Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

BMW sin første Alpina, det skal jo være et statement.

Men V12 er vel død og begravet på alt bortsett fra RR?

Men kjenner BMW sin besøkelsestid, bør dette være markedsførbart og mao ha et høyt nivå. Spent på denne.

Skrevet

I disse AI-tider er det vanskelig å si hva som er reelt og ikke, men her er det som angivelig skal være noen lekkede bilder. Om disse er relle, er det i alle fall tydelig at BMW henter inspirasjon fra Skytop og Speedtop. La oss inderlig håpe at dette ikke bare er "tullebiler" som kun blir produsert til et knippe mennesker.

Skjermbilde2026-05-13kl_12_17_08.thumb.png.534e1cd26d41e7b860b29d0ad45705bd.png

Skjermbilde2026-05-13kl_12_17_21.thumb.png.90e2e5f460b37efa73cf99b09e344636.png

Skrevet

Føler meg ganske sikker på at dette er AI. Jeg får heller ikke felgene til å stemme, jeg mener BMW skulle videreføre det klassiske felgdesignet til Alpina. 

Skrevet

Sexy, en 7’er coupe?

I Alpina blå med (er det 24tommer?!?) disse felgene, gir denne et voldsomt tilstedeværelse på veien når den dukker opp i bakspeilet.

Jeg vil kalle dette en meget god start på Alpina sin nye retning.

Skrevet

Nå snakker vi, dette her er ett kvantesprang i riktig retning 😀👍 Nå håper jeg de kan sette den i ordinær produksjon, ta gjerne godt betalt for den men ikke limiter den til latterlig lave antall slik at de bilene som selges aldri ser dagens lys utenfor garasjen til bilsamlere. 

Skrevet

Jeg er helt enig. Dette er virkelig et steg i riktig retning hva gjelder BMW design. Nå gjenstår det bare at vi får flere modeller i denne designretningen uten at bilen må hete Alpina og koste 2-3-4MNOK.

Skrevet
10 hours ago, Saltkjelen said:

Nå snakker vi! Dette er noe annet enn det generiske Neue Klasse. Interiøret er en forfinet versjon av G70 LCI. Det er vesentlig bedre, men langt fra perfekt. 

IMG_4292.thumb.jpeg.1e021283e32c956b0fc50b02ffd81fcd.jpeg

IMG_4294.thumb.jpeg.bf1b822968300f086a3cfcaa2fc830f2.jpeg

IMG_4293.thumb.jpeg.66db8c5aefebaccf135bb0de03eb2bc9.jpeg

Utsiden var virkelig fet syntes jeg, ser mer eksklusiv ut enn RR Spectre, innsiden er fortsatt helt løk

Skrevet
2 timer siden, Saltkjelen skrev:

Altså, hvilken dag! Dette kan jo ikke bli bedre - første modell ut blir Alpina B7 med V8 uten stikkontakt! 

https://www.topgear.com/car-news/interview/b7-back-bmw-alpinas-first-model-will-be-a-non-hybrid-v8-7-series

Skjermbilde2026-05-15kl_20_19_57.thumb.png.3bb9f948526213324cd06d6e8b5e3359.png

Herlig, dette er akkurat det jeg håpet på. Endelig lytter BMW til markedet og lager en bil med en motorisering kundene i dette markedet faktisk vil ha 😀 

Skulle ikke vanlig G70 også får tilbake V8 på det europeiske markedet? 

Dette er tegn på bedring, nå må vi bare lide oss igjennom "Neue klasse" perioden også tror jeg det er lys i enden av tunnelen. Som petrolhead så blir jeg så glad for å se at V8’er som mange ikke fort nok kunne dømme en snarlig død har gjort ett fabelaktig comeback. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   2 medlemmer

• Opprett ny...