Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, laffe skrev:

Tror det bilde av x4n er fake news. Tviler på at bmw ville hentet så mye fra mercedes. Håper jeg ikke tar feil her. 

Vet ikke om det er photoshop, men tror ikke det kan være langt unna virkeligheten når du ser bilen med kamuflasje.

BMW%20X4%20Road%2011.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, sant det når man ser bilen med kamuflering at den gir det samme inntrykket. Selv om jeg likevel blir litt overraska om bildene stemmer.  Kanskje kamfuleringa er laga litt for å gi glc inntrykket også, bare for å lure litt. Men man vet jo aldri, uansett rart at en ikke lansert bil skal stå umaskert bakpå en biltrailer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg er mest sjokkert over er at BMW tørr lage bilen så lik Mercedesen. Det er ikke annet enn BMW emblemet og diffusoren bak som ser forskjellig ut. Jeg er sikker på at dette er nøye planlagt av BMW, når Mercedes først var så frekke å blåkopierte deres nisje så skal de få igjen 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kanskje det faktisk er sånn, selv om det virker litt rart. Synes BMW som regel har vært flinke til å stole på seg selv.  Synes forøvrig merceses gjorde et supert design trekk når de lanserte bakende designet som i dag går igjen på alle coupene deres. Husker ikke om det var s-klasse coupe eller slr som kom med det først, men uansett en lekker bakende (som ikke passer like godt på alle modellene mb bruker det) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 26.8.2017 at 0.19, Fredrik 90 skrev:

Hvis det er nye X4 så blir det en pinlig affære, hekken er jo en blåkopi av GLC eller hva den nå heter. BMW burde holde seg for gode til å kopiere ett annenrangs merke som Mercedes. Kanskje det er "Payback", Mercedes regelrett kopierte BMW sitt X6/X4 konsept med GLE og GLC. Lavmål skal kanskje møtes med lavmål? Jeg får heller ikke helt taket på fronten på nye X3/4, det er noe klumpete og uelegante greier. Forgjengeren var mye strammere i linjene og det kledde denne type bil mye mer.

Bilen på bildene over her er nok nye 3-serien, synes fasongen på den hinter om noe som kommer til å bli en lekker bil 👍

 

På forhånd, beklager for mitt "personangrep" . Og beklager om jeg misforstod innlegget :) Du spyr utav deg mye rart.. Prøver så godt jeg kan og la vere og kommentere på alt vaset du skriver men her måå jeg nesten bare legge inn en kommentar da jeg undres. Hva menes med at Bmw er for gode for ett annenrangs merke som Mercedes? Har jeg misforstått når jeg likestiller Mb, Audi og Bmw som 3 konkurenter som stiller i samme klasse? Hvilken klasse er Bmw i? Er det kun Bmw i den klassen?

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke Mercedes ett annenrangs merke da? :P Det var nok ikke alt for mye alvor i akkurat den replikken, men den lokket nå likevel frem trollene. Mulig jeg skriver mye vas, men innimellom ser det ut som folk også liker mye av det jeg skriver. Men for all del, kan godt være at jeg tar feil her..

Men for å holde oss til trådens tema og ikke hvem som er best....jeg synes det var passe drøyt av MB å kopiere BMW sin nisje. Men i konkurranse så er alt lov, så da ser det ut som om BMW har svart med å designe en bil med tilnærmet lik taklinje og hekkparti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er "passe drøyt" når Mercedes kopierer BMW sin nisje, men det er helt innafor at BMW kopierte Mercedes sin nisje med firedørs-coupé (CLS vs. 4GC/6GC).

Personlig ble jeg veldig positivt overrasket over hekken på viste X4. Jeg fryktet, utifra spionbildene, at modellen ville få pukkelrygg slik MB har med GLC/GLE, men det ser ut til at dette var ren kamuflering og at konseptets originale taklinjeform består. Ellers er jeg enig i at fronten har forbedringspotensiale, og det jeg sliter mest med er den klumpete og rare utformingen av støtfangeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Så det er "passe drøyt" når Mercedes kopierer BMW sin nisje, men det er helt innafor at BMW kopierte Mercedes sin nisje med firedørs-coupé (CLS vs. 4GC/6GC).

Vel..VAG kopierte dette konseptet før BMW. Passat CC og A5 Sportback og A7 kom før Gran Coupe modellene til BMW. I dette tilfellet så fulgte BMW bare etter de andre..."go whit the flow" som de sier :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fredrik 90

Ja det er mange som liker det du skriver ofte. Men jaggu er det mye du skriver som ikke blir så godt tatt imot også ;)

Og å mene noen er ett troll fordi man reagerer på Mercedes kommentaren din er vel en overdrivelse? 

Og at Bmw bare "go with the flow" mens andre merker kopierer når BMW var først... Sukk. 

Og med det melder jeg meg ut av denne diskusjonen :)

Ps: jeg synes at nesten alle av Mercedes sine nye modeller ser jævlige ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Skulebollen skrev:

@Fredrik 90

Ja det er mange som liker det du skriver ofte. Men jaggu er det mye du skriver som ikke blir så godt tatt imot også ;)

Og å mene noen er ett troll fordi man reagerer på Mercedes kommentaren din er vel en overdrivelse? 

Og at Bmw bare "go with the flow" mens andre merker kopierer når BMW var først... Sukk. 

Og med det melder jeg meg ut av denne diskusjonen :)

Ps: jeg synes at nesten alle av Mercedes sine nye modeller ser jævlige ut

Trodde det liksom var det som er poenget med ett diskusjonsforum, noen ganger er man enig og andre ganger er man ikke enig. Blir ikke rare greiene om alle bare er enige og liker hva hverandre skriver, slikt blir det ikke debatter av :) Om det er en trøst for deg at noen er uenige med meg så for all del...

Åpen konkurranse merkene i mellom er lov, noen ganger kopierer man og andre ganger følger man bare etter det markedet etterspør. BMW er ett merke med mange innovasjoner, de har også aggressivt utviklet sin produkt portefølje. Derfor blir det til at en del bilprodusenter følger etter, i dette tilfellet (X4/X6) så har MB direkte kopiert BMW. Jeg sier ikke at BMW ikke kopierer andre, for det gjør de selvsagt. E 63 AMG kom med firehjulstrekk, så kommer M5 med det. Mercedes lanserte ML, så kom BMW med X5 osv...

Hva du synes om dagens Mercedes modeller har da ingen relevans i denne tråden, det har heller ikke det vi diskuterer nå. Så jeg tenker vi setter en strek her og fortsetter å diskutere BMW nyheter og rykter :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, awt skrev:

Litt mer X4. Synes den ser litt bedre ut på disse bildene, men fortsatt ikke noe fan av baklyktene, samt at X3-fronten er litt "kjedelig".
Resten her.

Hehe, skulle akkurat til å poste de samme bildene. Likte de baklykten jeg, spent på hvordan de ser ut med lysene tent. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, awt skrev:

Litt mer X4. Synes den ser litt bedre ut på disse bildene, men fortsatt ikke noe fan av baklyktene, samt at X3-fronten er litt "kjedelig".
Resten her.

Dæven, det er jo bare rett bakfra at dette ikke ser kult ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 27.8.2017 at 12.56, Fredrik 90 skrev:

Vel..VAG kopierte dette konseptet før BMW. Passat CC og A5 Sportback og A7 kom før Gran Coupe modellene til BMW. I dette tilfellet så fulgte BMW bare etter de andre..."go whit the flow" som de sier :) 

VW sin CC var vel ingen kopi, snarere noe mer originalt - selvom det kanskje var første generasjon CSL som bør få den æren? A7 må uansett ikke sammenliknes med 6GC, førstnevnte er overhodet ikke verdig i det selskapet! 

Når det er sagt, er suksessfull nisje som X6 skapte, blir selvsagt fulgt opp av andre produsenter, det er jo et kompliment. Samtidig vil kjøpere ha konkurranse for å ha flere valg og kunne presse prisene, mangfold er stort sett bra.

G02 syns jeg blir meget bra, syns de har løst rumpa på en utmerket måte, ser ekslusivt ut og moderne. Jeg er heller ingen fan av fronten på G01/G02, lyktene ser ut til å være fra overskuddslageret til preface F20. Jeg "hører" i01 LCI kommer i November, men er dette med de nye Samsung batteriene med "40" mils rekkevidde? Isåfall, bestiller jeg en pronte.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...