Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Har hatt litt bedre tid til å se over bilen i dag, og har følgende tanker;

Hekken fremstår som om den er designet av ti forskjellige mennesker i ti forskjellige aldersgrupper. Verken harmonisk eller velproporsjonert. Sett rett bakfra når den opp til Fiat Multipla som bilverdens styggeste bil. Fra siden minner hekken om en Skoda Kodiaq, mens sideprofilen kan minne om en Toyota RAV4 og CHR (se fra forskjermen til bakskjermen og nedre del av dører)

Interiøret ser fint ut, og det oser materialer av høy kvalitet (slik som med i4 Concept). Om BMW opprettholder denne finishen på produksjonsutgaven, så har de fått det til. Ellers er det interessant å se at det nå er fysiske knapper for klimabetjening og at de åtte programmerbare hurtigknappene har funnet sted. La oss håpe at BMW har tatt lærdom av kritikken og gjeninnfører dette på fremtidige modeller. 

Fronten er barsk, selv om de synlige frontlyktene med fordel kunne vært noe større og på den måten stått i harmoni med grillen. Ellers synes jeg BMW har løst de splittede frontlyktene nede i støtfangeren på en glimrende måte, men det spørs om de går for en like påkostet og skjult løsning på produksjonsutgavene av 7-serie og X7 LCI. Det kan i alle fall fungere om dette blir resultatet, bortsett fra at det er synd J/L/U-lysringene er historie.

Jeg hadde håpet at BMW sluttet med ladeluken foran på forskjermen, men den gang ei. I mine øyne burde BMW fått denne på motsatt side av bensinpåfyllingen, da plassering bak på hjørnet (h/v) gir den beste plasseringen.

Taklysene var grisekule, så la oss håpe dette er noe som finner veien til både X5, X6, X7 og MX i produksjonsform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått kikka litt på interiøret i XM og det synes jeg var ganske stilig. Det gleder meg stort at de har spart noen fysiske knapper, særlig klima reguleringen. Baksetet var noe kaotiske greier, ser ut som bak i en russebil. Men det er gjerne sånne ting som ikke går videre til produksjonsutgaven. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir som vi har snakket om tidligere, 2022 modellene skal man styre unna på bruktmarkedet i fremtiden. Man skal iallfall følge veldig godt med på hva bilen har og ikke har, hva den burde ha sammenliknet med tidligere modeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Saltkjelen skrev:

Halvledermangel vol 33.

Skal vi tro BMWblog, så blir G30/G31 5-serie og G32 6-serie nå levert uten iDrive Touch. Dvs. at det ikke vil være mulig å lenger skrive på toppen av iDrive-kontrolleren.

https://www.bmwblog.com/2021/12/01/bmw-idrive-touch-crisis/

BMW-iDrive-7-05.jpg

Blir vel den knotten som sitter i F48 da?

Den er litt mindre fysisk og gir en noe billigere opplevelse ved bruk.

Synd at delemangel skal dra så langt ut i tid, vil tro dette fort kan vare ennå 12-18 mnd.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom forhandler for å teste ut anlegg. Og fikk da opplyst at BMW muligens gjør noen omprogrammeringer for å kunne tilby eSIM via andre eksisterende chips som finnes i bilen. Slik at de skal være klare om de får til en avtale med teleopperatør. Noen som har noe mer konkret info?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, fupsaker skrev:

Sikkert fra start, da i4 blir volummodellen i Europa. (Tror jeg.) Men kommer det i3 M50 touring... Olalalalalala

Skal de kalle den for i3? Blir ikke det litt rart 😂

Hvis jeg skal tippe så tror jeg ikke denne kommer til Europa i G20 form. Årsaken er at de her går all inn på i4 og at en el 3er ville kanabalisert dette. Videre så kommer i5 i 2024 og med tanke på at elbiler stadig er en nisje i Europa så tror jeg det fort hadde blitt litt trangt i "sedan segmentet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...