Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

X5 M og X6 M LCI. Mye XM-inspirasjon her med det sorte feltet som drar seg opp mot grillen. Personlig likte jeg den lille differensieringen det var mellom X5 M og X6 M, men fronten er nå blitt helt identisk ved LCI.

P90495582.jpg?w=1329&h=579&fit=clip&crop
P90495568.jpg?w=1329&h=579&fit=clip&crop

Noen ganger skulle en ønske at BMWs design ble som enkelte sketcher. :) 
redesigned-bmw-x5-m-unofficial-rendering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Noen ganger skulle en ønske at BMWs design ble som enkelte sketcher. :) 
redesigned-bmw-x5-m-unofficial-rendering

Det er vel ikke umulig å få til noe sånt med litt smart bruk av folie? Eller om man bestiller bilen i sort så er mye av "problemet" løst 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Det er vel ikke umulig å få til noe sånt med litt smart bruk av folie? Eller om man bestiller bilen i sort så er mye av "problemet" løst 😀

Tenkte mer på lyktene - som her gir et helt annet visuelt inntrykk enn det slappe greiene BMW presterer å gi ut nå. På en annen side kan jo f.eks OSS Design bygge om lyktene til å være mer BMWete enn det BMW leverer selv. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Saltkjelen

Lyktene og lysbuene er penere på den hvite syns jeg. Grillen hva pen syns jeg, noe annet en vertikale spiler. 

Hva innom forhandler i går. Dem nevnte at pr. idag får man ikke bestilt 50e med luftfjæring og firhjulstyring. pga. delemangel. Da hadde ikke jeg bestilt. Samt fortalte han at nightvision mest sannsynlig blir tatt bort som en option på ekstra utstyr listen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Chris A skrev:

@Saltkjelen

Lyktene og lysbuene er penere på den hvite syns jeg. Grillen hva pen syns jeg, noe annet en vertikale spiler. 

Hva innom forhandler i går. Dem nevnte at pr. idag får man ikke bestilt 50e med luftfjæring og firhjulstyring. pga. delemangel. Da hadde ikke jeg bestilt. Samt fortalte han at nightvision mest sannsynlig blir tatt bort som en option på ekstra utstyr listen. 

Enig, den hvite lukter jo BMW lang vei med lysdesignet. Ser i konfiguratoren at bakseteunderholdning er borte også. Å fjerne den slags utstyr som NV, RSE og luftfjæring på en bil til 1 000 000,- + er total skivebom. Personlig tror jeg ikke X5 LCI kommer til å bli en salgshit (her i Norge i alle fall), men det tror jeg først og fremst skyldes iX. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Saltkjelen

hmm. Det blir den ikke uten luft og firhjulstyring. Pr. Idag. RSE klarer folk flest seg uten, det er kult, og kanskje prikken over i’en for mange men..  Motormessig og økt rekkevidde er det jo bare pluss!  Dem nevnte også at dem har sikkert 6-7 henvendelser på folk som vil skifte ut IX med X5 nå på nyåret. IX er det bare 50 og oppover som er brukende i mine øyne. Kjørte IX 40 i går.god å kjøre osv. Men, For å si det sånn så trives jeg myye bedre i X5’en. Det ser, å føles mer i fra seg gjort, og holder en helt annen standard i mine øyne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Personlig tror jeg ikke X5 LCI kommer til å bli en salgshit (her i Norge i alle fall), men det tror jeg først og fremst skyldes iX. 

Jeg tror nok heller ikke den blir samme sukessen, 45e var jo en knall deal da den kom. Og dette ødela litt andrehåndsverdien på X5 40e, jeg tror ikke vi vil se det samme på 45e. 

16 minutter siden, Chris A skrev:

@Saltkjelen

Dem nevnte også at dem har sikkert 6-7 henvendelser på folk som vil skifte ut IX med X5 nå på nyåret. IX er det bare 50 og oppover som er brukende i mine øyne.

Det er litt artig at du hørte det. Den selger jeg pratet med hos Bavaria da jeg prøvde 45e i helgen kunne fortelle at de faktisk hadde solgt litt av nye X5 50e til kunder med iX. Han sa at en X5 50e og en iX 50 begge havner på rundt 1,3 mill og at folk da valgte X5en da den er mer fleksibel. Jeg tipper også at på leasing så vil X5 komme bedre ut enn iX 50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg tror nok heller ikke den blir samme sukessen, 45e var jo en knall deal da den kom. Og dette ødela litt andrehåndsverdien på X5 40e, jeg tror ikke vi vil se det samme på 45e. 

Det er litt artig at du hørte det. Den selger jeg pratet med hos Bavaria da jeg prøvde 45e i helgen kunne fortelle at de faktisk hadde solgt litt av nye X5 50e til kunder med iX. Han sa at en X5 50e og en iX 50 begge havner på rundt 1,3 mill og at folk da valgte X5en da den er mer fleksibel. Jeg tipper også at på leasing så vil X5 komme bedre ut enn iX 50

Da er nok noe i det ja. Ikke bare et vestlands fenomen😅👌 Leste på G05 siden på face, dær hva det flere som ville kjøpe ut sin leasing bil etter avtalen var over. Da dem hva veldig fornøyde med bilen osv. men BMW finans la seg nok noe høyt på utkjøps pris, å gamblet på at folk skulle slå til. Så dem bommet / mistet nok noen salg av tidligere leasede biler. 
Skjønner ikke helt regnestykket på IX 50 kontra X5. Må være mer kostbart / komplisert å sette sammen en X5 hybrid en en IX50. 
Kjørte IX 40 i går. Det er en fin bil, god å kjøre. Men du verden så mye mer bil X5 er, syns jeg da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liggende riller i grillen var ganske kult. Hadde vært interessant å se hvordan dette hadde blitt på "eldre" modeller, altså G2X og G3X. Kommer vel sikkert noe fra noen ettermarkedsprodusenter eller noen som er gode i photoshop, akkurat slik som "diamantgrillen" er kommet til G3X. 

Haikjeften under grillen er mindre vellykket. Kjedelig at man umiddelbart må i gang med å lakkere på en kliss ny bil for å få det pent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Walkabout

Tror det hadde blitt bra. Hadde selv vurdert å prøvd en slik på min. Samme med dobble riller syns jeg også er veldig pent. Jeg hadde m340 grill på G21 jeg hadde, lakkeringsfirma lakkerte ramma i blanksort før montering. Syns ikke det hva så verst. 
 

 

CAAAD448-1346-410A-9030-8D5E552F4721.jpeg

0646D361-342C-41D5-9FEF-A4533CE27516.jpeg

Endret av Chris A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedproblemet med dagens X6 (og X4) er jo først og fremst hekken. Den er bare....rar. Kantete, uproporsjonert, passer ikke på bilen osv. BMW fikk det til med første og andre gen X6, men på G06 har de ikke mestret dette overhodet, synes jeg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW M har forklart hvorfor de valgte å droppe en M1 etterfølger i forbindelse med deres jubileum. Vi er vel alle enige om at en ny superbil, en ny M1 hadde vært det aller mest riktige måten å feire 50 år med M. I stede kommer de med en SUV ladbar hybrid…

https://www.bmwblog.com/2023/02/23/bmw-explains-why-xm-rather-than-m1-successor/

"The BMW M1 was a perfect fit for its era while the BMW XM is tailor-made for today’s customers. In former times, sports cars were extremely appealing to a broad range of customers and highly relevant for car manufacturers. However, customers around the world today are looking for SAVs/SUVs"

Ja..Ferrari og McLaren selger jo ikke biler i det hele tatt… 😅

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg eller blir fronten på X5 LCI litt «mye» i M sport utgave? Tror nesten jeg foretrekker bilen slik:

image.jpeg.0186a9a3bd60cd7351294caecd3cee59.jpeg

Der er den mye renere, mindre forstyrrelser og ikke minst samme farge i hele fronten. 
 

Så har jeg jo ved flere anledninger forfektet iX sitt interiør som det nye innen luksus. Men når jeg valset rundt i bruktbilhallen til Bavaria Stavanger her forrige uke for å slå i hjel en halvtime, så prøvde jeg halve rekka; iX1, iX3, iX og X5. Satt framme og bak meg selv. Kikket på bagasjerom, beinplass, prøvde seter og innstillinger, kjente på materialer og overflater. Ja, iX er noe eget, men å sette seg inn i en X5 med komfortseter og fullskinninteriør med skinn over alt - det er noe for seg selv. Dørsidedesignet, midtkonsolldesign, hele interiøret oser av luksus, og jeg fant meg langt meg hjemme i denne enn i en iX, som plutselig ble litt naken innvendig når jeg gikk direkte fra den ene til den andre. Det er åpenbart et helt annet konsept som tilbyr to helt forskjellige opplevelser. Ingen tvil om at iX tilbyr noe helt nytt og spennende med sine innovasjoner og effektivitet, men G05 - for et stykke solid bil. 
 

iX1 var på sin side noe mindre enn jeg hadde håpet på. Følte iX3 var merkbart større i bagasjerommet selv om den egentlig ikke skal være det. Fant meg for øvrig godt til rette i iX1, men jeg har gjort en blunder når jeg kjøpte meg en 5er med søkke og snøre av utstyr. Komfortseter og det sobre interiøret - det er ikke lett å skulle gå «ned» til en 1/3/4-seriebil om den dagen kommer. Kunne mye heller tenkt meg en G05 😂

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...