mkj Skrevet Februar 6, 2016 Share Skrevet Februar 6, 2016 For oss som fortsatt har "fossile biler" burde disse prisene være gledelige. Dette er fra Bø i Vesterålen. Noen bedre? Hpi og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Februar 6, 2016 Share Skrevet Februar 6, 2016 Ja det var voldsomt Her i Haugesund kosta dieselen 9.65 på Torsdag. Her er også krig etter at en ny kjede som kaller seg "Tanken" har etablert seg her i distriktet etter å ha starta i Stavangerregionen mkj reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Februar 6, 2016 Share Skrevet Februar 6, 2016 Beklager for mer Ford Mondeo prat her nå. Har sett meg ut to stykker som det står i mellom, den ene har en friskere farge "styling pakke", 1 år nyere. Den andre har blant annet hengerfeste og fjernlysassistanse men 15.000kr billigere med ett sånn flyttetilbud dem har nå. Legger ved link, hvilken ville dere gått for? maks pris er 360.000,- http://www.finn.no/70644045 http://www.finn.no/68998864 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Februar 6, 2016 Share Skrevet Februar 6, 2016 23 minutter siden, Haukefer skrev: Beklager for mer Ford Mondeo prat her nå. Har sett meg ut to stykker som det står i mellom, den ene har en friskere farge "styling pakke", 1 år nyere. Den andre har blant annet hengerfeste og fjernlysassistanse men 15.000kr billigere med ett sånn flyttetilbud dem har nå. Legger ved link, hvilken ville dere gått for? maks pris er 360.000,- http://www.finn.no/70644045 http://www.finn.no/68998864 Vanskelig valg. Begge var like fin synes jeg. Vet ikke om du trenger de ekstra hestene på den med stylingpakken? Stylingpakke-bilen hadde rullet en god del mindre kilometer da... Uansett, etter jeg fikk hus er jeg sjeleglad for at jeg valgte en bil med hengerfeste. Bruker det ofte til å frakte hjem gulv, tak, material osv., uten å være avhengig av andre eller annen bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Februar 6, 2016 Share Skrevet Februar 6, 2016 Er nett det, kunne godt tenkt meg hengerfeste.. Er bare snakk om 5 hk mer så det et jo ikke akkurat avgjørende. Synst den blå har en meget pen farge som ikke er så vanlig. Vanskelig dette.. Blir nok kjøp til uka om alt går som det skal med E61'n og salg. Ryker for 75000kr Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Februar 6, 2016 Share Skrevet Februar 6, 2016 e61 525d for 75k hørtes relativt rimelig ut? Haukefer reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Februar 6, 2016 Share Skrevet Februar 6, 2016 Kopiert tekst fra Facebook. Er 75.000kr greit for en E61 som har en del skavanker utvendig og en liten mangel lapp? Har delene som må til (Bremser forran, bærearmer forran, bremseslanger og rør bak, justeringstag på xenon) følger med 20" gs concave og Ta Technix coilovers. Bilen er kjørt 220.000km. Ble byttet tannstang,egr ventil og turbo i sommer. Er chippet av tunigservice og i den forbindelse er Dpf og Katalysator fjernet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 6, 2016 Share Skrevet Februar 6, 2016 (endret) 1 time siden, Haukefer skrev: Er nett det, kunne godt tenkt meg hengerfeste.. Er bare snakk om 5 hk mer så det et jo ikke akkurat avgjørende. Synst den blå har en meget pen farge som ikke er så vanlig. Vanskelig dette.. Blir nok kjøp til uka om alt går som det skal med E61'n og salg. Ryker for 75000kr Jeg tror at 1,5 literen er en nyere utgave av 1,6 literen. 1,6 literen har en feilkonstruert bunnpanne som samler oljeslam (kommer ikke ut når man skifter olje og filter). Såvidt jeg vet skal motoren ha en spesiell olje for å motvirke dette, men mange motorer har allikevel havarert. Trolig er denne feilkonstruksjonen endret på den nyere 1,5 literen. 1,5 literen er også marginalt hurtigere 0-100 km/t enn 1,6 literen (11,7 vs. 12,3 sekunder) og har en litt høyere topphastighet (190 vs. 187 km/t). Gjennomsnitlig drivstofforbruk ved blandet kjøring er 0,41 liter/mil for 1,5 literen og 0,43 liter/mil for 1,6 literen. Jeg ville definitivt ha gått for den nyere 1,5 literen forutsatt at bilen ellers fremstår nogenlunde like fin som 1,6 literen... Endret Februar 6, 2016 av Fredrik Haukefer reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Februar 6, 2016 Share Skrevet Februar 6, 2016 Takk for info. Heller nok mer mot den 1.5tdci ja. Satser på kjøp nå til uka Må nok tilbake til Bmw før eller siden.. Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diiesel Skrevet Februar 6, 2016 Share Skrevet Februar 6, 2016 Årh, skulle til å handle deler til bilen nå, men old.koed funker jo ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 6, 2016 Share Skrevet Februar 6, 2016 6 timer siden, tambur4 skrev: Vet ikke helt om jeg skjønte den. Miljø (og helse) er viktig, og forbud for "fossile biler" vil vel ikke nødvendigvis gi dårligere bilpark? Bare en annen type bilpark. For ordens skyld så betyr ikke det at jeg liker det☺ Greia er den at det er ikke alle som har råd til å kjøpe ny elbil. Hvis en Leaf eller E-Golf blir for liten så er det svært få som har mulighet til å kjøpe en Tesla til 700 000,-. Når da fossilbiler skal koste mye mer slik AP vil så beholder heller folk sine gamle og forurensende biler. Bilparken blir da eldre og folk kjører rundt i biler som er lite trafikksikkre, på våre ikke akkurat godt utbygde veier. 5 timer siden, Haukefer skrev: Beklager for mer Ford Mondeo prat her nå. Har sett meg ut to stykker som det står i mellom, den ene har en friskere farge "styling pakke", 1 år nyere. Den andre har blant annet hengerfeste og fjernlysassistanse men 15.000kr billigere med ett sånn flyttetilbud dem har nå. Legger ved link, hvilken ville dere gått for? maks pris er 360.000,- http://www.finn.no/70644045 http://www.finn.no/68998864 Bare sånn før du låser deg helt på Mondeo... http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=69893244&searchclickthrough=true 2012 mod F11 520d M-sport, 71 000 km 355 000,- Livet er for kort til å kjøre Ford tambur4, sveigis, Shattered og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tambur4 Skrevet Februar 6, 2016 Share Skrevet Februar 6, 2016 (endret) Det er kanskje å banne i kjerka,men da er ny plugin-hybrid bestilt, nemlig en Golf GTE! Night blue med tilvalg tilhengerfeste, webasto, mørke ruter og xenon. Vi bor sentrumsnært, og har mye småkjøring. Men samtidig mange nok langturer (20 mil+) til at jeg ikke vil ha el-bil. Dessuten er vi veldig fornøyd med VW-forhandleren og verkstedet (Dahles Auto i Halden) som ligger veldig sentralt. Jeg føler vi er i en brytningstid med tanke på avgifter og drivstoff ogbegrensninger i byer etc, så bilen blir leaset. Samtidig så tror jeg det er rett tid å selge gamlebilen, en Passat CC diesel. (2009, 130.000km) Vi har fått en grei innbyttepris og et ok tilbud på leien, tror jeg. Jeg tror også det kommer til å skje mye den nærmeste tiden når det gjelder batterikapasitet og drivstoff,derfor leasing. Det er ikke så lett å se om det er lønnsomt eller ei, men er greit med forutsigbarhet. Vi er også snart på flyttefot, så leasing gir oss litt mer handlefrihet. Så gjenstår det bare å se hvor fantastisk dette blir og hvor utrolig mye drivstoff jeg kommer til å spare (Det jeg sparer går til bensin på BMWen) Den blir vel litt som denne: Endret Februar 6, 2016 av tambur4 KireS, sandersander, Fredrik og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 6, 2016 Share Skrevet Februar 6, 2016 Golf GTE er en flott bil, er vel litt sånn "GTI light" Gratulerer med kjøp av fin bil, godt du ikke valgte E-Golf som alle skal ha. Selv er jeg ikke der helt ennå at jeg vil ha hybrid, må se hvordan hybridene i kommende G30 5-serie blir (om de kommer med rekkesekser). Madammen vurderer på sikt å bytte ut sin E-up med F30 330e, etter massiv påvirkning ifra meg tambur4 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 6, 2016 Share Skrevet Februar 6, 2016 (endret) Jeg liker F30 330e som konsept, men jeg er usikker på hvor holdbar den er i lengden. Først og fremst tror jeg at drivstofforbruket i realiteten er en god del høyere enn BMW oppgir hvis man fokuserer på alminnelig kjøring og ikke kun korte strekninger i primært bykjøring. Dernest viser det seg at politikerne (i Oslo) uten videre forbyr hybridbiler (med diselemotorer) fordi de ikke stoler på at disse bilene kun kjører på elektrisitet i byene. Argumentet er isolert sett rimelig håpløst, men det viser hvor vanskelig balansegangen er med hybridbilene. På den ene siden er de miljøvennlige, men på den andre siden kan de ha avgassutslipp som alminnelige biler. F30 330e har en bensinmotor og rammes ikke av de nye reglene i Oslo, men poenget er der allikevel og det gjør at jeg er usikker på hvor lenge BMW kommer til å tilby modellen. Jeg oppfatter derfor F30 330e som en overgangsmodell frem til BMW kan tilby bedre og mer moderne løsninger. Jeg ser imidlertid at F30 330e i relasjon til effekt er svært prisgunstig i Norge og det gjør selvfølgelig at den er attraktiv. Endret Februar 6, 2016 av Fredrik tambur4 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Februar 6, 2016 Share Skrevet Februar 6, 2016 Hahaha.. Kona kjøpte e30 til meg i dag! Hun syns jeg trengte en bil jeg likte å kjøre med firhjulstrekk, så da kjøpte hun like greit en ix touring Marius2002, Daniel., mkj og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg