Gå til innhold

Min OEM+ biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, i3S 120Ah samt E61 545i og 321 oldtimer prosjekt!

Anbefalte innlegg

Skrevet
53 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Har en dekk situasjon mtp hamsteren selv Lasse.

Type 2 slitte sommerdekk, som til nød må utbedres før EU i Oktober (gitt at ikke vinteren hilser på og vinterdekkene er på?)

Høres hyggelig ut med dekk og ikke henger/trillebår dekk, men denne dimensjonen du kjøpte her, er kanskje kun kompatibelt til i3S versjonen?! 

Ja, 215/45-20 egner seg ikke på noe annet enn 431-hjulene som er 6x20 bak. Framfelgene er 5,5x20, mens på i3 uten S/sportspakke er det 5" og 5,5". For både 5" og 5,5" finnes jo 155/60-20 og 175/55-20 i mange forskjellige kvaliteter, så her er det enkelt å finne noe passende. Det er vel bare i3S/sportspakke som kjører 195/50-20 i hele verden, så derfor er det snevert utvalg av dette. Neste balanse mot 175/55-20 blir da 215/45-20. Dette kjører i8 med, i tillegg til VW ID-et eller annet og Cupra, så her er det plenty å velge mellom. Man kunne nok dog fint gått opp til 175/195 på 5" og 5,5", men jeg ser ikke helt hensikten med dette da du blir låst til dyre bakdekk.

Alternativt har jeg et sett 431-hjul i sølv liggende som jeg kan vurdere å selge, men ettersom denne dimensjonen nå passet så greit, så vurderer jeg å kjøre vinterhjul i 175/215 også.

42 minutter siden, BrokeBoi skrev:

Svaret er enkelt; kjør sidelengs!

Ellers ble det veldig bøst med spacere.👌Burde neste vurdere Liberty Walk decal på dørene nå.

i3 er faktisk helt nydelig å kjøre sidelengs med det rattutslaget denne har. 

Ja, spacere gjør seg når det er skjermbreddere. Burde nok slippe den noe ned, men på en annen side er det i3 som har høyest bakkeklaring og fungerer som hyttebil. Jeg tror jeg blir upopulær i heimen om jeg gjør denne bilen ubrukelig på fjellet også. 😅

Skrevet

Gøy å se herifra igjen Lasse og alltid fine oppgraderinger herifra .😊

Bimmersfolk er en egen rase bokstavelig talt og veldig hjelpsomme om det er noe .

Og det settes jo naturligvis pris på .😊

De fargene du har på I4en og F11 er vel simpelthen noe av det fineste man kan få på bil .

Jeg håper at jeg får tatt turen inn til Oslo og hilst på i sommer ,vært gøy .

Skrevet

215/45-20 så irriterende bra ut. Jeg gikk for 195/55 Goodyear rundt om på min og det er rett og slett litt mye dekk. 

Får trøste meg med at 245/305 på bobla sitter som et skudd 😆

Skrevet

Kan jeg spørre hvor man får tak i de skiltholderene med "BMW Ren kjøreglede"? Har vært på jakt etter slike i åresvis. Jeg skal ikke ha Hedin Automotive på min bil, synes det trist at Bavaria byttet navn. Ikke bare er Bavaria ett veldig godt innarbeidet merkenavn i Norge, selve navnet ruller lettere av tungen. Kan heller ikke tenke meg ett bedre og mer passende navn på noen som faktisk selger BMW. Så når svensker kommer inn og tar over tradisjonsrike norske bedrifter og merkenavn og attpåtil setter sitt navn på det så skal ikke jeg ha det på min bil. Da blir det Bavaria skiltholdere frem til jeg finner de "Ren kjøreglede" skiltholderene. 

Ellers så synes jeg at jeg skimter en sort E61 i bakgrunnen på det ene bildet. Er det samme bilen som du har hatt hele tiden eller noe nytt på gang? 😀

Skrevet
12 timer siden, Saltkjelen skrev:

Alternativt har jeg et sett 431-hjul i sølv liggende som jeg kan vurdere å selge, men ettersom denne dimensjonen nå passet så greit, så vurderer jeg å kjøre vinterhjul i 175/215 også.

i3 er faktisk helt nydelig å kjøre sidelengs med det rattutslaget denne har. 

Det ble drit bra! Du har løst det største problemet med i3s :D 

Jeg som resten her stemmer også for de hjulene som vinterdekk. 

Skrevet
1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Kan jeg spørre hvor man får tak i de skiltholderene med "BMW Ren kjøreglede"? Har vært på jakt etter slike i åresvis.

Du er ikke alene som jakter disse. 😛 Ser av og til noen biler med slike der det er tydelig at eier ikke aner at dette er noe å tenke over. Kan aldri tenke meg noen hadde merket om de "plutselig" ble byttet med noen andre, men det blir litt ekstremt å stjele skiltholdere. :D

Ellers hyggelig oppdatering, er det garantiarbeid du får gjort på stolen?

Skrevet

1 hour ago, awt said:

Du er ikke alene som jakter disse. 😛 Ser av og til noen biler med slike der det er tydelig at eier ikke aner at dette er noe å tenke over. Kan aldri tenke meg noen hadde merket om de "plutselig" ble byttet med noen andre, men det blir litt ekstremt å stjele skiltholdere. :D

Kan lage selv hos Lator mens en venter ,

eller ha forslaget deres 😎

Skrevet

Såg utrolig bra ut med 215/45 dekk bak. At jeg ikke turte å teste det. Måtte du ha spacer, eller bare for syns skyld?

Helt enig ang. Hedin - disse skal ikke på våre biler heller. Bavaria-holderen skal beholdes på i3en.

Skrevet
22 timer siden, sveigis skrev:

Gøy å se herifra igjen Lasse og alltid fine oppgraderinger herifra .😊

Bimmersfolk er en egen rase bokstavelig talt og veldig hjelpsomme om det er noe .

Og det settes jo naturligvis pris på .😊

De fargene du har på I4en og F11 er vel simpelthen noe av det fineste man kan få på bil .

Jeg håper at jeg får tatt turen inn til Oslo og hilst på i sommer ,vært gøy .

Takk for det, Jan! Ja, hjelpen og samholdet man har inne gjør plutselig at man sitter med et enormt verdifullt kontaktnettverk rundt om i landet. Si ifra om du er i området (eller ta turen til landsteffet med BMWCCN i juni). :) 

19 timer siden, Lars89 skrev:

215/45-20 så irriterende bra ut. Jeg gikk for 195/55 Goodyear rundt om på min og det er rett og slett litt mye dekk. 

Får trøste meg med at 245/305 på bobla sitter som et skudd 😆

Jeg greide helt aldri bli enig med meg selv med 195/55-20, så det var ønskelig å forsøke noe som ble mer korrekt med den originale rulleomkretsen. Nå vet en i alle fall at 175/55-20 og 215/45-20 gir en rimelig optimal setup på i3S/sportspakke. :) 

11 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Kan jeg spørre hvor man får tak i de skiltholderene med "BMW Ren kjøreglede"? Har vært på jakt etter slike i åresvis. Jeg skal ikke ha Hedin Automotive på min bil, synes det trist at Bavaria byttet navn. Ikke bare er Bavaria ett veldig godt innarbeidet merkenavn i Norge, selve navnet ruller lettere av tungen. Kan heller ikke tenke meg ett bedre og mer passende navn på noen som faktisk selger BMW. Så når svensker kommer inn og tar over tradisjonsrike norske bedrifter og merkenavn og attpåtil setter sitt navn på det så skal ikke jeg ha det på min bil. Da blir det Bavaria skiltholdere frem til jeg finner de "Ren kjøreglede" skiltholderene. 

Ellers så synes jeg at jeg skimter en sort E61 i bakgrunnen på det ene bildet. Er det samme bilen som du har hatt hele tiden eller noe nytt på gang? 😀

Ja, det er trist at et så godt og innarbeidet merkevarenavn nå er historie, men for meg vil det nok fortsatt være Bavaria. Hedin Automotive er så dårlig klingende, at jeg får vondt i magen. Jeg var heldig med at serviceteknikeren min hadde fått tak i et sett. Det er den samme gamle rakkeren i bakgrunnen der som før, ja. :) 

10 timer siden, ahj skrev:

Det ble drit bra! Du har løst det største problemet med i3s :D 

Jeg som resten her stemmer også for de hjulene som vinterdekk. 

Jeg så nå at man selvfølgelig ikke fikk 175/55-20 i vinterdekk, så da må det forskes litt på den fronten. 😅

10 timer siden, Eystein Ose skrev:

Kjekt med update her i gjen! Hvordan går det med 321 prosjektet?

Den samler dessverre støv. Alt jeg skulle gjort med 321 i høst/vinter/vår har dessverre latt vente på seg, men jeg har en ambisjon om å få puslet litt med den i nærmeste framtid. I det minste den type pusling som gjør at jeg kan begynne å bruke den som en bruksveteran.

9 timer siden, awt skrev:

Ellers hyggelig oppdatering, er det garantiarbeid du får gjort på stolen?

De er visst populære de der! 😅 I det minste kunne en jo spurt om å bytte når en kommer over en slik.

Ja, garantiarbeid på stolen. :) 

5 timer siden, papertiger skrev:

Såg utrolig bra ut med 215/45 dekk bak. At jeg ikke turte å teste det. Måtte du ha spacer, eller bare for syns skyld?

Helt enig ang. Hedin - disse skal ikke på våre biler heller. Bavaria-holderen skal beholdes på i3en.

Neida, må ikke bruke spacer med denne dekkdimensjonen. Det er kun for syns skyld at de er montert. Det er 10mm foran og 15mm bak. Hadde jeg kjøpt spacere på nytt, hadde jeg nok gått for 18mm eller 20mm bak.

IMG_4322.thumb.jpeg.30d2fb69e13cabeea0b196e9ceb5fea4.jpeg

IMG_4323.thumb.jpeg.9944dbba09d02046edf6814727853502.jpeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...