OddErik_E34 Skrevet Juli 18, 2022 Forfatter Share Skrevet Juli 18, 2022 On 7/14/2022 at 6:36 PM, Fredrik 90 said: Flott update, ikke gal den S7 E32en der. Dette er vel relativt sjeldne saker, kanskje sjeldnere enn Alpina? 😀 Skal få ut litt mer info og bilder på S7 ila sommeren. Ac Schnitzer er sjeldent, et mindre opplag enn de fleste Alpina modeller. Liker utseende og detaljene godt her! Ampera reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OddErik_E34 Skrevet September 15, 2022 Forfatter Share Skrevet September 15, 2022 (endret) Liten oppdatering på bilparken siste tiden: I år er året for vedlikehold og "problemer". M5 fikk som nevnt i tidligere innlegg, problemer under ferieturen til Tyskland. Kom oss heldigvis hjem etter en ukjent stop på Nürnburgring. Etter noen dager på Billia Furubakken, viste det seg å være relé til bensinpumpen som var defekt. Denne ble erstattet med ny og bilen har fungert bra siden det, inntil i går. Under kjøring på vei til jobb stoppet bilen. Samme symptomene som i Tyskland. Etter to timer med venting i en veiskulder på E6, kom Viking. Bilen er kjørt til spesialist i Spydeberg for utbedring. Den skal samtidig få bytte av Vanos, luftmassemålere, alle sensorer, bensinpumpe, toppakning etc. Har siste ukene hørt en svak lyd fra Vanos og lett fjusking ved pådrag. Bilen har noen mil bak seg og det er trolig ikke vært gjort noe med dette tidligere. Nå ser jeg frem til at bilen er i 100% orden og kan nytes enda mer i 2023. Bilen er påkostet mye i 2022... 😀 Videre så hadde vi oss en kjøretur for to uker siden, B12 6.0 og M5. Nesten hjemme, stoppet B12. Dynamo defekt. Det ble bergningsbil denne dagen også. Nye deler er bestilt samt alle reimer, da blir det i orden. B12 5.0 er en gammel sliter, sjeldent noe problemer med denne. Den går og går. Merker dog at den snart må gjennomgå en større service, litt ujevn tomgang når den er kald, feit i avgassen etc. Denne fortjener litt stell i høst / vinter. Denne har vært mange ganger på ferie i Tyskland, lukter på en ny tur med denne neste år, da må det være på stell. Avslutningsvis ble det en tur til Hønefoss på biltreff sist helg. Stor samling av alt mulig, 6 stk Alpina var fremmøtt. Moro med en liten tur, selv om været var så som så. Nå er det klart for vask av samtlige biler og klargjøre for vinterlagring 😀 Endret September 15, 2022 av OddErik_E34 Ron Jeremy, Marius2002, papertiger og 22 andre reagerte på dette 24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan Skrevet September 15, 2022 Share Skrevet September 15, 2022 Fin oppdatering - de har et godt liv hos dere de bilene 8 minutter siden, OddErik_E34 skrev: Er dette BiTurbo #474 eller er det en jeg ikke har oversikt over? Herlig oppstilling! Felgene til E38 er etter min mening den mest perfekte utgaven fra Alpina; riktig størrelse og den kanten på bakfelgene!!! 😍 Den røde E30n er vel Barlindhaug sin? (B6 3.5 #186) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
liffi Skrevet September 16, 2022 Share Skrevet September 16, 2022 Nydelig de Alpina’ne !! Fikk sett litt på dem på turen. kjørte familiebilen så vi gjemte oss bort ved innkjøringa 🤠 luska bort når du kom for en titt og prat men var mye folk så mistet deg litt i mengden. . OddErik_E34 og fupsaker reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OddErik_E34 Skrevet Oktober 19, 2022 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2022 (endret) Siste nytt 😃.. M5 har hatt et lengre opphold på verksted, men er nå friskmeldt. Etter siste driftsstans i starten av september, måtte noe gjøres. Som tidligere skrevet om i tråden, har bilen stoppet for meg noen ganger. Etter Tyskland var jeg innom Billia, Furubakken og byttet relé på bensinpumpen. Det så ut til å fungere, men bilen stoppet på vei til arbeid igjen noen uker senere. Samtidig har bilen begynt å utvikle lyd fra Vanos. Bilen ble fraktet til Netlandet, i Askim. Super hyggelig og flink kar som kjente disse bilene godt. Etter en rask diagnose kom dommen; - Vanos - Bensinpumpe - Coiler - Kamakselsensorer - Toppdekselpakninger - Innsugspakninger - Motorservice med olje og filter - Drivstoffilter Bilen ble hentet i går og fungerer utmerket. Går silkemykt, rolig på tomgang, bedre gassrespons, bedre drag etc. Veldig fornøyd med arbeidet og resultatet. Nå står den trygt i garasjen og venter på en ny sesong. Bilen har virkelig fått seg et løft i år, både kosmetisk og mekanisk. Endret Oktober 25, 2022 av OddErik_E34 Ingvaldsen, sdhild99, paukri og 17 andre reagerte på dette 20 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 19, 2022 Share Skrevet Oktober 19, 2022 Så flott å høre at bilen er friskmeldt igjen, det er alltid en god følelse når ting er på stell 😀 Da er det bare å glede seg til neste sesong 👍 Ellers så synes jeg at jeg ser en blå E39 M5 i samlingen der 🤔 Netlandet har jeg aldri hørt om før, men jeg må kanskje høre med dem. Tror jeg må få tatt en liten Vanos jobb på min Alpina B10 4,6 etterhvert 😅 paukri reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Oktober 19, 2022 Share Skrevet Oktober 19, 2022 9 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Så flott å høre at bilen er friskmeldt igjen, det er alltid en god følelse når ting er på stell 😀 Da er det bare å glede seg til neste sesong 👍 Ellers så synes jeg at jeg ser en blå E39 M5 i samlingen der 🤔 Netlandet har jeg aldri hørt om før, men jeg må kanskje høre med dem. Tror jeg må få tatt en liten Vanos jobb på min Alpina B10 4,6 etterhvert 😅 Han er på forumet her, virker superdyktig. E39 med 2jz. @Odderik Var det toppdekselpakninger eller topp pakninger? Stor forskjell i jobb der😅 Uansett, artig med oppdateringer her. Fantastisk bilpark som virker til og få mye god og riktig stell. I tillegg til at det ser ut som bilene nytes og brukes Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OddErik_E34 Skrevet Oktober 21, 2022 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2022 On 10/19/2022 at 5:16 PM, Skulebollen said: Han er på forumet her, virker superdyktig. E39 med 2jz. @Odderik Var det toppdekselpakninger eller topp pakninger? Stor forskjell i jobb der😅 Uansett, artig med oppdateringer her. Fantastisk bilpark som virker til og få mye god og riktig stell. I tillegg til at det ser ut som bilene nytes og brukes Toppdekselpakninger 😅 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OddErik_E34 Skrevet Oktober 24, 2022 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2022 On 10/19/2022 at 5:02 PM, Fredrik 90 said: Så flott å høre at bilen er friskmeldt igjen, det er alltid en god følelse når ting er på stell 😀 Da er det bare å glede seg til neste sesong 👍 Ellers så synes jeg at jeg ser en blå E39 M5 i samlingen der 🤔 Netlandet har jeg aldri hørt om før, men jeg må kanskje høre med dem. Tror jeg må få tatt en liten Vanos jobb på min Alpina B10 4,6 etterhvert 😅 Silverstone Blue M5 er ikke min, de stod bare så fint sammen når jeg hentet bilen Thomas bør du absolutt kontakte for en slik jobb. Han er svært dyktig og rask i leveranse. Topp arbeid 👍 Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sdhild99 Skrevet Oktober 24, 2022 Share Skrevet Oktober 24, 2022 Bra at du har fått E39 M5 på stell igjen! Flott å se at noen gidder å koste på det Jeg krysser fingrene for at jeg klarer å få min E34 M5 på stell igjen også - at noen klarer å løse problemene uten at det blir for kostbart. sveigis og OddErik_E34 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Netlandet Skrevet Oktober 26, 2022 Share Skrevet Oktober 26, 2022 Hyggelig å lese om fornøyde kunder og få gode komplimenter. Vi gjør vårt beste for å holde disse flotte gamle M-bilene i god stand. Veldig pen M5 Odd-Erik! Nydelig interiør og velholdt bil. Velkommen tilbake på et senere tidspunkt 😊 laffe, Fredrik 90, OddErik_E34 og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OddErik_E34 Skrevet Juni 13, 2023 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2023 (endret) Litt på etterskudd med å publisere, så her kommer det på løpende bånd ...😊 Indrehus sernior ble 60 her for et par år siden og i anledning dette måtte jeg finne på en kul gave. Gaven måtte selvsagt være bilrelatert, skulle det være en bra overraskelse. Vi har vært på mye bilgreier opp gjennom årene, inn- og utland. Alltid har vi pratet om Essen Motorshow / Techno Classica, dette kunne bli den perfekte gaven. Opprinnelig var tanken 2021, men grunnet pandemi og andre hindringer ble det forskjøvet. I år var vi klare. Fly ned til Düsseldorft og derfra inn til Essen. To fulle dager med bil stod for tur. Størrelsen på messen var over all forventing. Variasjonen, tilstand og unike biler var ekstrem. Timene gikk fort, endeløst med biler å studere, hyggelig folk på stands, god mat, drikke og salgshaller som ble saumfart for godsaker. Bildene gir et lite inntrykk av turen. anbefaler alle med bred interesse for bil å besøke dette. Vi skal ned igjen neste år, da med to biler utstilt 🙂 Endret Juni 13, 2023 av OddErik_E34 liffi, Lars89, M-jakob og 16 andre reagerte på dette 16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juni 13, 2023 Share Skrevet Juni 13, 2023 Techno Classica er en godtebutikk uten grenser 😅 Heldigvis eller uheldigvis er prisene her helt i ørska, så det blir med tittingen. Det fine med messa er at det er noe for alle her, alle interesser dekkes her. Har vært på Techno Classica mange ganger, var her i fjor og da var messen redusert i størrelse i forhold til før pandemien. I 2020 og 2021 var det ikke noe messe. Men ser på utstiller kartet for i år at de bygger seg litt opp i størrelse igjen, forhåpentligvis tilbake til gamle høyder etterhvert. Iallfall ett must for en hver med interesse for bil 👍 fupsaker, OddErik_E34 og Mr. Erling reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OddErik_E34 Skrevet Juni 14, 2023 Forfatter Share Skrevet Juni 14, 2023 Med et snev av bitterhet etter fjorårets nedtur på Nûrnburgring der M5 stoppet, var det duket for ny tur. Etter et lengre opphold hos Netlandet i Askim var godfølelsen tilbake. Bilen har gått som en klokke de beskjedne milene den har fått i våres. Fersk eu-kontroll og vi var klare for tur. Avreise torsdag kveld med Superspeed, Larvik-Hirtshals. Det blir mange mil på få dager men med det ypperste fra BMW fra en svunnen tid er det bare en fryd. V8`ern koste seg nedover med retning Nûrnburgring, sulten på revansj. Dette er en ingen "ring-tool" eller noe jeg pusher hardt på bane, men noen vellykkede runder skulle jeg ha, da E39 M5 har vært drømmen siden 12-13 års alderen. Vel fremme etter mange timer i bil ble det to svært vellykkede dager på Ringen. Totalt 6 runder, uten et feilslag. Bilen imponerer i grunn ganske mye. Holder bra følge med nyere sportsbiler, mangler ikke krefter. Bremser er vel største "issue", har oppgraderte klosser men du rekker akkurat en runde før det blir ubehagelig. 2700 km på snaue tre dager virker mye, men i godt selskap og perfekt bil så går det som en lek. Ny tur i september, ikke med M5. Den skal få hvile og nyte pensjonist tilværelsen med småkjøring så lenge den er i mitt eie. skoglund, mslello, Mr. Erling og 16 andre reagerte på dette 17 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OddErik_E34 Skrevet Juli 4, 2023 Forfatter Share Skrevet Juli 4, 2023 (endret) Her kommer en liten reiseskildring fra årets Alpina-treff i Tyskland. Da jeg og min far besøkte Technco Classica i Essen tidligere i år, kom vi i kontakt med den tyske Alpina klubben. Her fikk vi raskt greie på at klubben skulle ha sitt årlige treff i Dresden 16-18. juni. Dette passet oss perfekt. En raskt telefon til et par kompiser med stor bilinteresse, var vi fire karer klare for tur. Valget falt på blå B10 Biturbo og svart B12 6.0. Torsdag 15 juni var vi klare for avreise, Oslo-Kiel. En perfekt sommerdag med 30 grader i Oslo, fikk vi en nydelig utseiling med retning Tyskland. God mat, drikke og bilprat ble det under overfarten. Fremme i Kiel hadde vi ca 600 kilometer foran oss før vi var fremme i Dresden. Bilene fikk endelig strekke litt på beina, det er jo dette de er skapt for. B10 gikk som en kule og kort tid etter ankomst på Autobahn var nåla nære 300 km/t. For en bil, så uanstrengt, stødig som et tog - ekstremt imponerende for et 30 år gammel bil. Vel fremme i Dresden ankommer vi et flott hotell, slottaktig. Her ser vi straks flere flott Alpina-modeller utenfor hotellet. Like etter ankomst får vi servet en iskald øl fra Alpina klubben, service! Etter innsjekk er det felles åpning av treffet, leder av Alpina klubben inviterer alle på gratis drikke av ønske frem til middag kl 20.00. Man opplever å bli tatt svært godt imot, et påkostet treff. Masse entusiaster som vi kommer i prat med i løpet av kvelden. På forhånd har vi hørt av verdens største Alpina samler er tilstede, Rainer Witt. Min far som har samlet disse bilene selv i snart 20 år, klarer nesten ikke sitte i ro. Et sterkt ønske om å komme i god prat med Rainer. De to finner straks tonen og får seg en lang prat utover kvelden. Rainer har totalt 42 Alpina modeller, hvorav 14 av disse er #1. Vi er invitert ned på besøk til han neste år - det blir spennende. Lørdagen er det felles kjøring inn til Dresden by. En flott by med masse arkitektur å se på. Det var satt opp en felles sightseeing med bus, men vi kara fant oss heller en hyggelig restaurant hvor vi ble sittende. Topp stemning Videre på kvelden er det felles middag og masse god bilprat. På Alpina sitt 50-års jubileum i Buchloe kom vi i prat med Carsten Lindblad, eier av en pen E32 B12 5.0. Han var her i år også, med sin D3 E91. Han er faktisk grunnlegger av Alpina-Archive.com som sikkert mange er inne å kikker på. Han har invitert oss ned på et lokalt Alpina treff senere i år, i like ved byen Fulda. Det kan se ut som jeg tar turen i nyinnkjøpt D3 Biturbo Allrad... 😮 Alt i alt en super tur. Det er dette som er moro å gjøre når man har disse bilene stående. Bilene klarte turen uten et feilslag, ca 1700 km tur-retur på hver av dem. Anbefaler flere med Alpina se etter neste års treff Endret Juli 4, 2023 av OddErik_E34 Larsen4, hanssae, Mr. Erling og 19 andre reagerte på dette 15 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå