Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

10 timer siden, Saltkjelen skrev:

Helt enig, @papertiger!

Ellers synes jeg jo BMW i Hydrogen NEXT ser interessant ut. BMW kan ikke fort nok komme med denne! :D

P90364751-highRes.jpg?w=1280&h=517&fit=c

Problemet er tilgang til hydrogen, samt industrialiseringen av brenselcellen, som mer eller mindre lages nå for hånd, dyrt og lite produksjonsvennlig. Har mer tro på hydrogen i tyngre kjøretøy, samt tog og ferje. I Personbil blir det nok stadig elbil med batteri som er tingen, sistnevnte er enklere og mer modent pr nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Ron Jeremy skrev:

I Personbil blir det nok stadig elbil med batteri som er tingen, sistnevnte er enklere og mer modent pr nå.

Men er det ikke mye råstoffer i elbil batteriene også da, stoffer som det kan bli mangel på når etterspørselen øker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Men er det ikke mye råstoffer i elbil batteriene også da, stoffer som det kan bli mangel på når etterspørselen øker?

Om det er Kobolt du sikter til så har etterspørselen faktisk sunket på grunn av utviklingen av batteriene har gått hurtig :) 

https://www.elbil24.no/nyheter/bmw-gar-bort-fra-kongo-kobolt/70917971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Men er det ikke mye råstoffer i elbil batteriene også da, stoffer som det kan bli mangel på når etterspørselen øker?

Som Marius sier, dessuten er de sedvanlige legeringene og metallene i ferd med å byttes ut. Finland bl.a har plenty av gruveindustri, er jo snakk om oppstart av en ny stor batterifabrikant i Nordland.

Så det er mer mangel på selve batteriproduksjon enn mangel på innholdet i batteriene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Daniel. skrev:

Nye Alpina B3 (G21) ser ganske pen ut faktisk :) Ser de også har oppdatert designet på to av Alpina felgene også.

IAA-2019-BMW-Alpina-B3-Touring-G21-LIVE-IAA-2019-BMW-Alpina-B3-Touring-G21-LIVE-1568184633.jpg

Rålekker bil, dog synes jeg F31-karosseriet holder seg godt. Litt mer subtilt design, men motoren i den nye er visst basert på S58?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, fupsaker skrev:

Rålekker bil, dog synes jeg F31-karosseriet holder seg godt. Litt mer subtilt design, men motoren i den nye er visst basert på S58?

Ja, syns i grunn F3x er hakket penere utvendig, men likte Alpina sin versjon av G2x :)

B58 etter hva jeg har fått med meg.

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Daniel. skrev:

B58 etter hva jeg har fått med meg.

I så fall er det vel samme som utgående B3S men skrudd litt ekstra på. ;-) Så bare at internettet mente S58 og nedtunet, nemlig. Uansett blir det nok en D3 på meg av forrige generasjon F31 om jeg får viljen min. 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye B3en var helt vanvittig lekker, for en rå bil. Dette er absolutt den mest ultimate 3-serien, ettersom BMW nekter å høre på markedet som ønsker en Touring. Dette er en bil jeg vil se nærmere på når jeg skal ha ny bil i fremtiden, denne vekket noe i meg som gir meg "må ha" følelsen. G20 fra før er jo en genial bil slik jeg ser det, nesten på høyde med 5-serien i mine øyne 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men grillen ser ikke ut til å bli så mye større, håper de holder seg i tøylene her. Den avbildede bilen ser ut til å være en M5, den får vel Laser lys nå vil jeg tro. Tipper det er disse lyktene som ser litt uvante ut. Er også en god del kamuflasje på selve lykta, venter til ferdig resultat før jeg dømmer. 

Det at VW og andre kopierer BMW sitt lykte design kan man ikke laste BMW for.

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Men grillen ser ikke ut til å bli så mye større, håper de holder seg i tøylene her. Den avbildede bilen ser ut til å være en M5, den får vel Laser lys nå vil jeg tro. Tipper det er disse lyktene som ser litt uvante ut. Er også en god del kamuflasje på selve lykta, venter til ferdig resultat før jeg dømmer. 

Det at VW og andre kopierer BMW sitt lykte design kan man ikke laste BMW for.

M5 2020 modell har laserlys som tilvalg kode 5AZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...