning, satt jeg tilbake OEM M-Tech fjærene. Så nå er den tilbake på stylter. Har ikke fått tid til å sette på det "nye" understellet enda da jeg glemte å handle noen deler jeg ville bytte i samme slengen. Disse er nå på vei fra Koed. Så får jeg heller bruke ventetiden på å shine settet litt. Så da har jeg noen senkefjærer for salg om noen ønsker Ellers så har Z4en rullet hele 20 mil i år. Men skal til helgen på Zenzommertreffet på Fevik med BMW Z Norge. Så blir det Geiranger med BMW CCN i september. Skal prøve å få på H&R coiloverkitet til den tid. Litt småsysling med å endre litt på oppsettet på anlegget jeg monterte. Ikke fornøyd enda. Dette er grunnene til at jeg ikke har fått fingen ut med montering av coilovers, polering av X2, F30 eller Z4 i år. Eller husrenovering for den del... Så har ikke akkurat slitt ut sofaen. Flere bilder av noen av bilene over kan sees her https://www.facebook.com/UnikBilpleie/photos/?tab=album&ref=page_internal Ja, så har jeg fått nye naboer Endret August 18, 2021 av StigJ flobben, sveigis, mslello og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet September 6, 2021 Forfatter Share Skrevet September 6, 2021 Man blir jo bare eldre med årene har jeg hørt rykter om. Så da må man vel heve bilen litt.... Fin sammenligning av H&R fjærer og originale M-Tech dempere som har stått på siden 2010 mot nymontert, brukt H&R Monotube høydejusterbart understell. Så nå blir det spennende å få kjørt den på litt lengre tur. Det blir da til Geiranger til helgen for å delta på landstreffet til BMW CCN Orjan, Walkabout, ahj og 6 andre reagerte på dette 9 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet September 6, 2021 Share Skrevet September 6, 2021 Kjekt, proporsjoner og avstander såg hakket bedre ut på siste bilde hvordan er den å kjøre sammenlignet med tidligere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet September 6, 2021 Forfatter Share Skrevet September 6, 2021 2 timer siden, papertiger skrev: Kjekt, proporsjoner og avstander såg hakket bedre ut på siste bilde hvordan er den å kjøre sammenlignet med tidligere? Får se når jeg har fått kjørt litt og ting har satt seg. Mulig jeg slipper den ørlite med fremme. Men må måle slik at jeg blir innenfor godkjent høyde. Nå har jeg bare rattet litt rundt dørene, men bare med det lille så er den merkbart bedre. Ikke så stumpete, selv om den enda er veldig stiv. Virker også som dem krenger enda mindre nå. papertiger og mslello reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fxslin Skrevet September 7, 2021 Share Skrevet September 7, 2021 On 9/6/2021 at 2:55 PM, StigJ said: Fin sammenligning av H&R fjærer og originale M-Tech dempere som har stått på siden 2010 mot nymontert, brukt H&R Monotube høydejusterbart understell. Spent på å høre hva du synes om monotube etter å ha kjørt litt, jeg vurderte disse selv dog til Z3. Så bra ut mtp høyden, nå er jeg litt gammeldags sånt sett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet September 11, 2021 Forfatter Share Skrevet September 11, 2021 På 7.9.2021 den 15.10, fxslin skrev: Spent på å høre hva du synes om monotube etter å ha kjørt litt, jeg vurderte disse selv dog til Z3. Så bra ut mtp høyden, nå er jeg litt gammeldags sånt sett Nå har jeg fått kjørt noen mil til nå denne helgen Det vil si fra Sola i Rogaland til Geiranger. Masse dårlige veier, svingete veier og gøye veier 😁 Konkluderer med at persen på Rudskogen sikkert tangeres neste gang. For jeg føler den er mer stabil i svinger, kan gå tøfferer både inn og ut av svingene, samt den er mye mer samstemt nå i dempingen. Så det gledes virkelig til våren 😀 Nå må jeg bare komme meg hjem fra Geiranger og inn i garasjen. Må stramme bolter/muttere. For nå klaprer det veldig i fremstillingen etter litt hard kjøring over fjell og veier med masse telehiv. Men i dag var en gledens dag! 😀 Pokal for fineste Z blir med hjem i bagasjen fra BMW CCN landstreffet i Geiranger. Veldig kjekt æ, og til og med med skitten bil. Er jo nada vaskemuligheter i Geiranger 🤯 Masse kule biler på utstillingen. Tok dessverre lite bilder. Men denne her likte jeg veldig godt. Spesielt i kjørehøyde. Meget lekker både utvendig og innvendig 👌🏻 Stod slik ellers på utstillingen. Jeg må seriøst kjøpe meg en klovnesko en dag 😍 fupsaker, ogee1, Marius2002 og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet September 12, 2021 Share Skrevet September 12, 2021 😁 Fin bil! Men hva er det du har foliert på fremfanger 🤔? Markeringslys? danskiii, Marius2002 og StigJ reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå