Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Du kan vel la porten gå mot venstre i bildet, slik at den ligger parallellt med veien bak bilen?

Da kan du jo kline den nærmest inntil veien om kommunen tillater det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan jeg men det blir ikke 6 meter noen veg til vegen, men det er vel tatt høyde for da det er bygget sånn regner jeg med.

Får høre med de hva de tillater da den tid kommer, må konsentrere meg om plen osv først :P

Endret av 316
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like fiendtlig som vanlig der Fredrik :) Tror ikke det er lurt å sitere halve innlegget mitt mens du irriterer deg over at jeg ikke leser det du sier nøye nok. Om det irriterer deg kan du jo bare la være å lese det jeg skriver? ;)

 

Det har vært tatt opp, fra flere hold, at dette er et bmw forum. Jeg er på ingen måte av de mest bastante på dette poenget, men jeg ser poenget, og det er flere som har påpekt at enkeltpersoner prater ekstremt mye om enkelte merker andre enn bmw. Det har alle andre måtte tåle å både høre og forholde seg til. Jeg er lei av å høre tilbedelse av andre merker (jeg er ikke noe tilhenger av dette når det gjelder BMW heller, men det må jeg på en måte finne meg i på et BMW forum). God og noenlunde objektiv informasjon synes jeg er fint. 

 

Nå, dette kan du regne som svar på tiltale. Så håper jeg du kan la det ligge med det. Det var tydelige muligheter til å fortsette en helt normal samtale selv om jeg kommenterte noe om Porsche praten din? Du sier det jo selv, det er moderatorer og admin som styrer, da burde du ikke ta min mening så fryktelig tungt. Man trenger ikke å søke konflikt i hver minste detalj hvor man ikke er enig. 

 

Det gjør jeg heller ikke, men vi er dessverre ikke så ofte på bølgelengde og/eller enige. Ergo bør vi begge to puste dypt inn samt telle til 10 før vi svarer på hverandres innlegg. Dette forumet har imidlertid alltid vært et forum som har vært åpent for at man diskuterer andre bilmerker såfremt konteksten er sånn nogenlunde i relasjon til BMW. Dette var et av mantraene til Gunnar som startet opp forumet og jeg har alltid fulgt denne linjen siden jeg ble moderator i begynnelsen av 2004. Det gir ingen mening å diskutere f.eks M3 hvis man ikke samtidig kan diskutere 911, div. RS modeller eller ulike AMG modeller. Det gir heller ingen mening å diskutere 5-serien uten at man samtidig kan diskutere A6 og E-klassen... sogar også påkostede billigere bilmodeller som f.eks Passat, C5 eller Mondeo. Historisk er flere av de nevnte modellene også knyttet sammen på ulike måter. Jeg forsøker etter beste evne å belyse dette, men selvfølgelig må man ha en viss interesse for historiens gang før man verdsetter slike innlegg. Jeg forsøker imidlertid å holde slike ting i min egen tråd (eller tråder der det passer å diskutere slike ting... som f.eks denne tråden)... :)

 

DanielStance: Såvidt jeg vet har de noe lignende i Frankrike og EU vurderer å innføre konseptet på tvers av medlemslandene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange ord og lite substans. Du vet at jeg på ingen måte er uenig i det du skriver her, og innholdet i ditt siste innlegg har heller aldri vært tema fra meg eller andre. Trekk inn piggene litt så skal du se det går helt fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor er regelen 1m fra nabo men det godkjennes 0.5m hvis nabo signerer. Jeg har det slik med 0.5m meter avstand målt ved grunnmur så takutstikk er helt i grensa til naboen. Rundt på feltet her er det masse garasjer som står max 1m fra kommunal vei. Det er sikkert ikke så strengt når det gjelder slike lite traffikerte kommunale veier. Med dagens tomtestørrelser må en nesten bygge der det er plass :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange ord og lite substans. Du vet at jeg på ingen måte er uenig i det du skriver her, og innholdet i ditt siste innlegg har heller aldri vært tema fra meg eller andre. Trekk inn piggene litt så skal du se det går helt fint. 

 

I like måte Terje. Denne gangen var det faktisk du som ble irritert over at jeg skrev om Porsches ganske så imponerende økonomiske gratiale til de ansatte. Kommentaren om mange ord og lite substans er heller ikke ment å være spesielt hyggelig. Vel... vi kan i det minste være enige om å behandle hverandre med litt varsomhet slik at vi ikke plager andre med våre innlegg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har litt peil på anlegg her? Har en forsterker på 2kanaler. Den har dratt 2 bassere i 1 ohm, men nå fjærnes jeg den ene. Vil det bli problemer for forsterkeren å brokoble det ene elementet og fortsatt kjøre 1 ohm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Noen som har litt peil på anlegg her? Har en forsterker på 2kanaler. Den har dratt 2 bassere i 1 ohm, men nå fjærnes jeg den ene. Vil det bli problemer for forsterkeren å brokoble det ene elementet og fortsatt kjøre 1 ohm?

 

takler den 1 ohm så takler den 1 ohm, spørsmålet er jo om selve elementet kan kobles til 1 ohm alene. Hvilken sub har du? evt ohm?

Endret av Håskjold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen her inne - i Trondheim og omegn som innehar en løftebukk og gjestfrihet ? Trenger igrunn ikke være bukk heller, bare en ordentlig garasjejekk og en gårdsplass  :roll: Sitter med en varmeveksler-girkasseolje-termostat-ting i fanget som jeg gjerne skulle ha bytta på dieseldorris. 

Endret av scoot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...