Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, KireS skrev:

Hvor er det bekreftet? Ikke sett noe rundt det

Bekreftet x-drive på IX3 i Norge, men er noe forsinket, kan være at den fåes i S-drive i enkelte markeder, slik som G20 M40i.

Rekkevidde ser ut til å bli noe mellom e-tron 55 og 50. Har ikke fått pris ennå.

X3 30e phev (også med X-drive) kommer i desember. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Bekreftet x-drive på IX3 i Norge, men er noe forsinket, kan være at den fåes i S-drive i enkelte markeder, slik som G20 M40i.

Rekkevidde ser ut til å bli noe mellom e-tron 55 og 50. Har ikke fått pris ennå.

X3 30e phev (også med X-drive) kommer i desember. 
 

Dere som sitter på info, vet dere noe om når de vil presentere noe mer om bilen. Er stille som graven fra BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Skulebollen skrev:

Når er det forventet i4 kommer? Burde ikke Bmw ha en konkurrent til mb og audi sine el-biler?

Én ting er i hvert fall helt sikkert. i4 vil ikke være en direkte konkurrent til Audi e-tron GT. Fra å være en firedørs coupe i konseptform, er i4 blitt til en høyreist hybrid av en GT og 4GC med kombiluke - skikkelig skuffende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Da har nye X5M og X6M + competition modellene blitt lansert, gromt og heftig.

https://g05.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1657119

X5competition.jpg

Imponerende bil dette her, at en slik diger bil kan bevege seg med slike ytelser er helt imponerende 😎 Men egentelig så byr ikke denne på noen overraskelser, de siste M modellene har jo vært så bra at det nesten er blitt litt kjedelig. Eneste er X3 M, den er en skuffelse og kommer til å floppe. Det er jeg sikker på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Saltkjelen skrev:

Én ting er i hvert fall helt sikkert. i4 vil ikke være en direkte konkurrent til Audi e-tron GT. Fra å være en firedørs coupe i konseptform, er i4 blitt til en høyreist hybrid av en GT og 4GC med kombiluke - skikkelig skuffende!

 

Sitat

»I 2021 lanseres BMW i4, en firedørs-kupé med dynamisk design og et høyt nivå av både ytelse og kjørekomfort. Også denne modellen kommer med femte generasjon BMW eDrive-teknologi. Denne kommende modellen vil gjøre unna sprinten fra 0 til 100 km/t på knappe fire sekunder og ha en topphastighet på over 200 km/t. Rekkevidden blir på over 600 kilometer målt etter den nye WLTP-metoden. BMW i4 vil bli produsert på BMW’s fabrikk i München, Tyskland.«

 

 

 

i4 som konsept har endret seg veldig fra starten. Hva den er/ser ut som nå, aner jeg ikke. Tror ikke BMW vil gjøre en 3GT ut av dette. 
Er også trygg på at bilen får en solid rekkevidde og bra prestanda og at i4 kommer med minst 2 ulike batteristørrelser. 
 

Sitat

Eneste er X3 M, den er en skuffelse og kommer til å floppe. Det er jeg sikker på..

@Fredrik 90 Hvorfor vil  X3M floppe? Den har fått veldig variabel mottakelse, men effekten er vel der den «skal være»? Som første model ut - må den finne plassen sin, tror den finner sine kjøpere. 

Endret av Ron Jeremy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

i4 er bekreftet som en kombikupé, så en firedørs coupe er det helt klart ikke. I mine øyne er dessverre i4 blitt alt annet enn en Gran Coupe, og det er utrolig trist. Hadde planer om å bestille meg en i4, men all den tid det er en kombikupé/femdørs-sak, så er den helt utelukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Saltkjelen skrev:

i4 er bekreftet som en kombikupé, så en firedørs coupe er det helt klart ikke. I mine øyne er dessverre i4 blitt alt annet enn en Gran Coupe, og det er utrolig trist. Hadde planer om å bestille meg en i4, men all den tid det er en kombikupé/femdørs-sak, så er den helt utelukket.

Synes i4 ser litt Gran Coupe med en touch av GT ut, men ikke helt i coupe coupe som vi kjenner til fra eksempelvis 6-serie Gran Coupe 🤔
 

 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.10.2019 den 18.17, Ron Jeremy skrev:

Hvorfor vil  X3M floppe? Den har fått veldig variabel mottakelse, men effekten er vel der den «skal være»? Som første model ut - må den finne plassen sin, tror den finner sine kjøpere. 

Jo jeg tror denne kan komme til å bli en flopp i markedet. Som du selv sier så har den fått variabel mottakelse i bilpressen. Det er i seg selv er ett varsku om at BMW M har bommet litt med X3 M. Alle nye M biler nesten uten unntak pleier å få stående applaus i bilpressen. BMW har forsøkt å skape en M3 SUV, her har de på en måte fått til en bil som hverken er sportsbil eller har de egenskapene en SUV skal ha. I dette øverste performance bil segmentet så er det viktigste salgsargumentet noe som kalles "Bragging rights". Tall og ytelser selger, folk vil ha det som for naboen og kompiser fremstår som der mest ultimate i segmentet. Så hva kan X3M skryte av? GLC 63S, Stelvio Qudrifoglio og Levante Trofeo som alle kjører til 100 på 3,8 sek er raskere (4,2 sek for X3M). Både GLC 63 og Stelvio har 510 hk, X3M har 480 hk. De kan også begge smykke seg med verdens raskeste SUV rundt Nurburgring, her har BMW vært passive. GLC har V8er med ett euforisk lydbilde, Stelvio har designet. Og på toppen av dette så er de begge billigere enn X3M. Man kan argumentere for at X3M har motoren fra nye M3, det er jo kult men om det er nok til å imponere kjøperne i dette segmentet vet jeg ikke. De fleste tester konkluderer jo med at en X3 M40i gir en bedre allrounder for pengene, eller at man bare venter på nye M3. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...