humpfy Skrevet Februar 13 Skrevet Februar 13 Nærmer seg shark-nose! Bedre i det minste. Blir spennende å se. Ron Jeremy og BrokeBoi reagerte på dette 2
Marius2002 Skrevet Februar 14 Skrevet Februar 14 i4 bare fortsetter suksessen. BMW i4 - Årets elbil Canada fupsaker, Saltkjelen, sveigis og 2 andre reagerte på dette 5
BrokeBoi Skrevet Februar 14 Skrevet Februar 14 13 hours ago, Saltkjelen said: G90 M5 LCI.. Fikk litt Rolls Royce vibber fra denne vinkelen, noe jeg mener er positivt. Jeg er lei av at alle biler stadig oftere skal se mer og mer ut som et egg. Marius2002 og mslello reagerte på dette 2
*MrB* Skrevet Februar 14 Skrevet Februar 14 (endret) On 2/9/2025 at 12:48 PM, Mr. Erling said: Leste jeg ikke ''en plass'' nylig om at BMW heretter vil nedgradere ''finish-kvaliteten'' på sine biler, ...for å møte den asiatiske konkurranse?😳 - Si meg, er ikke det som å skyte selg selv i foten? - Si meg, var ikke nettopp dette USAs bilindustri besluttet å gjøre, i de hine hårde dager, for å møte den europeiske konkurranse? Hvor mange US biler ser du i dag? Tar jeg feil? Nå sitter ikke de ansatte hos de enkelte forhandlerne på fasiten heller, men en vi snakket med hos min lokale butikk dro det enda lenger: Tesla og kineserne har skapt en aksept for at ikke bare opplevd kvalitet, men også faktisk kvalitet reduseres betydelig i forhold til hva man er vant med. Forbrukerne aksepterer nå "bruk og kast"-kvalitet bare det er billig. Det er et rotterace alle må være med på, om de ikke skal bukke under. BMW skal altså lage biler for fansen, de skal etterleve EU sine grønne krav/unngå bøter, og de skal konkurrere med lavkostland og regimer som subsidierer sine produsenter. Det er en krevende spagat. Endret Februar 14 av *MrB* Ron Jeremy og papertiger reagerte på dette 1 1
mslello Skrevet Februar 15 Skrevet Februar 15 Noen hint om Neue klasse i går Ron Jeremy, Marius2002, fupsaker og 1 annen reagerte på dette 4
Saltkjelen Skrevet Søndag kl. 10:14 Skrevet Søndag kl. 10:14 Og en delvis avkledd "i3 M". Jeg får virkelig ikke dette her til å bli kult. Silhuetten er lite elegant, proporsjonene er feil og bilen oser alt annet enn BMW i designspråket. Vi er faretruende nærme Fiat Multipla-land her nå.. fupsaker, HenrikSolberg, Morten B og 3 andre reagerte på dette 6
Fredrik 90 Skrevet Søndag kl. 10:25 Skrevet Søndag kl. 10:25 Det var noen sinnsyke luftinntak foran, for ikke å snakke om diffusoren bak 😂 Nei, som @Saltkjelen er inne på så er det meste feil her. Får klare assosiasjoner til Chevrolet Volt som kommer for 10 år siden… Morten B, fupsaker og Saltkjelen reagerte på dette 1 2
mslello Skrevet Søndag kl. 17:07 Skrevet Søndag kl. 17:07 Bortsett fra diffusern bak som var veldig voldsom, så synes jeg egentlig det ser ganske tøft ut jeg.. Er det håp for at knapper ikke forsvinner helt likevel? Ron Jeremy, Marius2002 og hennum reagerte på dette 3
mslello Skrevet Mandag kl. 06:56 Skrevet Mandag kl. 06:56 BMWBLOG har fått vært med på tur: fupsaker, hennum og Marius2002 reagerte på dette 3
mr.pingu Skrevet Mandag kl. 07:30 Skrevet Mandag kl. 07:30 14 hours ago, mslello said: Bortsett fra diffusern bak som var veldig voldsom, så synes jeg egentlig det ser ganske tøft ut jeg.. Er det håp for at knapper ikke forsvinner helt likevel? Enig med deg egentlig; Forfra synes jeg den ganske tøft. Men bakfra litt «Meh». Voldsomt diffusere og virker alt for høyt. Interiør er også kjedelig/sjelløst spør du meg. mslello, Marius2002 og fupsaker reagerte på dette 3
Marius2002 Skrevet Mandag kl. 07:37 Skrevet Mandag kl. 07:37 (endret) Link: Offisiell: BMW Press // Heart of Joy Synes den var skamfet, iallfall forfra og rett fra siden. Noe error med diffusor, men tatt i betraktning at denne enda er under utvikling så kan det bli bra. Interiøret var tydelig ment for banekjøring. Men en gateutgave med litt mer vennlig interiør hadde ikke gjort noe. Da blir det jo omtrent NK sedan jeg har lyst på. Endret Mandag kl. 07:39 av Marius2002 mr.pingu, mslello og fupsaker reagerte på dette 3
Fredrik 90 Skrevet Mandag kl. 09:00 Skrevet Mandag kl. 09:00 Ja dette var helrått…. *MrB* og Morten B reagerte på dette 2
Marius2002 Skrevet Mandag kl. 09:21 Skrevet Mandag kl. 09:21 (endret) @Fredrik 90 ja, det var det. Er litt CSL over bagasjelokket der. Felgene med lys(?) var fæl, men det er bagateller. Endret Mandag kl. 09:21 av Marius2002
*MrB* Skrevet Mandag kl. 09:42 Skrevet Mandag kl. 09:42 Grill-løsningen kunne fungert. Helst med runde ringer, slik at det var litt mer identitet der. Resten så ut som noe som bare var kastet sammen. Plusspoeng for en mer rett og stram bakende enn den fiskepuddingen vi ser på G60, men noe er "off" med vinduslinje, bakluke, lengde/høyde/proporsjoner. Som vanlig med BMW de siste årene: Ikke noe jeg venter på i spenning. Saltkjelen og HenrikSolberg reagerte på dette 2
Fredrik Skrevet Mandag kl. 11:00 Skrevet Mandag kl. 11:00 Men hva er egentlig "Heart of Joy" konseptet? Jeg forstår at det er en kraftig datamaskin som bl.a skal gjøre drivlinjen og batteriet mer effektivt, men når jeg leser BMW's presseskriv står det også at datamaskinen vil tilføre en fjerde dimensjon: sheer driving pleasure (altså i tillegg til de tre andre komponentene electrical, digital og circular). Større kjøreglede skal iht. BMW sikres ved at man har full digital kontroll på akselerasjon og bremsing, bilens stabilitet, styring og av alle ting lading! Videre står det at konseptet vil gi imponerende veigrep og at bilen derfor kan kjøres igjennom svinger med en utrolig presisjon. Dette liker vi, men så står det at konseptet vil gi en konsistent og gjentagende styrefølelse igjennom svingene. Slik jeg leser dette vil den ganske sterile styrefølelsen moderne biler har bare bli forsterket, men jeg håper at jeg tar feil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå