Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

https://g80.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1928973

Fantastisk - bare 1108 dager etter at 3-serie touring (G21) ble lansert og 1004 dager etter at M3 (G80) ble lansert, er BMW klar til å lansere M3 touring (G81). Her blir det mye synergi av å lansere samtidig med ny modell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Walkabout skrev:

https://g80.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1928973

Fantastisk - bare 1108 dager etter at 3-serie touring (G21) ble lansert og 1004 dager etter at M3 (G80) ble lansert, er BMW klar til å lansere M3 touring (G81). Her blir det mye synergi av å lansere samtidig med ny modell. 

Man kan velge å si det fra et slikt ståsted.


Men det som er ganske sikkert - er at det vil bli flere spennende biler på tampen av fossilæraen. 
Det kan også se ut til å bli mye entusiastbiler for de med dype lommer, siden BMW søker å utvide med flere spesialmodeller med lave produksjonstallene som f.eks de 50 eksemplarene av 3.0 CSL.

Hvor «M» dedikerte M biler med hybrid løsning blir, er jeg usikker på.
Så regner med at M2 og de ulike derivatene blir ettertraktet.

Slik de fleste av de siste rene fossil M bilene blir. 

Man kan kanskje si at BMW går ut med et drønn - fra en stolt æra, som de satte mye av standarden i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Walkabout skrev:

https://g80.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1928973

Fantastisk - bare 1108 dager etter at 3-serie touring (G21) ble lansert og 1004 dager etter at M3 (G80) ble lansert, er BMW klar til å lansere M3 touring (G81). Her blir det mye synergi av å lansere samtidig med ny modell. 

Jeg tipper at de har spart denne til 50 års jubileumet for ha noe å feire. Når det er sagt så gikk det to år fra E60 M5 ble introdusert i 2005 til Touringen ble sluppet i 2007. 

Men jeg er enig i at dette er aaallt for sent å komme med den nå, den skulle vært på veien samtidig med M3/4. Men nå kommer den og dette blir rått 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye M2 blir bra! Jeg var skeptisk til utseende på G8x M3/4 men i likhet med de (fleste) andre nye BMWer jeg har vært skeptisk til, så vokser designet og blir mer enn godkjent etter en stund. Jeg er sikker på at også G87 blir en flott sak :-)

oPdEteS.jpeg 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hatten av for BMW, dette er det kuleste de har kommet med på lenge 😎 Dette beviser bare at de kan når de vil, de tar en av de tradisjonelle modellene sine og bygger en helt ekstra ordinær bil på gamlemåten…slik de har hatt enorm suksess med før. De gjorde det med M2 Competition og de gjorde det med M5 CS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Starter på rett over 1,3 mill, synes kanskje det var litt stivt…eller? Blir jo fort 1,7 mill ferdig…

https://finansavisen.no/motor/nyheter/2022/06/22/7886457/bmw-m3-touring-sa-mye-koster-superstasjonsvognen

Usikker på dette, jeg full spekka en G80 slik jeg eventuelt ville ha en G81 og den kom på 1.399.000,- med rabatt og vinterhjul/frakt. Min selger antydet at stasjonsvogna ikke kom til å bli så veldig mye dyrere. Men en full spekka 330E nærmer jo seg 1 million nå, så sann sett er det ikke så ille :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som ventet er G81 en relativt lekker sak, selv om jeg fortsatt ikke er overbegeistret over fronten eller at planken gjør sitt inntok i interiøret. Sliter med å få skikkelig "nybilfølelse" av denne i og med at G8X og G21 allerede har vært så lenge på markedet. At de ikke har kommet med denne nærmere opp mot lansering av G8X og G21 er en tabbe i mine øyne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...