Gå til innhold

Min OEM+ biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, i3S 120Ah samt E61 545i og 321 oldtimer prosjekt!

Anbefalte innlegg

Skrevet
53 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Har en dekk situasjon mtp hamsteren selv Lasse.

Type 2 slitte sommerdekk, som til nød må utbedres før EU i Oktober (gitt at ikke vinteren hilser på og vinterdekkene er på?)

Høres hyggelig ut med dekk og ikke henger/trillebår dekk, men denne dimensjonen du kjøpte her, er kanskje kun kompatibelt til i3S versjonen?! 

Ja, 215/45-20 egner seg ikke på noe annet enn 431-hjulene som er 6x20 bak. Framfelgene er 5,5x20, mens på i3 uten S/sportspakke er det 5" og 5,5". For både 5" og 5,5" finnes jo 155/60-20 og 175/55-20 i mange forskjellige kvaliteter, så her er det enkelt å finne noe passende. Det er vel bare i3S/sportspakke som kjører 195/50-20 i hele verden, så derfor er det snevert utvalg av dette. Neste balanse mot 175/55-20 blir da 215/45-20. Dette kjører i8 med, i tillegg til VW ID-et eller annet og Cupra, så her er det plenty å velge mellom. Man kunne nok dog fint gått opp til 175/195 på 5" og 5,5", men jeg ser ikke helt hensikten med dette da du blir låst til dyre bakdekk.

Alternativt har jeg et sett 431-hjul i sølv liggende som jeg kan vurdere å selge, men ettersom denne dimensjonen nå passet så greit, så vurderer jeg å kjøre vinterhjul i 175/215 også.

42 minutter siden, BrokeBoi skrev:

Svaret er enkelt; kjør sidelengs!

Ellers ble det veldig bøst med spacere.👌Burde neste vurdere Liberty Walk decal på dørene nå.

i3 er faktisk helt nydelig å kjøre sidelengs med det rattutslaget denne har. 

Ja, spacere gjør seg når det er skjermbreddere. Burde nok slippe den noe ned, men på en annen side er det i3 som har høyest bakkeklaring og fungerer som hyttebil. Jeg tror jeg blir upopulær i heimen om jeg gjør denne bilen ubrukelig på fjellet også. 😅

Skrevet

Gøy å se herifra igjen Lasse og alltid fine oppgraderinger herifra .😊

Bimmersfolk er en egen rase bokstavelig talt og veldig hjelpsomme om det er noe .

Og det settes jo naturligvis pris på .😊

De fargene du har på I4en og F11 er vel simpelthen noe av det fineste man kan få på bil .

Jeg håper at jeg får tatt turen inn til Oslo og hilst på i sommer ,vært gøy .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   2 medlemmer

• Opprett ny...