Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Eventuelt går man for Alpina-felger fra B5 touring som veier 2 120kg. Da får man i tillegg et penere felgdesign enn det nye på B4. Skal man derimot gjøre det helt perfekt, kjører man på med 21” fra B7 med samme profil som på OEM 20”, slik at bakkeklaringen fortsatt er innafor med senk. :) 

Får sjekke vekt på de fra B5, da de nye til B4 veier 12kg, i følge pressemelding. Usikker på om det er med dekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, E.H.D skrev:

Ett dekk veier fort 12kg i seg selv, så det er helt sikkert uten dekk. 

Ja, rundt 12 Kg for et alminnelig 205/60-16 dekk + ca. 14 Kg for en alminnelig lettmetall felg. Altså totalt rundt 25 Kg. Går man opp noen størrelser til f.eks 20-21" dekk/felger med litt bredde snakker vi fort om totalt 45-50 Kg med mindre felgene er laget av et eksotisk materiale. Bremsene på slike biler (f.eks Porsche Taycan) veier også temmelig mye så det kan fort bli mye ufjæret vekt/masse i hvert hjørne av bilen. Dette er ikke ideelt, men hvis bilen også veier 2000+ Kg spiller det knapt noen rolle.    

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, KireS skrev:

Ikke bare i3, men den viser også 3-serie facelift med ny front og nytt interiør. Personlig er jeg ikke helt tilhenger av at de har snudd lysdesignet opp ned, men det er vel bare å erkjenne at BMW har lagt lysringene/lyssignaturen sin død (ref. iX, XM, i3L/3-serie LCI, i7/7-serie G70 og X7 LCI).

BMW-i3-China-16.jpg
BMW-i3-China-17.jpg
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det er en uting å legge klimebetjeningen i undermeny (og at de åtte programmerbare hurtigknappene er borte - jada, vet at man kan legge til noe på skjermen), men skjermen er helt konge. Føler for øvrig at det er litt nakent uten en skikkelig girspak i midtkonsollen, men det er nok helt sikkert en tilvenningssak. Litt krystallelementer hadde i alle fall gjort seg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Lars89 skrev:

Kunne gjerne hatt den der som pendlerbil jeg...

Men BMW mener vel at vi skal kjøpe ix1 i Europa...

Og den venter jeg litt på, selvom jeg ville foretrukket nye i3. Bare vent, den kommer. De vil bare selge oss de andre først. Vil vel bare se at kvaliteten holder mål på BMW produsert i Kina. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Saltkjelen said:

Ikke bare i3, men den viser også 3-serie facelift med ny front og nytt interiør. Personlig er jeg ikke helt tilhenger av at de har snudd lysdesignet opp ned, men det er vel bare å erkjenne at BMW har lagt lysringene/lyssignaturen sin død (ref. iX, XM, i3L/3-serie LCI, i7/7-serie G70 og X7 LCI).

BMW-i3-China-16.jpg
BMW-i3-China-17.jpg
 

Lyktene opp ned er i hvert fall en original idé og gjør bilen mer gjenkjennelig på veien. Det er for eksempel flere ganger jeg har trodd at det var en Skoda som kjørte bak meg på kveldstid, men så viste det seg å være en G30 LCI. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, KireS skrev:

Bimmertoday mener M7 vil få 3 delte lykter😬 blir spennende å se hvordan dette blir.

 

https://www.bimmertoday.de/2022/04/01/triple-split-mehr-farbe-bmw-entwickelt-split-headlights-3-0/

 

Sett på kalenderen i dag? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...