fupsaker Skrevet Februar 10, 2021 Share Skrevet Februar 10, 2021 16 minutter siden, mslello skrev: Ja, det hadde vært noe, men har ikke sett noen rykter om at det er tilfelle? Ser ut til at de venter til det kommer modellskifter.. Hehe, ikke lest om noe sted selv, men det er vel den eneste reelle konkurrenten? Hadde vært knallkult! mslello reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 10, 2021 Share Skrevet Februar 10, 2021 1 time siden, mslello skrev: i4 har jeg tror på, men det blir jo ikke ett sånn blikkfang og drømmebil som de to fra VAG og tror det tar en stund før BMW kommer med elektrifisert i det kalibret der. Men så blir den (i4) sikkert vesentlig billigere og får forhåpentligvis bedre rekkevidde enn de to VAG modellene. fupsaker, HenrikSolberg og mslello reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Februar 10, 2021 Share Skrevet Februar 10, 2021 11 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Men så blir den (i4) sikkert vesentlig billigere og får forhåpentligvis bedre rekkevidde enn de to VAG modellene. Det er jo der BMW skal ha sine styrker også, billig(ste) premium med lang rekkevidde. 😉 Det er mer og mer tydelig at BMW har mistet ballen, etter den gode starten de hadde med elektrifisering for snart et tiår siden. En myriade av hybrider og en fossil elektrifisert iX3 blir pinlig sett oppimot konkurrentene. BMW skal ikke bli satt i skyggen av Auto Union, at pris og rekkevidde er det man klamrer seg til, da har man ikke de store ambisjonene igjen. Det er vanskelig å ikke la seg imponere av taycan og e-tron GT, de ser stilig og moderne ut, har 800V arkitektur og ser lekker og påkostet ut og de er her NÅ. uglefossen, Walkabout, fupsaker og 5 andre reagerte på dette 8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Februar 10, 2021 Share Skrevet Februar 10, 2021 7 timer siden, ogee1 skrev: Kall det gjerne en fattigmanns Taycan, men i mine øyne har det ingenting å si når Audi har truffet så midt i blink med designet. Ser jo ti ganger bedre ut enn en Taycan (for å overdrive en smule). Fantastisk design, både i detaljene og i "stuket". Lenge siden jeg har fått en "må ha"-følelse av en bil, men dette er jaggu nære på. Absolutt den beste elbilen utseendemessig. Setter model S og Taycan i skyggen. Tror likevel taycan cross turismo vil selge veldog bra med sin røffere look. Men 1 mill for grunnmodell med litt utstyr er jo også penger for en audi. Tror den vil snappe mange tidligere rs6/rs7 kunder. Dette er biler til 1.8 million. Spare 800k og få samme effekten i et spieslig utseende er jo et enkelt regnestykke. Blir spennende å se om det kan komme en etron6 (a6 lignende) eller i5, som er priset rundt 600k. Tror nok det er en stund til det kommer slike elektriske mainstream modeller enda. i4 var også overpriset leste jeg. Det var synd. fupsaker, ogee1 og Walkabout reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet Februar 10, 2021 Share Skrevet Februar 10, 2021 (endret) A propos diskusjon om skjermer og touchbetjening. Her er et bilde av hvordan Audi har løst det i nye e-tron GT. Jeg liker det veldig godt, men jeg synes forsåvidt at det ikke ser like high-tech ut som det bilen egentlig er. Det jeg synes er bra, i tillegg til at skjermene er integrert i dashbordet, er det at det er flere fysiske knapper enn det har vært på lenge. Kanskje touch-trenden begynner å nærme seg slutten? Og hva skjedde med kameraspeilene? Har de blitt begravet i all stillhet? Endret Februar 10, 2021 av ogee1 Fredrik og fupsaker reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikSolberg Skrevet Februar 10, 2021 Share Skrevet Februar 10, 2021 1 time siden, Evopower skrev: Tror den vil snappe mange tidligere rs6/rs7 kunder. Sammenligne e-tron gt/elbil med biler som RS6, M5 osv blir på grensen til komisk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Februar 10, 2021 Share Skrevet Februar 10, 2021 Beklager BMW, men dette blir vel min best likte elbil til nå, for et design! På høyde med, og kanskje over, Taycan. Og interiøret, kjempefint med fysiske knapper/vippebrytere. Ikke skjerminteriøret til etron. Saltkjelen, fupsaker, mslello og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet Februar 10, 2021 Share Skrevet Februar 10, 2021 (endret) 1 time siden, Solberg93 skrev: Sammenligne e-tron gt/elbil med biler som RS6, M5 osv blir på grensen til komisk! Nå var vel ikke M5 nevnt. Jeg synes det blir feil å sammenligne RS6/RS7 og M5. I mitt hode er M5 en bil for bilinteresserte, mens RS6/RS7 har en større andel posører. Og nettopp derfor tror jeg @Evopower kan ha rett i at e-tron GT vil stjele mange av disse kundene. Endret Februar 10, 2021 av ogee1 Ron Jeremy og fupsaker reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 10, 2021 Share Skrevet Februar 10, 2021 2 timer siden, ogee1 skrev: Kanskje touch-trenden begynner å nærme seg slutten? Ja la oss nå endelig håpe det, det har jeg isåfall venta lenge på. Nå pleier ikke Audi å definere nye trender, men jeg håper de sammen med BMW nå kan stå på sitt om å beholde noen fysiske knapper. Det var nettopp dette jeg likte med interiøret her, mye mer knapper enn hva vi har sett i A8 og A6. 1 time siden, Solberg93 skrev: Sammenligne e-tron gt/elbil med biler som RS6, M5 osv blir på grensen til komisk! Ja det blir komisk. De som kjøper disse bilene kjøper dem jo nettopp fordi dette ikke er elbiler. De vil ha lyd og motor, derfor er de villige til å betale det ekstra over en hissig Model S eller Taycan. Jeg har noen bekjente som kjøper bil i dette segmentet, vi snakker E63 AMG, S7 og RS6. Disse skal ha en bøs bil med V8er og fet lyd, som de kan hive skiboks på og trekke båt på henger med. E-Tron GT vil nok heller rappe flere kunder fra premiumbiler i tre liters klassen...folk som ikke har familiebehov. Nå vet ikke jeg hva slags bagasjeroms løsning e-tron GT vil få, men får den samme som Taycan så er den ubrukelig som familiebil. Vi prøvekjøre i sommer en Panamera, med barnesete og vogn baki. Gikk veldig bra, så prøvde vi dette over i en Taycan siden kvinnfolket maste så om å se på den også. Helt umulig som familiebil hvis du vil ha med noe annet enn bare barnevogn. Den Sport Turismoen eller hva den heter blir sikkert ett bra anternativ 👍 4 timer siden, Ron Jeremy skrev: Det er jo der BMW skal ha sine styrker også, billig(ste) premium med lang rekkevidde. 😉 Det er mer og mer tydelig at BMW har mistet ballen, etter den gode starten de hadde med elektrifisering for snart et tiår siden. En myriade av hybrider og en fossil elektrifisert iX3 blir pinlig sett oppimot konkurrentene. BMW skal ikke bli satt i skyggen av Auto Union, at pris og rekkevidde er det man klamrer seg til, da har man ikke de store ambisjonene igjen. Det er vanskelig å ikke la seg imponere av taycan og e-tron GT, de ser stilig og moderne ut, har 800V arkitektur og ser lekker og påkostet ut og de er her NÅ. Det jeg synes er rart er at dere later stadig til å bli overrasket over at BMW er dårlige på elbiler. Dette har da vært klart som dagen i mange år allerede. Jeg har jo påpekt dette så mange ganger, elbiler hadde ikke BMW helt troa på etter I3 og I8...så da surra de vekk mye tid og har nå havnet helt bakpå. Skikkelig i bakleksa egentelig 😅 Skal du ha elbil, se etter noe annet enn BMW. Skal du ha hybrid eller ren fossilbil, velg BMW da dette er noe de fortsatt behersker bedre enn de fleste. Så enkelt er det 😀 HenrikSolberg og fupsaker reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikSolberg Skrevet Februar 10, 2021 Share Skrevet Februar 10, 2021 38 minutter siden, ogee1 skrev: Nå var vel ikke M5 nevnt. Jeg synes det blir feil å sammenligne RS6/RS7 og M5. I mitt hode er M5 en bil for bilinteresserte, mens RS6/RS7 har en større andel posører. Og nettopp derfor tror jeg @Evopower kan ha rett i at e-tron GT vil stjele mange av disse kundene. Dårlig formulert av meg men mente noe som vil ha en tørst og høylytt V8er vender ikke plutselig til el. Forøvrig enig i din RS6 og M5 sammenligning. ogee1 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 10, 2021 Share Skrevet Februar 10, 2021 (endret) 3 timer siden, ogee1 skrev: A propos diskusjon om skjermer og touchbetjening. Her er et bilde av hvordan Audi har løst det i nye e-tron GT. Jeg liker det veldig godt, men jeg synes forsåvidt at det ikke ser like high-tech ut som det bilen egentlig er. Det jeg synes er bra, i tillegg til at skjermene er integrert i dashbordet, er det at det er flere fysiske knapper enn det har vært på lenge. Kanskje touch-trenden begynner å nærme seg slutten? Og hva skjedde med kameraspeilene? Har de blitt begravet i all stillhet? Det tror jeg. Disse kameraene fungerer ikke ordentlig etter hensikten og det finnes bedre løsninger som f.eks Hyundai og Kia's løsning med å vise hva som passerer blindsonene i instrumentpanelet (med kameraer). Passerer en bil på venstre side vises dette i et digitalt og levende bilde på venstre side i instrumentpanelet og visa versa hvis en bil passerer på høyre side. En veldig fin og intuitiv løsning. Disse bilene har også normale speil så kameraløsningen fokuserer primært på blindsonene. Ellers er jeg helt enig med deg i at e-tron GT definitivt har et mer brukervennlig interiør enn Taycan (og mange andre biler). At det bl.a er fysiske knapper for kontroll av klimaanlegget er uten tvil en mye bedre løsning enn div. touch knapper på en skjerm. Jeg liker forøvrig også at skjermen er integrert i selve dashboardet. Alt i alt er e-tron GT på mange måter en slags versjon to av Taycan. Litt mer gjennomtenkt både når det gjelder brukeropplevelse og design, men ellers stort sett den samme bilen... Endret Februar 10, 2021 av Fredrik fupsaker og ogee1 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Februar 10, 2021 Share Skrevet Februar 10, 2021 (endret) 2 timer siden, Solberg93 skrev: Sammenligne e-tron gt/elbil med biler som RS6, M5 osv blir på grensen til komisk! Det er Ikke på noen måte komisk, helt objektivt. De bilene med v8 motorer vil alltid stå meg nærmest og er derfor ingen sammenligning mot etron hvis det var det du mente. Men for den mainstreame kjøpermassen? Enkelt, vil disse menneskene bytte inn sin rs7 mot en etron Vi kan ha forskjellig syn her, det er helt ok. Så får tiden vise hva som skjer. Endret Februar 10, 2021 av Evopower fupsaker, Ron Jeremy, ogee1 og 1 annen reagerte på dette 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikSolberg Skrevet Februar 10, 2021 Share Skrevet Februar 10, 2021 38 minutter siden, Evopower skrev: De bilene med v8 motorer vil alltid stå meg nærmest og er derfor ingen sammenligning mot etron hvis det var det du mente. Var nettopp du som mente de var sammenlignbare tidligere 😂 Mener som sagt folk som vil ha V8ere går ikke over til el uten videre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
humpfy Skrevet Februar 10, 2021 Share Skrevet Februar 10, 2021 (endret) 12 minutter siden, Solberg93 skrev: Var nettopp du som mente de var sammenlignbare tidligere Han skrev de som kjøper de nevnte (bensin) bilene nå vil kunne skifte. Her er dere uenige. Han sammenliknet derimot ikke bilene. Her er dere enige. Endret Februar 10, 2021 av humpfy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 10, 2021 Share Skrevet Februar 10, 2021 La oss snakke om noe mer hyggelig istedenfor og se hvor BMW kommer fra. Jeg er veldig enig i dette retrospektive innslaget fra Doug DeMuro. Han forteller oss hva som er hans personlige favoritter blandt BMW's historiske tidslinje og det er uten tvil mye snadder. Jeg liker at Doug på denne måten forteller at han stadig har et stort hjerte for BMW tiltross for at den forrige videoen var temmelig kritisk til BMW slik de er i dag. Hva som er galt med BMW i dag vet jeg egentlig ikke, men for min egen del er ikke begjæret der på den samme måten som bare for noen få år siden... selv om jeg virkelig vil. For meg har BMW alltid vært det optimale kompromisset mellom sportslighet og nogenlunde praktisk innpakning kombinert med sexy design. Designdelen er det som feiler for min del selv om jeg rent intellektuelt et stykke på vei kan følge BMW's ledelse i München. Det kan dessverre virke som om BMW har falt ned i et hull de ikke så lett kommer opp fra. La oss håpe at de snart finner veien opp. ogee1, papertiger, fupsaker og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå