Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
13 hours ago, Saltkjelen said:

G90 M5 LCI..




2027-bmw-m5-facelift-11.jpg

Fikk litt Rolls Royce vibber fra denne vinkelen, noe jeg mener er positivt. Jeg er lei av at alle biler stadig oftere skal se mer og mer ut som et egg.

Skrevet (endret)
On 2/9/2025 at 12:48 PM, Mr. Erling said:

Leste jeg ikke ''en plass'' nylig om at BMW heretter vil nedgradere ''finish-kvaliteten'' på sine biler, ...for å møte den asiatiske konkurranse?😳
- Si meg, er ikke det som å skyte selg selv i foten?
- Si meg, var ikke nettopp dette USAs bilindustri besluttet å gjøre, i de hine hårde dager, for å møte den europeiske konkurranse?
Hvor mange US biler ser du  i dag?

Tar jeg feil?

2354623675927300296.jpg

Nå sitter ikke de ansatte hos de enkelte forhandlerne på fasiten heller, men en vi snakket med hos min lokale butikk dro det enda lenger: Tesla og kineserne har skapt en aksept for at ikke bare opplevd kvalitet, men også faktisk kvalitet reduseres betydelig i forhold til hva man er vant med. Forbrukerne aksepterer nå "bruk og kast"-kvalitet bare det er billig. Det er et rotterace alle må være med på, om de ikke skal bukke under. BMW skal altså lage biler for fansen, de skal etterleve EU sine grønne krav/unngå bøter, og de skal konkurrere med lavkostland og regimer som subsidierer sine produsenter. Det er en krevende spagat.

Endret av *MrB*
Skrevet
14 hours ago, mslello said:

Bortsett fra diffusern bak som var veldig voldsom, så synes jeg egentlig det ser ganske tøft ut jeg..

Er det håp for at knapper ikke forsvinner helt likevel?
image.png.564036d937a5af3abbd81d8ad1baf627.png

Enig med deg egentlig; Forfra synes jeg den ganske tøft.

Men bakfra litt «Meh». Voldsomt diffusere og virker alt for høyt.

Interiør er også kjedelig/sjelløst spør du meg.

Skrevet (endret)

Link: Offisiell: BMW Press // Heart of Joy

Synes den var skamfet, iallfall forfra og rett fra siden. Noe error med diffusor, men tatt i betraktning at denne enda er under utvikling så kan det bli bra. Interiøret var tydelig ment for banekjøring. Men en gateutgave med litt mer vennlig interiør hadde ikke gjort noe. Da blir det jo omtrent NK sedan jeg har lyst på.
 

P90584513_lowRes_vdx-dynamic.thumb.jpg.2bd0f8cad1c851841e0568ab153896ff.jpgP90584562_lowRes_vdx-interieur.thumb.jpg.3e22d1d353bb466be9ebc5fca5c3fd8a.jpg

 

Endret av Marius2002
Skrevet

Grill-løsningen kunne fungert. Helst med runde ringer, slik at det var litt mer identitet der. Resten så ut som noe som bare var kastet sammen. Plusspoeng for en mer rett og stram bakende enn den fiskepuddingen vi ser på G60, men noe er "off" med vinduslinje, bakluke, lengde/høyde/proporsjoner. 

Som vanlig med BMW de siste årene: Ikke noe jeg venter på i spenning.

Skrevet

Men hva er egentlig "Heart of Joy" konseptet? Jeg forstår at det er en kraftig datamaskin som bl.a skal gjøre drivlinjen og batteriet mer effektivt, men når jeg leser BMW's presseskriv står det også at datamaskinen vil tilføre en fjerde dimensjon: sheer driving pleasure (altså i tillegg til de tre andre komponentene electrical, digital og circular).

Større kjøreglede skal iht. BMW sikres ved at man har full digital kontroll på akselerasjon og bremsing, bilens stabilitet, styring og av alle ting lading!

Videre står det at konseptet vil gi imponerende veigrep og at bilen derfor kan kjøres igjennom svinger med en utrolig presisjon. Dette liker vi, men så står det at konseptet vil gi en konsistent og gjentagende styrefølelse igjennom svingene. 

Slik jeg leser dette vil den ganske sterile styrefølelsen moderne biler har bare bli forsterket, men jeg håper at jeg tar feil. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...