Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Ron Jeremy skrev:

Tror vi generelt skal sitte å spise popcorn å la markedsføringen kvernet ut vissvasset og ta det kuli.

Det være seg M5 CS eller radiobiler. 

Skal snart ratte mustang e, så får vi se om det er av «Amerikansk kvalitet», eller Ford kvalitet med blank plastikk.

😂

 

 

Ja, heldigvis veldig fornøyd vår 330e. Så jeg berger en stund til 😊 Ser alle rare feilene på Polestar 2 og Id3 så er det noen som har hatt for mye hastverk. Jaguar ser ikke ut til å være helt feilfritt det heller. Prøvde en Eqc forrige uke. Den var veldig myk i fjæring, bortsett fra det, god bil. Felles for alle, touch skjermer 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at de prøver ut noe nytt, som det fremkommer så er det negative kommentarer / kritikk hentet fra instagram, facebook og youtube. Hvorfor ikke bruke det negative til å fremme det positive :) Jeg synes tankegangen er god og interessant, men at de kanskje ikke helt traff spikeren hos alle. :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Marius2002 skrev:

Jeg tenker at de prøver ut noe nytt, som det fremkommer så er det negative kommentarer / kritikk hentet fra instagram, facebook og youtube. Hvorfor ikke bruke det negative til å fremme det positive :) Jeg synes tankegangen er god og interessant, men at de kanskje ikke helt traff spikeren hos alle. :) 

Jeg forstår hvorfor du sier at tankegangen er god og interessant, men for meg som er en norsk privilegert hvit mann så ble jeg krenket. 
 

Men fra spøk til alvor, jeg synes reklamene er provoserende og skjønner ikke helt hva de håper å få ut av det. Små «frekke» stikk kommer ikke til å gjør slik at jeg plutselig kjøper en grill med hjul uten identitet som jeg er vandt med fra en BMW. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Snagg30 jeg forstår deg, men som @mslello postet akkurat nå så innser BMW at de ikke traff riktig. :) Jeg mener fortsatt tanken bak er god og interessant, og BMW som oss skjønner at de bommet litt. :) Jeg tror vi forstår hverandre :D 

En annen ting BMW har helt rett i er at "the way into the new world of mobilty is bumpy". Det er bare fornavnet når en slik filleting som drivlinje kan splitte bilfolket. Det har aldri tidligere vært store rivaliseringer om den ene kjørte bensin og den andre diesel. Er vel noe sleng som "traktor" osv., men det er jo ingenting i forhold til hva enkelte sier og synes om elbiler og elbilister. Det er jo enkelte som hater elbiler, noe som ikke gir mening. Om naboen kjører diesel, bensin eller elektrisitet burde være likegyldig bare h*n er happy. Så får fordeler og ulemper være bilkjøperens vurdering og ikke de andre som har valgt annen drivlinje med andre fordeler og ulemper :) Så igjen, hvis bare en så liten bagatell skal skape så mye strid rundt om, så har BMW helt rett i at veien framover blir "bumpy". 

 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutes ago, KireS said:

Jeg skjønner virkelig ikke strategien med å rakke ned på egne produkter for å fremheve nye.    Men den kampanjen er vel ikke rettet mot de vanlige BMW kundene, 

Det er akkurat det den er - rettet mot de vanlige BMW-kundene; «what’s your reason not to change». De er vi, som tradisjonelt kjører 3er, 4er, 5er, X5, bensin, diesel, you name it, som må endre oss for å ta del i den nye definisjonen av mobilitet. BMW i står for noe på siden av det BMW tradisjonelt sett står for samtidig som de prøver å ta med seg kjerneverdiene som kjøreglede og sportslighet.

I denne krenkelsens tid tipper jeg det er mange som har blitt direkte krenket eller krenket på vegne av andre med disse kampanjene, og det er nok derfor BMW har måttet gå ut å beklaget seg. Trasig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, mslello skrev:

BMW angrer seg 😊

Screenshot_20201118-185103_Twitter.thumb.jpg.6ce8377d43d90d0b9f6f4069db052043.jpg

Helt håpløst. Jeg virkelig hater tweetene/meldingene på disse plattformene noen ganger. Kommunikasjonen er så simpel og forenklet at det nesten gjør vondt. Alt handler åpenbart om oppmerksomhet uansett hvor dårlig den er. Ingenting er endelig/reelt for hvis det ikke går din vei bare endrer du attitude uten at noen egentlig blir klokere.... :( 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det at markedsførings avdelingen til BMWi har fått beskjed av de høye herrer om å ta det litt piano. Rett og slett roe entusiasmen noe, de skal fortsatt leve av fossilbiler de nærmeste åra. 

Jeg kan ikke si at jeg ble krenket av dette, jeg ble mer irritert...for de har virkelig ikke produkter som matcher den attituden de hadde her. Dette blir for dumt, for billig og enkelt. Hva min årsak er til å ikke bytte er jo nettopp produktene de lager, ett salig makkverk av noen biler bestående av dustete design og interiører i resirkulert søppel. Jeg skal ha premiumbil jeg, med skinn, høyglans flater og design som harmonerer. Jeg skal ikke ha en sånn mikke mus bil som de har presentert her... Er det dette BMW skal begynne å lage så går jeg over til Porsche, de evner til og med å lage en elbil med litt stil og identitet over. Taycan er vel den eneste elbilen jeg faktisk kunne tenkt meg, og som jeg hadde valgt i dag om jeg hadde fått kniven på strupen.

Er så glad jeg slipper å hype etter dette, jeg klarer ikke å bestemme meg om jeg skal ha rekkesekser bensin eller V8 neste gang. Man får vente med å kjøre elbil til man blir tvunget, det er min plan iallfall. Og når BMW stadig tilbyr biler som M340i, M550i, M850i GC og Alpina B3 så er iallfall ikke jeg i tvil om hva jeg lyster etter og planlegger. Så er det fint om så mange som mulig av dere andre kjøper elbiler, for da går kanskje vi fossilbileiere litt under radaren. For når overgangen til elektiske biler går mer eller mindre av seg selv så er det jo ikke nødvendig med noen tiltak mot fossilbiler 😀 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg tenker det at markedsførings avdelingen til BMWi har fått beskjed av de høye herrer om å ta det litt piano. Rett og slett roe entusiasmen noe, de skal fortsatt leve av fossilbiler de nærmeste åra.

Så enkelt tror jeg ikke at dette er. De er ikke noen amatører i BMW's markedsavdeling. Vi vet ikke hva som er opp eller ned i denne saken, men stuntet skaper en masse oppmerksomhet og dette tror jeg er poenget. Instagram og f.eks Twitter er perfekte til nettopp det å føre en "tom" dialog bare for å få/rette oppmerksomhet på bestemte ting (bare se på Trump).  

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...