Gå til innhold

Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E87 130i. Ny bil…igjen! S 133


Anbefalte innlegg

22 timer siden, Shattered skrev:

Gratulerer med feit bil, lov å spørre hva man må gi for sånt? :P Så veldig fin ut :D

Takker for det 👍 Man må nok ut med ett sted mellom 25 000-30 000 USD for en pen bil med akseptabel kilomterstand. Pluss avgift, moms og frakt 😅

22 timer siden, Mortenej skrev:

Gratulerer med utradisjonell vinterbil :)

Fantastisk gøy at du velger å følge drømmen og kjøpe en slik. Og ja selv om dette er et BMW forum så har vi hjerterom for avvik som dette :)

Mange takk for det 😀 

Jeg tenker sånn at man lever nå kun en gang, og det er ikke sikkert vi har gunstige avgifter for sånne biler inn i fremtiden. Derfor så hiver jeg meg litt rundt nå og kjøper biler jeg ønsker meg og som jeg har råd til 👍

22 timer siden, Saltkjelen skrev:

Spennende valg, @Fredrik 90! Fascinerende å se at du kjøper litt uortodokse biler, og en slik Camaro er jo virkelig ikke det verste å eie. :) 

Takk for det 😀 Ja jeg må ha noe som skiller seg litt ut nå de to andre bilene mine er såpass vanlige 😂 Sort G30 med M-sport forsvinner bra i trafikkbildet 😅

21 timer siden, HenrikSolberg skrev:

Gratulerer med helt rå bil!

Stakkars Camaroen må jo ha fått kuldesjokk 😬

Tusen takk for det 😀

Ja nå går den fra solfylte og varme Florida til vintermørke og kalde Norge. Men jeg tror på lang sikt at bilen får ett godt liv her i Norge. Her er det jo en entusiastbil, og selv om jeg skal kjøre den i vinter så vedlikeholdes den også deretter. 

21 timer siden, Skulebollen skrev:

Imponerende vinterbil! Ett par kraftige steg opp fra en e60 👍

Takk for det 😎 Ja dette er ett solid hakk opp fra E60en jeg kjørte i fjor. E60en var helt konge, herlig bil med en herlig V8er. Er vel en av de bedre bilene jeg har hatt også med tanke på feil og påkost, trodde aldri jeg skulle si det om en E60 med N62 😂 Men neste gang, da må jeg få meg en M eller Alpina...det har tatt alt for langt tid 😅

2 timer siden, ahj skrev:

Gratulerer med flott vinterbil! Flott lyd i disse! :D 

Mange takk for det 👍 Lyden er rå, rett og slett rå. Skikkelig amerikansk muskelbil lyd, gasser jo hele tiden bare for å høre buldringa bak 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camaro er ikke min greie, men gratulerer så mye og en kjempestor selvpustende V8 motor og nogenlunde fornuftige kjøreegenskaper er helt sikkert ganske artig uansett bilmerke. Den store bonusen er imidlertid at du har valgt en manuell gearkasse og dette er litt uvanlig i disse amerikanske bilene. Jeg tror at dette omformer bilen til å være et mye mer seriøst leketøy enn den ellers ville ha vært med automatgear. Jeg ser ellers helt tydelig relasjonen til ditt tidligere ønske om en Porsche 928 (sannsynligvis GT/GTS som har en selvpustende V8 motor på 5,4 liter og rundt 400 HK samt 500 Nm) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.11.2021 den 20.39, awt skrev:

Ikke noe annet å gjøre enn å ta av seg hatten for dette valget. 😛

Har disse også steget massivt der borte i det siste, eller er de skånet for den verste prisoppgangen?

Takk for det 👍

Som alle andre "entusiastbiler" så har Camaro også steget i pris i USA. Ettersom jeg har hatt Camaro på radaren en god stund så har jeg fått fulgt med litt, og prisoppgangen har nok vært på rundt 5000-8000 USD. Men dollarkursen og avgiften har gått litt ned de siste året også så dette har utgjevnet det noe. Men en annen bil som jeg samtidig har hatt på radaren er E92 M3, her har jeg for det mest fulgt med i Sverige og her hoppet plutselig prisene opp med 100 000 SEK. Fra å ha kommet ut på kun litt mer enn en Camaro ble gapet plutselig så stort at jeg måtte legge E92 M3 på is inntil videre. Får jo nyere bil med mye lavere kilometer med Camaro, mens en E92 ville typisk vært en 2008/2009 modell med rundt 100 000 km. Også har man jo driftsikkerheten da, her kommer E92 M3 til kort mot Camaro. Men fy søren, en E92 M3 hadde vært episk og skal eies en dag 😀

På 13.11.2021 den 21.28, Fredrik skrev:

Camaro er ikke min greie, men gratulerer så mye og en kjempestor selvpustende V8 motor og nogenlunde fornuftige kjøreegenskaper er helt sikkert ganske artig uansett bilmerke. Den store bonusen er imidlertid at du har valgt en manuell gearkasse og dette er litt uvanlig i disse amerikanske bilene. Jeg tror at dette omformer bilen til å være et mye mer seriøst leketøy enn den ellers ville ha vært med automatgear. Jeg ser ellers helt tydelig relasjonen til ditt tidligere ønske om en Porsche 928 (sannsynligvis GT/GTS som har en selvpustende V8 motor på 5,4 liter og rundt 400 HK samt 500 Nm) :)

Mange takk for det Fredrik 😀 Ja jeg har full forståelse for at Chevy Camaro ikke er alle sin kopp te. Men jeg må berømme amerikanerene for å lage bilene "sånn som før". Vi maser jo mye om at BMW ikke er sånn som det en gang var, det gjelder ikke her. Her kjører man god gammeldags muskelbil men tung clutch, elendig sikt i alle rettninger, hekk som slipper lett og ett rabalder av en lyd 😅 Men det som forbauset meg er at bilen faktisk eier kjøreegenskaper, styringen er presis og med litt turtall og raske girskift setter man pris på den tunge clutchen.  Du føler deg skikkelig macho når du herjer litt med den, samtidig som du må passe på hekken litt...kan være litt lunefull her. Men den har langt igjen opp til den sylspisse dynamikken til en M3, men å dundre løs på en svingete landevei er faktisk veldig gøy med Camaroen. Dette høres helt teit ut for folk som ikke har prøvd, men den føles som en sportsbil.

Dog må det sies at amerikanske hestekrefter føles ikke like raske som tyske hestekrefter. Effektkurven er ganske flat, og turtallet stopper rett over 6000 rpm. V8ern i min E60 545i var mer livlig, mye mer turtallsvillig. LS3 motoren i Camaro er litt mer "lat", men for all del sterk og drar gjevnt. På aks tror jeg likevel ikke det ville byttet mye på disse to. Største overraskelsen var mot G30en egentelig, hadde ikke sjans til å henge på 540en med Camaroen. Den bilen er en dieseldreven rakett nå etter tuningen 😅😊😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil! Egentlig ikke min type bil heller, men etter å ha leid en slik cabriolet (med automat) i Miami for noen år siden synes jeg nå det er en sjarmerende bil jeg har gode minner fra. Jeg prøvekjørte en 430i kort etter jeg kom hjem igjen fra den turen, og den virket egentlig minst like sprek, men det var uansett følelsen av å cruise til Key West med taket nede og buldrende V8 i en bil full av personlighet som gjorde opplevelsen. 

Screenshot_20211115_133842_com.facebook.katana.jpg

Screenshot_20211115_133933_com.facebook.katana.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Hansh skrev:

Gratulerer med ny bil! Egentlig ikke min type bil heller, men etter å ha leid en slik cabriolet (med automat) i Miami for noen år siden synes jeg nå det er en sjarmerende bil jeg har gode minner fra. Jeg prøvekjørte en 430i kort etter jeg kom hjem igjen fra den turen, og den virket egentlig minst like sprek, men det var uansett følelsen av å cruise til Key West med taket nede og buldrende V8 i en bil full av personlighet som gjorde opplevelsen. 

Takk for det 👍

Å cruise i Florida med en sånn bil må jo bare være helt perfekt 😀Jeg og madammen hadde i mange år en drøm om en skikkelig roadtrip i USA, og da var jo disse Camaroene nye så det var sånn leiebil vi skulle ha. Vi kom oss aldri på den turen, så da får i det minste bilen omsider komme til meg 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var helt perfekt der ja, og turen var fantastisk! På jobb-delen av den reisen leide han jeg reiste meg en grusom liten Nissan vi kjørte fra Charlotte til Nashville og tilbake via forskjellige steder. Turen kan anbefales, men absolutt ikke den bilen 😂

Har absolutt planer om nye bilturer i USA, men hadde ikke takket nei til ditt alternativ heller med å hente bilen til Norge i stedet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom vinterdekka på, kanskje siste sesongen hvor jeg har vinterdekk på denne. Den må tjenestegjøre som daily driver litt til inntil jeg får skilter og vinterdekk på Camaroen. 

Ble ett raskt bilde i farta, er jo mørkt når man drar på jobb og når man kommer hjem😅

A00DE9A0-985B-4973-BB97-EC40D66CD062.thumb.jpeg.34d3b050d79990e6dec0904b8503f20e.jpeg

Koster å fylle 80 liters tank når bensinprisen nesten er på 16 kr litern. Men nå lyste reservetanken så da hadde jeg ikke noe valg 😂

86DC0824-BF96-4C95-819B-4CD46B59028E.thumb.jpeg.d6aa26c267987dd664127d6b4010b0c0.jpeg

Sommerdekka bla nøye vasket og lagt på lager frem til våren 😀

2F3094FF-9D9D-4E68-8F3C-3E7C4590A51E.thumb.jpeg.c3eecb12606ec27b17f069abfe40a234.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Shattered skrev:

Skal du selge 520 neste år Fredrik? Eller skal du bare unngå å bruke den på vinter? 

Selge? Denne skal jeg vel aldri selge tror jeg 😅 Jeg har ikke vinterkjørt bilen siden 2016, men har alltid hatt på vinterdekk da jeg har kjørt den på tørre dager vinteren igjennom. Men nå er jeg i ferd med å kjøpe inn litt dører og skjermer for å gi bilen en kosmetisk strekk, så etter det så tenker jeg å begynne å vinterlagre bilen. Det er en tid for alt, og vil man ta vare på disse bilene så kan man ikke kjøre dem på salta veier. Og konseptet med vinterbil synes jeg er litt artig, får prøvd litt biler som jeg har lyst på samtidig som de har en nyttefunksjon 👍

Så med det kan jeg si, til dere som stadig sender PM om jeg vil selge bilen. Det er hyggelig med interessen men jeg har for mange minner og har knyttet meg for sterkt til denne bilen til at jeg kan la den gå til noen andre. Det er ille nok når jeg selger de andre bilene mine, å selge F10en var helt jævlig....det var virkelig "my pride and joy" Hvis jeg av en eller annen grunn, på tross av min unge alder skulle daue så skal E34en doneres til Norsk Kjøretøyhistorisk Museum 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå skal jeg ikke komme med for mye Camaro spam, men bilen har fått skilter og vinterdekk (Hakkapelitta R3 piggfri). Og jeg må si at som vinterbil så funker det over all forventning. Varmeapparatet er kjempebra, varme i seter selv om det er en Florida bil og sperre gjør at den tar seg frem. Også får den oppmerksomhet, folk gir tommel opp og glaner når du kommer i snøføyka med knallrød Camaro og buldrende V8er 👍😅

AF62113B-7441-4B7F-8012-586EECED3E14.thumb.jpeg.3ae49264d60a2e55467f1142a65aa8db.jpeg

Så nå hviler E34en litt innerst i garasjen. Merker at jeg har litt mindre tumleplass med tre biler under tak, men det viktigste for meg er å ha alle tre biler innendørs 👍

1F41CF87-F4BE-4023-ABAC-2918A3070761.thumb.jpeg.76eeb39b8dc80ff31876ed7efcf1d8f0.jpeg

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er så konge at du bruker den sånn Fredrik 🙏🙏😊😊😊.

Tror faktisk aldri jeg har sett noen bruke disse eller sånne biler på denne tiden ,men dæven tenker du må være forsiktig på avtrekkeren med denne.

Er jo et godt moment i denne så den vil vel helst slippe taket tenker jeg .

Nei veldig tøft .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyr en gul en med svarte bumble bee striper året rundt her hvor jeg bor. Kul lyd i de. 

Fettern min hadde en med borla eksos og tuning, den var det skikkelig lyd i.  Nå gikk han og kjøpte seg Charger Hellcat med manuell. Må mase litt om prøvesitting. 

Camaroen er fet bil Fredrik, og med sperre bak kan den brukes hele året. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.12.2021 den 11.05, sveigis skrev:

Det der er så konge at du bruker den sånn Fredrik 🙏🙏😊😊😊.

Tror faktisk aldri jeg har sett noen bruke disse eller sånne biler på denne tiden ,men dæven tenker du må være forsiktig på avtrekkeren med denne.

Er jo et godt moment i denne så den vil vel helst slippe taket tenker jeg .

Nei veldig tøft .😊

Ja jeg synes jo selv det er veldig morsomt :) Er ikke mange som kjører sånne biler om vinteren, ser folk kjører noen M biler og ett par 911 men stort sett så er dette sommerbiler for folk. 

Ja man får ikke utnyttet mye av potensialet av V8ern, men sånn er det. Man lærer seg å dosere kraften, selv om med manuell så kan det være utfordrene av og til :D 

På 8.12.2021 den 13.01, flobben skrev:

Flyr en gul en med svarte bumble bee striper året rundt her hvor jeg bor. Kul lyd i de. 

Fettern min hadde en med borla eksos og tuning, den var det skikkelig lyd i.  Nå gikk han og kjøpte seg Charger Hellcat med manuell. Må mase litt om prøvesitting. 

Camaroen er fet bil Fredrik, og med sperre bak kan den brukes hele året. 

Ja det er godt noen flere bruker bilen sånn, med nøye vedlikehold så er det jo ikke noe problem.

Borla har en veldig fin eksos til denne, en kamerat tok inn en Camaro i fjor med Borla og det låt rått. Likevel så synes jeg at selv originalt så brummer dette ganske mye. Får faktisk med litt "pops and bangs" også noen ganger, og sånn buldring når man bremser på gira. Det er tøft :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fredrik 90 changed the title to Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E87 130i. Ny bil…igjen! S 133

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...