Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Det var en klassikker jeg ikke har sett på en stund! Analog lyd er hærlig, sammen med en god rørforsterker kan ikke digitale løsninger gi den samme gleden. Bakdelen er selvsagt trimmen man får av å komme seg opp av sofaen hver gang plata er ferdigspilt. Det har sin skjarm og spille platene fra start til slutt, slik musikken ble laget den gangen, men ikke noe jeg orker på daglig basis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det dem roter med der nede i München, både X7 og en fremtidig (ryktene går jo) 9 serie Coupe skulle vært på veien i fjor for å møte konkurransen ifra Mercedes. Fortsetter de slik de gjør nå så er Mercedes forbi, de har nettopp tatt igjen Audi og ligger nå rett bak BMW. 

Ja, om ikke BMW endrer fokus, tror jeg de vil havne i samme posisjon som Mercedes på 2000-tallet innen kort tid. At BMW dro forbi Mercedes som ledende premiumbilprodusent, har bidratt til at Mercedes virkelg har innhentet seg kraftig de senere årene. Om designet kanskje ikke er helt i øyenfallende, så er i hvert fall teknologien og kvalitetsfølelsen virkelig på plass - selv i innstegsmodellene. Det samme kan man dessverre ikke sies om BMW for tiden, hvor store deler av interiøret domineres av kjip hardplast, halogenlys og symaskinmotorer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på min andre Samsung hurtig reiselader. Kjøpte også en Samsung hurtiglader til sigarettenner.

Alle disse tre skal levere 2000 mA, men de leverer bare mellom 920-1020 mA. Har prøvd å krysskoble på stikkontakter og kabler, uten hell.

MEN hvis jeg bruker USB->micro USB kontaktene som følgte med i eske på S6 og Note 4, så går strømmen opp til ca 2000 mA med samtlige ladere/stikkontakter, og telefonen utløser en notifikasjon med "rask lader tilkoblet." Synes dette er sinnsykt irriterende.

Nå har jeg en ødelagt ny-i-eske kabel og en som fikk en vannsprut og begynte å røyke. Og uansett hvilken Samsung hurtiglader jeg kjøper, så vil ikke den medfølgende kabelen levere mer enn halvparten av det eskene lover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over til noe helt annet. det var litt stereo snakk her for noen dager siden så da tenkte jeg og vise dere anlegget mitt.

Jeg synes det er helt fantastisk at dette spiller like fint etter 35 år. Synes moderne anlegg er kun en datamaskin det kommer lyd fra og det blir ikke helt det samme. Dette er analogt hele veien. Man skjønner alt som skjer inni der og det låter bra.

For og si det sånn så synes jeg Dab radio er noe stort tull.

Tandberg TR2075 ser det ut til? Mk1 eller Mk2?

Har en Huldra 8-55 og en TR2045, samt to gamle Hi-Fi system høyttalere. Tandberg bygget de beste radiotunere og bygget deretter gode forsterkere/utstyr rundt i en fin innpakning. Kjøpergruppen var den vanlige mann i gata med sans for kvalitet. Den typiske modellen var Sølvsuper, TR-serien(Tandberg Receiver) kom vel ut på markedet ikke lenge før Tandberg slo seg konkurs og holdt en svært høy kvalitet. TR2080 er vel toppmodellen.

Hadde et lite retro-øyeblikk her for en tid tilbake.

Tandbergeren fikk dra RF-7. RIAA trinnet i disse er svært bra, og man kan koble forbindelse med kun RIAAen mellom to innganger bakpå, kobler du inn en av Tape-selectorene og Phono samtidig, så har du signalgjennomgang mellom disse inngangene bakpå, da kan du bruke din TR som en ren RIAA forsterker. High og Low-filter sitter dessverre i forforsterkerdelen på disse.

Huldra 8 får prøve seg på Heresy III, transistorforsterker, med en god del fiffige løsninger bla. intercom, har man fire høyttalere tilkoblet så kan man snakke og lytte begge veier samtidig(dupleks), har man et par høyttalere tilkoblet må man velge mellom og lytte og tale(halv-dupleks). Radiodelen er helt verst, da med rørdrift, kortbølge, langbølge, mellombølge, fiskeribølge og FM. En kjøkkenkniv i inntaket og stasjonene kommer tett som haggel :)

352145d1449178483-klipsch-venner-1201071

På sikt har jeg ønske om å ta en fortapt radio i passe størrelse, ta ut innmaten, men la all lys og slikt i front være igjen. Deretter sette inn noen store beist av noen klasse D forsterkere :P En tilsynelatende gammel radio, men med ordentlig muskler, som passer inn i den gamle palisanderstua.

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tandberg TR2075 ser det ut til? Mk1 eller Mk2?

Har en Huldra 8-55 og en TR2045, samt to gamle Hi-Fi system høyttalere. Tandberg bygget de beste radiotunere og bygget deretter gode forsterkere/utstyr rundt i en fin innpakning. Kjøpergruppen var den vanlige mann i gata med sans for kvalitet. Den typiske modellen var Sølvsuper, TR-serien(Tandberg Receiver) kom vel ut på markedet ikke lenge før Tandberg slo seg konkurs og holdt en svært høy kvalitet. TR2080 er vel toppmodellen.

Det er en 2075 MK1 laget i 1976.

2080 og 2075 MK2 er etterfølgeren og forskjellen mellom de 2 er navnet og fargen på skalaen. 2080 ble solgt i utlandet og 2075 MK2 i Norge.

Ellers er det stor forskjell på oppbyggingen av de mindre utgavene av TR2000 serien og 2075/2080. De kan nesten ikke kalles samme serien. Jeg hadde en TR2060 engang og det var semre saker. Det hjelper antagelig ikke at den var laget i 1981 etter diverse konkurser.

Ellers er radiodelen i min helt rå. Da kan vi snakke om at den støvsuger eteren. Er ikke noe problem i få inn nærradiostasjoner i Vestfold. Jeg blir grinete hvis FM forsvinner.

Hvis du er på utkikk etter en god RIAA bør du sjekke ut Huldra 10. Det begynner og bli problem og få tak i nye utgangstransistorer på de men ellers er det en super reciver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalitetsmessig er nok 2075 og 2080 i sin egen klasse, bare følelsen av potmetere og knapper(pulsknapper?) er veldig annerledes. 2045en synes jeg er finfin, holder seg bra, men støv i potmetere er nok et stort problem. Har blitt skiftet et her, som ble pakket inn i plast før innlodding, og det har holdt seg veldig bra! Mine besteforeldre har en 2045 på loftet og den er helt håpløs når det gjelder støv i potmetere.

Den gamle 2045n danka ut NAD C352n min da jeg testa begge side om side :)

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen forresten kjent på dørpanelene i F25 X3? Om ikke - kjenn på de, og du vil få sjokk over at de sitter i en bil med en startpris på 500.000kr.

Jeg har ikke sjekket dørpanelene, men jeg har fundert litt på at interiøret i konas F25 virker noe simplere enn i F1x, selv om prisene på de to er ganske like.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sjekket dørpanelene, men jeg har fundert litt på at interiøret i konas F25 virker noe simplere enn i F1x, selv om prisene på de to er ganske like.

Jeg arbeidet med en F25 her forleden, og ble mildt sagt overrasket (eller sjokkert) over hvor mye hardplast som var benyttet i interiøret her. Dørtrekkene er tynn hardplast, og det samme med enkelte elementer i midtkonsoll/dashbord. Du vil bli overrasket om du sammenligner din F1x med F25, da de fremstår som to forskjellige ligaer hva gjelder prismessig. Rett og slett veldig lite imponerende, spesielt med hensyn til at toppmodellen potensielt sett kan koste godt over 1.000.000kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov å spørre om du vet hva den gikk for? Var på visning i naboleiligheten for omtrent tre år siden, har fremdeles ikke kjøpt noe  :-k

http://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=66877299&ref=favorites&favoriteListId=787621

Ble min og dama for 2 125 000 + omk 

ganske strøkent der !  hus var jo et ønske , og det her er jo på en måte et hus , men er en som eier i "kjelleren" 

det har blitt bygd sånn fra førsten av , aldri vært 1 hus med trapp i mellom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huldra 8 får prøve seg på Heresy III, transistorforsterker, med en god del fiffige løsninger bla. intercom, har man fire høyttalere tilkoblet så kan man snakke og lytte begge veier samtidig(dupleks), har man et par høyttalere tilkoblet må man velge mellom og lytte og tale(halv-dupleks). Radiodelen er helt verst, da med rørdrift, kortbølge, langbølge, mellombølge, fiskeribølge og FM. En kjøkkenkniv i inntaket og stasjonene kommer tett som haggel :)

Hva (hvordan) mener du med en kjøkkenkniv i inntaket? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva (hvordan) mener du med en kjøkkenkniv i inntaket? :)

Er skrevet på en litt flåsete måte for å beskrive hvor god mottaker det er i den. Den er ikke så veldig kresen på mottakerforhold og antenne på FMen. Kan bruke nær sagt hva som helst innenfor ikke-grisgrendte strøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...