Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

41 minutter siden, Ampera skrev:

De som trodde det var slutt for forbrenningsmotoren, har BMW utviklet for Euro 7 normen.

BMW: Vores motorer vil leve op til Euro 7-normen

BMW er ikke bange for de kommende emissionskrav fra EU. I hvert fald har mærkets administerende direktør, Oliver Zipse, allerede sagt, at man vil have en hel række nye motorer klar. Både som diesel og benzin. Og de vil alle leve op til de kommende krav.

BMW: Vores motorer vil leve op til Euro 7-normen (boosted.dk)

Spennende. Dem gjorde det helt vanvittig bra med B58, så har trua på dette her og. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ampera skrev:

De som trodde det var slutt for forbrenningsmotoren, har BMW utviklet for Euro 7 normen.

BMW: Vores motorer vil leve op til Euro 7-normen

BMW er ikke bange for de kommende emissionskrav fra EU. I hvert fald har mærkets administerende direktør, Oliver Zipse, allerede sagt, at man vil have en hel række nye motorer klar. Både som diesel og benzin. Og de vil alle leve op til de kommende krav.

BMW: Vores motorer vil leve op til Euro 7-normen (boosted.dk)

Ja dette er sånt man blir på godt humør av å lese om i dagens ellers så dystre bilindustri for oss "petrolheads" 😀 Om BMW klarer å lage en Euro 7 fossilmotor uten for mye del-elektrifisering så kan de bære "Bayerische Motoren Werke" navnet med stolthet 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er gode nyheter. Ellers er det en god nyhet at M550i/750i/X5 M50i/X6 M50i/X7 M50i nå også får en vassekte S-motor. Det er lekket indikasjoner på at M50i/50i blir omdøpt til M60i/60i og at M770i og i7 M70 overtar som øversttronede 7-serie. Om dette betyr at 50i nå blir en sekssylindret motor eller fortsatt forblir med V8 er ikke sikkert, men det er i alle fall hyggelig lesing. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Om dette betyr at 50i nå blir en sekssylindret motor eller fortsatt forblir med V8 er ikke sikkert, men det er i alle fall hyggelig lesing. 

På nye S-klassen er det denne strategien som gjelder. S500 som før alltid var en V8er er nå en tre liters rekkesekser. Skal man ha V8er så må man på S550. En bekjent som jobber i Mercedes tok meg med på en tur i nye S500 her i vinter, det var ett skuffende lydbilde i forhold til hva vi er vant med fra BMW. Jeg var sikker på at S500 var en åtter 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Pekka skrev:

Jeg traff på en dame som hadde kjøpt ny bil og valgt akkurat den modellen fordi den hadde så fint dashbord - det var jo dashbordet hun så når hun var ute og kjørte.  Den vinklingen tok det lang tid før jeg klarte å ta innover meg.

Jeg kan på en måte være enig med den damen. Man sitter tross alt mer inne i bilen enn mann tilbringer med og beundre den fra utsiden.

Det er noe av det jeg alltid har likt med BMW fra jeg kjøpte min første E12 rundt 1991 og fram til i dag. De har vært fine på utsiden det er ikke det men når man setter seg inn og ser rundt seg, betjener knappene og kjenner på materialene så blir mann bare veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Lars89 skrev:

Skal du ha V8 i S-klasse heter deg strengt tatt 580 nå. Bare pass på å ikke bestill 580e for da er man nede på 3-liters sekser igjen. Kjempelogisk!

Det har du rett i, det var S580 som hadde V8er og ikke S550 som jeg skrev over her 😀 Er heldigvis ikke helt stødig på Mercedes 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW har heldigvis blitt litt mer fornuftig når det gjelder de benevnelsene, men BMW har vel noen stein i skoen her også. 30e/30i som er firesylindret mot 30d. 35i som plutselig er blitt firesylindret. 40e som var firesylindret mot 40d/40i som var sekssylindret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Rune-K skrev:

Det er noe av det jeg alltid har likt med BMW fra jeg kjøpte min første E12 rundt 1991 og fram til i dag. De har vært fine på utsiden det er ikke det men når man setter seg inn og ser rundt seg, betjener knappene og kjenner på materialene så blir mann bare veldig fornøyd.

Jeg er helt enig og E30 var helt fantastisk på den måten i 1988 da jeg kjøpte min første BMW. Ikke bare E30, men selvfølgelig også E23 og E28 som jeg kjørte så tidlig som i 1986. BMW var på den tiden bare så mye mer sexy enn praktisk talt alle andre bilprodusenter inkl. Porsche vedr. layout og kvalitet på interiøret og dashboardet. Bare den varme og deilige gløden fra lyset i dashboardet var nok til å få meg ombord og i tillegg kom alt annet fint som interiøret, sportssetene, M-Tech I rattet og ikke minst de fabelaktige rekkesekserne.  

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Faktisk katastrofalt dårlig lyd på G30 M550i og. F90 M5 har jeg faktisk ikke hørt irl, men om det er værre enn M550i er det bånn i bøtta.. Har kjøpt eksos fra Armytrix og det er dag og natt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig rart at M modellene har så utrolig kjip lyd i forhold til M-Performance modellene. M550i låter jo fantastisk i forhold til M5en, samme med M340i vs M3/4. Værst var vel F80/82 med original eksos, rett og slett stygg lyd…"fartbox" som britene kaller det 😀

Nye M5 låter svært lovende, selv til å være en hybrid. Men kjære BMW…Touring…la oss få en M5 Touring igjen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Fahad skrev:

Bmw har alltid slitt med dårlig lyd. Her er Amg og RS laaangt foran. Har ikke hørt en eneste M bil med bra lyd. Må nesten oppgradere til M Performance eksosanlegg eller Akrapovic som koster deretter  

Hva med S54 med carboninnsug?

S85?

S65?

Lyden i 8’erne etter E39 M5 har vært tamt. Her regjerer AMG.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Fahad said:

Bmw har alltid slitt med dårlig lyd. Her er Amg og RS laaangt foran. Har ikke hørt en eneste M bil med bra lyd. Må nesten oppgradere til M Performance eksosanlegg eller Akrapovic som koster deretter  

E36 M3 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...