Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Ja det er sant, men ser for meg at det begrenser litt mtp at jeg laster ned en del film, (har blitt mindre og mindre med tiden) og at man ikke får dplay, samt at ikke alle tjenester på iPad og iPhone lar seg streame over AirPlay? Eller er jeg helt på jordet?

Vi får se når jeg har brukt Apple TV en stund og prøvd den skikkelig om jeg skal vurdere å ligge Mac Minien min ut på Finn...

Film og serier er det jeg har brukt Plex og Raspberry-dingsen til, noe som har fungert greit nok, men det er litt tregt. Det er her jeg satser på den nye appen til ATV4 gjør jobben, slik at alt er på samme dings.

De få gangene vi skal bruke dplay eller andre lignende ting kobler jeg bare Macbooken til TV-en. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare påminne dere om denne artikkelen om islamske lover og regler vs. faenskapet IS holder på med:

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/is/muslimsk-front-mot-is-dere-er-en-fornaermelse/a/23303350/

En praktiserende muslim ville klart å ramse opp halvparten av punktene eller mer, men jeg tviler på at cowboyene som fløy rundt i Paris ville klart det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare påminne dere om denne artikkelen om islamske lover og regler vs. faenskapet IS holder på med:

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/is/muslimsk-front-mot-is-dere-er-en-fornaermelse/a/23303350/

En praktiserende muslim ville klart å ramse opp halvparten av punktene eller mer, men jeg tviler på at cowboyene som fløy rundt i Paris ville klart det samme.

Artikkelen er fra september 2014. Dessverre for de fleste har det som ble skrevet ikke hjulpet stort. Skal man komme noen vei må man nok ha en større konsensus av alle "ledere" innen islam (islamske land og ledere). I det mener jeg at verdens muslimer som ikke støtter ideologien til IS/daesh bør bli tydeligere og sterkere i sin kritikk/ motstand av IS/daesh.

Om det faktisk lar seg gjennomføre er jeg usikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tnx :)

Har selv Kärcher høytrykk, har Kärcherbeholder som jeg fester på pistolgrepet med bilshampo i, denne vannes ut 50/50, så er det bare å gønne på :)

Litt gjerrig på såpemengden her da, men kan absolutt få det til å skumme no skikkelig..

Har du en høytrykkspyler fra før, så finnes det nesten garantert beholder til din type også :)

har ehm, kremt biltema spyler hehe :P

handler nok noe ale den han over linka til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*titter inn i tråden* Fortsatt relgionssnakk? *logger ut og kjører en tur*

Først er det så fælt at vi diskuterer religion her, men så fyrer du opp til en ny runde med religionsdebatt.... Dobbelmoral?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foamcanon er gøy!

407en må sannsynligvis pensoneres til våren, og jeg er usikker på om den holder over vinteren. Jeg jakter derfor en arvtaker til denne.

Det er mest mulig bil for pengene som er hovedmålet.

Følgende kriterier gjeder

1. Pris under 50 000, men lavest mulig foretrekkes. jeg ønsker primært en bil som skrives av med mindre enn 1kr pr kjørte km med lavest mulig risiko for dyre feil

2. Drivstoff økonomi. Jeg regner diesel som det beste alternativet

3. Jeg bor på landet med dårlig vei og lange avstander, så komfort i seter og fjæring +stillhet verdsettes. Peugeoten er i den sammenligningen overlegen.

4. Stasjonsvogn

5. Helst en bil som har vært kul en gang i tiden.

6. Lett å skru på og billige deler+ youtube videoer.

Beste alternativet jeg har til nå, er en eldre a6 1,9tdi. Alternativt 1,9tdi passat 3c highline (3b og 3bg utgår)

Hjertet ønsker e39 520d men disse bruker vel 0,7++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foamcanon er gøy!

407en må sannsynligvis pensoneres til våren, og jeg er usikker på om den holder over vinteren. Jeg jakter derfor en arvtaker til denne.

Det er mest mulig bil for pengene som er hovedmålet.

Følgende kriterier gjeder

1. Pris under 50 000, men lavest mulig foretrekkes. jeg ønsker primært en bil som skrives av med mindre enn 1kr pr kjørte km med lavest mulig risiko for dyre feil

2. Drivstoff økonomi. Jeg regner diesel som det beste alternativet

3. Jeg bor på landet med dårlig vei og lange avstander, så komfort i seter og fjæring +stillhet verdsettes. Peugeoten er i den sammenligningen overlegen.

4. Stasjonsvogn

5. Helst en bil som har vært kul en gang i tiden.

6. Lett å skru på og billige deler+ youtube videoer.

Beste alternativet jeg har til nå, er en eldre a6 1,9tdi. Alternativt 1,9tdi passat 3c highline (3b og 3bg utgår)

Hjertet ønsker e39 520d men disse bruker vel 0,7++

Hvorfor ikke M47 i en 320d i stedet? De bruker mye mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har Windows phone? Hvordan er apputvalget for tiden?

Jeg sitter å vurderer å trykke bestill på nye Microsoft Lumia 950XL med Windows 10 på. Vanvittig pen mobil med nok kraft. Den har fått knallgode reviews i tillegg.

Noen gode for/imot ang det kontra feks nye Z5 Premium?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer også e46 (går ut i fra at det er e46 du tenker på) men etter regning på 20000kr for turbobytte i e91 vi hadde, har jeg tatt litt skrekken for bmw rekkefirer diesel. I tillegg er det også mange som sliter med koksing osv i disse. Mao høyere sannsynhet for prolaps enn vag 1,9tdi.

E46 er imidlertid interessant som facelift 318i. At de går langt uten mye påkost er fredrik sin et glimrende eksempel på. 340kkm er imponerende når det er rusten som ødla bilen og ikke teknikk.. Yngve lindgren har en ute med m pakke innvendig. Absolutt en pen bil til 30 eller hva den ligger ute for. Fordelen er at den også gjør nytte som isbil vinterstid. Alternativet er å ha begge deler på godt og vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...