Gå til innhold

Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt


Saltkjelen
 Share

Anbefalte innlegg

@Otis Disse dørtrekkene kommer fra en F10 M5, men de må innom salmakeren en tur så jeg får omgjort fra Silverstone til Nutmeg. Alle F1x kunne fås med skinntrukne dørtrekk dersom man bestilte "full merinoskinn" og ikke bare "extended", som de fleste med en eller annen form for Individual kjøpte. De er svært vanskelig å få tak i, så da får man ta til takke med det man finner ift. stand og eventuelle farger. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Otis skrev:

Et annet spørsmål. Du hadde bilde av B-stolpe belysning her om dagen. Men det var bilde av både amber og hvit. Hva ble gjort der?

F1x LCI har ambientlys i modern (hvitt) og classic (orange). Disse styres i iDrive, så dette er koblet opp som originalt i Terminal 58g og 58g_2. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, ogee1 skrev:

Utrolig fine dørtrekk, både design og håndverk.

Ja, håndverket er upåklagelig! Skikkelig tilfredsstillende for OCD-delen av hjernebarken. :D 

Jeg irriterte meg for øvrig over at skinnet på rattet var blankt uansett hva jeg gjorde med det (noe som var grunnen til at jeg ville bytte det), men etter litt youtubing i går kveld kom jeg over oppskriften. Jeg brukte BMWs originale skinnrens i som ble lett skrubbet i 15-minutters tid med lærkost, og deretter satt inn med BMWs originale skinnkrem over to omganger. De fleste sier vel at BMWs originale skinnkrem lukter hest, men jeg synes det lukter skinn og nybil. Voila! Rattet ser faktisk nytt ut. 

IMG_8516_2.thumb.JPG.aaf83dcc416bdee62557e96adb9ca450.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, @cityhopper. Jeg vurderer en lett tune (dvs. uten fjerning av DPF og den slags fjas), og ender nok opp med at @TRF tar seg en liten runde på denne. Her er det i tillegg tre nye turboer, så sånn sett føler jeg meg tryggere med en liten tune her. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier rattet ikke ble bra «samme hva du gjorde med det». Hva gjorde du med det? Jeg har brukt Swissvax skinnpleiekit på mitt og det ble bra litt men raskt dårlig igjen. Misfarget og blankt. Lurer på om jeg må til med Colourlock fresh steering wheel kit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en UTROLIG flott F11. Her skal jeg følge nøye med da jeg muligens blir F11 eier om det dukker opp et godt kjøp på finn.no :D 

La merke til at rattet var litt blankt, men ble voldsomt fint etter du brukte BMW sine produkter. Så du sier at BMW sine skinnprodukter var bedre enn Swissvax sine produkter ? 😮

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Swissvax skinnpleiekit i starten jeg også, men det gikk fra å være blankt til halvblankt. Etter rens og femten minutters skrubbing med Swissvax lærkost og BMW rengjøringsskum for skinn, ble resultatet helt matt skinn. Jeg har satt det inn to runder med et halvt døgn mellomrom med BMW skinnloation, og per dags dato er det fortsatt matt og fint. Nå hører det med til historien at rattet foreløpig ligger godt dandert i godstolen, så hvorvidt det holder seg slikt eller ikke, kan jeg ikke uttale meg om før jeg får tilbake airbagen. Jeg kan knipse noen nye bilder av rattet i dagslys i morgen så du kan se resultatet.

Ellers funderer jeg fortsatt på det med listverk til denne. Drømmelistene er noen skikkelige trelister fra Individual (eller aller helst eikelistene i matt utførelse fra i3en, men dette finnes ikke), og den lysere varianten i form av typen Hellbraun stikker seg ut. Dog er dette et mareritt å finne, og enn så lenge har jeg kun greid å oppdrive en dashbordlist. Vurderer i mellomtiden et sett fra F10 M5 (disse listene ble kun levert til M5) i Alu Trace (disse er "tredimensjonale" aluminiumslister med mønster) ettersom jeg synes finslipt aluminium er hakket for lyst. Ulempen her er at M5 har en annen midtkonsollist og at man da ikke får Alu Trace til midtkonsollen. Jeg vurderer derfor å trekke om en standard F10-midtkonsollist til sort nappaskinn slik M5 har. Noen tanker rundt dette?

Individual Hellbraun interiørlister (det går noen biler med dette i Norge. Sånne lister pleier ofte å være upopulære, så hvis noen vurderer å kjøpe en bil med disse listene eller har en bil med de, er jeg villig til å bytte listene og/eller betale godt for et sett). Her ser man for øvrig midtkonsollen som er i skinn (alle M5er har dette).

dsc02877-jpg.313729
dsc02889-jpg.313769

Alu Trace:
attachment.php?attachmentid=544415&d=130
attachment.php?attachmentid=627984&d=132

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, papertiger skrev:

Du sier rattet ikke ble bra «samme hva du gjorde med det». Hva gjorde du med det? Jeg har brukt Swissvax skinnpleiekit på mitt og det ble bra litt men raskt dårlig igjen. Misfarget og blankt. Lurer på om jeg må til med Colourlock fresh steering wheel kit.

swisswax sine skinnprodukt er vell alle egentlig fra colourlock ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Carlsius skrev:

Gratulerer med en UTROLIG flott F11. Her skal jeg følge nøye med da jeg muligens blir F11 eier om det dukker opp et godt kjøp på finn.no :D 

La merke til at rattet var litt blankt, men ble voldsomt fint etter du brukte BMW sine produkter. Så du sier at BMW sine skinnprodukter var bedre enn Swissvax sine produkter ? 😮

Takk for hyggelige ord, @Carlsius! Tja, her synes jeg BMWs produkter fungerte svært bra. Rattet ble i hvert fall så mye finere at jeg skal gi det et forsøk før jeg eventuelt går til anskaffelse av et helt nytt ratt. :) 

Ser for øvrig at Swissvax har et produkt som heter Leather gloss corrector matt. Denne skal visst gjøre alt blankt/blankslitt skinn matt igjen. Jeg har ikke prøvd den, men ser for meg å gi denne et forsøk om rattet blir fort blankt igjen.

Forsøkte meg på noen bilder med blitz.

IMG_5284.thumb.JPG.66eb03a95e0f324c943256fb0543ae5e.JPG
IMG_5709.thumb.JPG.af9f8db51f9d9213ddc86256a37363b5.JPG
IMG_7821.thumb.JPG.ec8cf0f000eba598573d933dfa8c5ef8.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, papertiger skrev:

Jeg har brukt Swissvax skinnpleiekit på mitt og det ble bra litt men raskt dårlig igjen. Misfarget og blankt. Lurer på om jeg må til med Colourlock fresh steering wheel kit.

Har litt erfaringer å skyte inn på dette. Har brukt Autoglym leather cleaner og balm på mitt ratt, og det ga alltid et matt og fint resultat. For noen uker siden la jeg merke til "en flekk" som minte om blankt og skittent skinn, og gikk dermed over med nevnte skinnrens. Det jeg først trodde var en flekk med blankt og skittent skinn, ble til et 7-8 cm langt felt med noe som føltes ut som om skinnet sin "top coat" var spist opp av skinnrensen. Området har en litt blankere, mørkere farge og sklir ikke like lett i henda som resten. 

Har fått høre i senere tid at autoglym sin skinnrens er av den litt kraftige typen, så ville styrt unna denne. Gikk noen dager med irritasjon, men lærte å leve med "misfarga" området. Misfargingen er langt ifra det verste jeg har sett, men jeg personlig hater ratt som ser "brukt" ut :P 

Om Colourlock løsningen fungerer bra som en DIY, hører jeg gjerne fra deg :)

Ellers takk for tipset @Saltkjelen, bestlte samme kit så fort jeg leste innlegget.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...