Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Likte silhuetten på den X5en, så litt mer sporty ut. Hva det andre greiene er vet jeg ikke, men om det skal være en elektrisk crossover superbil så vil den floppe big time da slikt er verdiløst i dette segmentet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
44 minutter siden, Snagg30 skrev:

Joe Achillies sa at de hadde maskert vekten bra, men utifra denne filmen ser det helt ærlig ut som kommentaren er kjøpt og betalt. Dette ser både ut som en elbil samt høres ut som en, nitrist bil.

Tror man må tolke den kommentaren litt. De har maskert vekten bra til tross for at bilen veier 2,4 tonn, det er ingen som har sagt at den kjører som en bil som veier 1600 kilo. Men selv om de 2,4 tonnene er maskert bra så er det fortsatt 2,4 tonn, fysiske lover får man ikke gjort så mye med. 

Ikke misforstå, jeg synes kritikken nye M5 får er berettiget. Men jeg synes kritikk skal være rettferdig og det vi ser her ang vekten er ett hylekor. Jeg synes man må rette fokuset litt vekk fra vekten alene og bruke krefter på å kritisere andre elementer på mye M5 som fortjener kritikk. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Tror man må tolke den kommentaren litt. De har maskert vekten bra til tross for at bilen veier 2,4 tonn, det er ingen som har sagt at den kjører som en bil som veier 1600 kilo. Men selv om de 2,4 tonnene er maskert bra så er det fortsatt 2,4 tonn, fysiske lover får man ikke gjort så mye med. 

Ikke misforstå, jeg synes kritikken nye M5 får er berettiget. Men jeg synes kritikk skal være rettferdig og det vi ser her ang vekten er ett hylekor. Jeg synes man må rette fokuset litt vekk fra vekten alene og bruke krefter på å kritisere andre elementer på mye M5 som fortjener kritikk. 

 

Ja jeg er vell ikke uenig, men for meg som er bane interessert så henger jeg meg opp i vekt. Men for folk flest har ikke dette noe å si når bilen går fra butikken og hjem! Men den feiler på så mye annet i tillegg, men en M5 skal ikke vær en lydløs bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Snagg30 skrev:

joe Achillies sa at de hadde maskert vekten bra, men utifra denne filmen ser det helt ærlig ut som kommentaren er kjøpt og betalt.

mye av hans suksess er jo takket være hjelpen fra bmw med lån av biler og reklame for dem, det ville jo vær å brenne broen om han skulle sagt for mye kritikkverdig om bilen.  så at han er noe kjøpt å betalt er jo ikke å stikke under en stol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

mye av hans suksess er jo takket være hjelpen fra bmw med lån av biler og reklame for dem, det ville jo vær å brenne broen om han skulle sagt for mye kritikkverdig om bilen.  så at han er noe kjøpt å betalt er jo ikke å stikke under en stol.

Slike folk har utvilsomt et press på seg. Så at mange lar dette farge en artikkel eller innlegg, det er lett å se. 
Samtidig er enkelte mer opptatt å være ærlige enn andre, jeg tror nettopp denne karen er en av dem.

Jeg tror også BMW har gjort mye for å kamuflere vekten og andre negative aspekter denne teknologien (hybride drivlinjen) frembringer. Men modellen er svak fra begynnelsen av og jeg tror mang en entusiast sliter med å la seg bli blåst av banen uansett hvor mange M emblem og hk man kaster på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joe Achilles er vel en av få "journalister" som jeg tror IKKE er kjøpt og betalt. Hvis man følger med på det han lager, noe jeg som abonnent på kanalen hans gjør så er det ikke tvil om at han er rettferdig. Han ga bla XM flengende kritikk, og han var heller ikke videre imponert over i5 M60. Hans kritikker er helt i vater med hva andre som tester samme biler konkluderer med. Alle som har kjørt G90 M5 synes den er helt verst å kjøre, på tross av vekten og det kan ikke være så enkelt at alle disse er kjøpt og betalt? Er det vi tastaturkrigere som ikke en gang har vært i nærheten av G90 som vet best hvordan den bilen kjører, eller er problemet at vi ikke hører det vi vil høre fra de som faktisk har kjørt vogna? 😂

Eneste unntaket er norske journalister kontra globale journalister etter man har kjørt en ny elbil modelle.

Norske journalister: Ett mesterverk av en bil, fantastisk kjøredynamikk og endeløst med krefter. Her kan man leke seg å ha det gøy selv i en elbil

Journalister fra alle andre land: Dessverre merkes det at bilen er alt for tung, styringen blir i vageste laget. Man finner mer kjøreglede i fossilversjonen som veier 450 kilo mindre. Alt for høy pris!

Dette var utdrag fra i4 M50 lanseringen.

Her kan man snakke om noen som er betalt 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som neste generasjon X5 får den grusomme Neue Klasse fronten. Eller er dette en iX5 som går som egen modell mens vanlig fossil X5 får ett mer normalt design slik som nye X3 vs iX3? Ikke godt å si, men om dette er neste X5 så kan jeg iallfall si at det ikke blir X5 på meg igjen. Det går egentlig mer og mer opp for meg at min neste bil med svært liten sannsynlighet blir en BMW. Med tanke på hvor hardbarka fan jeg er av merket så er det ganske trist… 🙁 

IMG_2031.thumb.jpeg.5777340e940aacdd056f10b11b03b3de.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva BMW famler med om dagen og ikke, er ikke lett å si. Neste generasjon X5 får visstnok samme NK-design som iX5, og blir ikke en todelt serie slik det blir med X3 og iX3..

Mens Audi tydeligvis har ryddet opp i fake eksos og forvirrende navnestrategier, ser det ut til at BMW skal gjennom samme epoke før de (forhåpentligvis) rydder opp. Her kan du se to eksosrør pekende ned i bakken.

BMW-X5-Neue-Klasse-scoop-00009.webp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Dagens generasjon 4-serie er en relativt stor bil. Derfor var det overraskende å se hvor gigantisk G60/G90 5-serie er i forhold, og med dette bildet her forstår jeg virkelig at G90 M5 er en real tjukkas. 
 

IMG_0614.thumb.jpeg.d7691cae64f8aa7a3ef0ab4ecd181605.jpeg

f01 hadde blitt liten også ved siden av :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men….igjen folkens...dette er jo helt normalt. F10 var like stor som E32, F30 var større enn en E28 osv osv. Bilene blir bare større og større for hver generasjon og sånn har det vært siden tidenes morgen. Det som er spesielt med G60 derimot er at den er den første 5-serien som bryter 5 meters grensa. Men igjen, det kom til å skje en eller annen gang så dette er ikke noe nytt 😅

I mine øyne er all kritikk som omhandler G60 sin størrelse og vekt ett feilspor. Det er ting ved denne bilen som for min del er langt vanskeligere å svelge, ting som gjør det vanskelig for meg å skulle velge den. Sparetiltakene, nedgradering av tilgjengelig utstyr, interiør design, material kvalitet og brukervennlighet (for mye touch) er de virkelige problemene med G60/G90. Tenk om all den publisiteten og omtalen denne vogna har fått for vekta si heller hadde blitt rettet mot alle funksjonene som har forsvunnet inn i touch skjermen. Da hadde budskapet kanskje nådd frem til toppene i BMW. Let’s face it, ingen av oss er noen racerbil sjåfører og den måten vi bruker bil på i det daglige ville aldri avslørt vekten på en G90 i negativ forstand. Flere durer rundt i elbiler som veier kloss på det samme som G90, lukter jeg en smule dobbelmoral her? 😅😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen som har snakket om vekt her, men når vi først er inne på det, kan det jo nevnes at en i4 M50 med et batteri som er fire ganger større enn det som finnes i G90 M5, veier hele 220kg mindre. Selv G60 i5 M60 veier 130kg mindre enn det som skal være en «high performance»-bil med fokus på vekt, effekt og kjøreegenskaper. Legger vi også til grunn at de reelle tallene alltid er høyere, snakker vi virkelig om at G90 M5 strekker seg mot 2 600-2 700kg, og det er i mine øyne alt for tungt for en hvassekte M-bil. En kan mene mye om at BMW greier å kamuflere vekten, men fysikkens lover gjelder selv for BMW. G90 M5 er og blir den feiteste karen i gymtimen, og vitner om at BMW dessverre har feilet totalt når det gjelder dagens 5-serie/M5 - design, teknologi, finesser og vekt. Det er nå min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...