Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Husker godt når Audi kom med sin Allrad. Da var det faktisk noen som kjøpte en slik en og satt på senkesett. Verden er rar noen ganger.

Noe av det som irriterer meg ufornuftig mye er folk som skamsenker SUVer. Og rally-gatebiler. Jeg sukker bokstavelig talt når jeg ser en stance WRX STi. Blæsj.

9018022544_523cce0761_b.jpg

Elsker det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig kan man oppfatte E84 X1 som en slags "Allroad" iom. at den rent teknisk slekter mye på E91.

Det er sant og noe jeg tenkt på tidligere da jeg også sterkt vurderte X1, men jeg synes den er litt for mye miniSUV, altså litt for lik gamle Tiguan kanskje i klasse, samt at jeg tror nå den hadde blitt for liten(takk Lasseh for godt innspill og erfaringer ang dette). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at folk får gjøre som de selv vil. Mange kjører kun på asfalterte veier i byen og da er det ikke noe behov for masse bakkeklaring. BMW er i bunn og grunn laget for autobahn og xDrive er for å komme opp bratte bakker på glatta. Det er da ingen som kjøper en X5 for å kjøre offroad, men heller andre grunner. For eksempel: plass, utsende, følelsen av trygghet i en større bil og evt høyere sittestilling (som fortsatt vil være høyere enn "normalt" enda man senker bilen).

Stance med camber på 15 grader er jeg ikke noe tilhenger av, men når hjul går fint kant i kant med hjulbuen så mener jeg at det blir pent. Det må selvfølgelig være funksjonelt. Planker og evt 2 km/t for å komme over fartshumper og få folk som sitter bak til å gå ut av bilen for å kjøre over en hump er for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... bare ideen om å senke f.eks en X5 eller Range Rover er rimelig idiotisk. Forøvrig kan man oppfatte E84 X1 som en slags "Allroad" iom. at den rent teknisk slekter mye på E91.

Kan vel si det samme om første generasjon X5 og da, for det er vel stort sett en hevet E39 med firehjulstrekki grove trekk! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...