Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Solberg93 skrev:

Voldsomt som folk liker å rakke ned på G3x pre-lci da..

Kan jo hende at det er en grunn til dette da - og at det faktisk har en sammenheng med hvilken oppfatningen "folk" har av G3X pre-LCI? Kritikken på entusiastforum er gjerne på detaljnivå, og personlig er det også det for meg. Oppsummert er det en fin bil, men en del detaljer på den som gjør at jeg ville vegret meg for å handle denne. Blant annet lysutformingen på baklyktene på G31 når de er påskrudd, interiøret (dashbord og manglende integrasjon av skjerm spesielt) og utvendig speil. Tror nok de fleste er enige om at G3X pre-LCI ikke er noen stygg bil, men at den famøse prikken over i'en mangler og at F1X la lista høyt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse bildene virker jo lovende mtp. i4; tidligere har jeg fått inntrykk ut av bildene at den blir en slags rar mellomting mellom det 3GT og 4GC er i dag, men ut fra disse bildene å dømme ser det definitivt ut som at det er formen til en 4GC som er brukt - heldigvis.

Foto: S. Baldauf / SB-Medien©

http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=53472

Ser tydelig grillen fra nye 4-serie gjemme seg bak kamuflasjen, og lyktene ser veldig like ut både i form og signatur.pic

pic

En ser her at delen området under dørene (fra dørterskel ned til undersiden) er mye større enn på dagens 4GC (ser sånn ut i hvertfall) - dette er vel pga. batteripakken).

pic

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Slavearbeider'n skrev:

Jeg skjønner fortsatt ikke jeg hvorfor ingen kan lage en el-stasjonsvogn.
Som Clarkson ville sagt; ''how hard can it be?''

Det kommer veldig snart fra MG

https://www.tu.no/artikler/mg-kommer-med-elektrisk-stasjonsvogn-i-ar/490620

VW og Porsche skal vel også komme med stasjonsvogn innen et par år. 

Men verden vil heller ha SUV så da blir det mest av det...

Endret av Lars89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Lars89 skrev:

Det kommer veldig snart fra MG

..

MG er jo i vinden med billig elbil idag og heftig markedsføring. Sikkert et bra alternativ, men verken dagens SUV/Crossover eller den stasjonsvognen ser særlig pen ut. Kvaliteten tør jeg ikke si noe om, men feelingen er så som så. Motbevis meg gjerne om andre har erfaring :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marius2002 skrev:

MG er jo i vinden med billig elbil idag og heftig markedsføring. Sikkert et bra alternativ, men verken dagens SUV/Crossover eller den stasjonsvognen ser særlig pen ut. Kvaliteten tør jeg ikke si noe om, men feelingen er så som så. Motbevis meg gjerne om andre har erfaring :) 

Bilmerket MG (Morris Garages) har i dag intet til felles med det gamle britiske bilmerket MG utover navnet. Bilmerket (essensielt navnet MG) ble i 2006 kjøpt av det statlige kinesiske selskapet Nanjing Automobile Group (i dag SAIC Motor Corporation).

MG i dag er et billigmerke og har deres største markeder i land som f.eks Kina, India, Brasil og Thailand, men selges også i f.eks Austrailia og Storbritania (og nå også Norge). Den opplevde kvaliteten er mer på nivå med Dacia enn Renault for å si det slik, men man får utvilsomt mye elektrisk bil for pengene.

Bjørn Nyland ("Tesla Bjørn") kjøpte forøvrig en MG ZS til sine svigerforeldre i Thailand og har testet modellen ganske grundig. Kvaliteten virker å være ok, men f.eks en del merkverdigheter vedr. softwaren i bilen trekker ned (virker uferdig og dårlig testet).        

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fredrik artig at du nevner Dacia, det er akkurat det jeg har tenkt siden MG-elbilen ble lansert. Og at de «spiller» på MG-merkevaren lurer nok mange, du skjønner hva jeg mener. Jeg er fullstendig klar over det du skriver, og som du sier er det mye elbil for pengene og kanskje for mange steget inn i den elektriske verden :) Personlig er det som hintet i forrige innlegg ingenting ved bilen(e) som tiltaler meg av design eller løsninger.

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Saltkjelen skrev:

M4s støtfanger. Hvorfor har man nå plutselig begynt med horisontale riller/nyrer? 

Noe nytt må jo markedsføringsavdelingen stadig finne på for å få folk til å ville ha de nye modellene slik at de differensierer seg tilstrekkelig fra eksisterende modeller. Akkurat her er jeg usikker på hvor heldig det blir. Men de vertikale rillene er jo allerede tuklet med i form av "stjernegrillene" på f.eks. G20 340i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Walkabout skrev:

Noe nytt må jo markedsføringsavdelingen stadig finne på for å få folk til å ville ha de nye modellene slik at de differensierer seg tilstrekkelig fra eksisterende modeller. Akkurat her er jeg usikker på hvor heldig det blir. Men de vertikale rillene er jo allerede tuklet med i form av "stjernegrillene" på f.eks. G20 340i. 

Stjernegrill/diamantgrill(same same), synes jeg faktisk er ganske så pent :) Ser man får ettermarked av disse nå til f.eks. F10, men usikker hvor pent jeg synes det er der da. Men på G20 er de knall :D 

8D5AC939-23BB-40E0-AF50-98AD64B4AF8B.thumb.jpeg.4b5801b3bc98856d51a7f9fb687ea634.jpegDB374F84-9219-4455-9ABA-D883FF356ECC.thumb.jpeg.a7f76d23eea719a791af5104d98e2d7e.jpeg

D479CB83-C324-4F96-B085-5D3EDB253BEC.thumb.jpeg.b7cce792c4ecebb88488743e8d7c639a.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, at markedsavdelingen må finne på noe nytt er jeg enig i, men jeg er helt sikker på at de som kjøper denne bilen (eller BMW for øvrig) foretrekker at noen elementer fortsatt er gjenkjennbare. Med horisontale riller, manglende hoffmeisterkinck etc., begynner vi å snakke om at merkevaren stadig vaskes ut/blir mindre synlig.

Her er for øvrig et bilde av fronten til M3/M4. Legg merke til hvor "lekker" fronten blir om bilen blir utstyrt med ACC. Da kommer radaren i den ene grillen, og det ser ikke ut til at denne får horisontale riller over seg. Ergo blir fronten fryktelig usymmetrisk.

attachment.php?attachmentid=2330130&d=15 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så vulgært at det nesten begynner å bli litt kult igjen, rett og slett. Litt sånn som da X6 kom i 2008, den så jo helt mongo ut men ble litt kul også på samme tid. 

Heldigvis kødder de ikke med motoren i nye M3(M4), regner med men den få firehjulstrekk også slik som M5en. Men det kunne vært verre, neste generasjon MB C63 AMG blir en firesylindret to liter med ladbar hybrid... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke BMW, men vil skyte inn at det ikke bare er bmw som tuller med designet om dagen. VW har jo Arteon som er en utrolig flott bil å se på. Hadde ikke vag vært så kalkulert elendig sammenskrudd, så kunne jeg tenkt meg en slik. Var å prøvde Arteon Rline 2.0tsi 280hk 4 motion da den kom. God bil på nesten alle måter :)

Nå skal det komme Arteon stasjonsvogn. Designet bak ser noe påklistret ut. Minner om siste generasjon Laguna. Men om denne kommer som hybrid, noe den bør da Superb har fått det, så kan den selge godt i Norge. 

Superb ser mer helhetlig ut enn Arteon i stasjonsvognutgave, helt klart. 

 

Screenshot_20200605_111836_com.android.gallery3d.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...