Fredrik 90 Skrevet August 6 Skrevet August 6 1 minutt siden, mslello skrev: Det aller viktigste er vel Heart of joy. Som skal gjøre elbiler mye bedre og morsommere å kjøre i følge BMW og journalister som har fått testet prototypen har alle vært veldig begeistret. Ja den nye Neue klasse M3en skal bli så morsom å kjøre at BMW skal utvikle en sekssylindret M3 som skal selges side om side 🤣 6 minutter siden, mslello skrev: BMW har troa selv iallfall.. ...og det er nettopp det som skremmer meg!!
Saltkjelen Skrevet August 6 Skrevet August 6 Jeg tror ikke man skal se så svart-hvitt på det at "elektrisk M3 må jo bli dritbra siden de skal selge en bensin M3 også". Her handler det vel om det velkjente "power of choice" hvor forbruker skal kunne velge den drivlinjen som passer seg best. Det er i alle fall noe jeg verdsetter. Ellers føler jeg hele greia med heart of joy fremstår som uinteressant. Jeg skjønner greia med at det skal være en "sinnsykt bra modul", men det har like spennende nyhetsverdi som om BMW hadde gått fra 0,35mm kabler til 0,5mm kabler i sin nye bil. Plasseringen og frontingen av modulen i prototypen drar meg også rett i retning av spillkassettene til Ninendo 64 (som i og for seg er morsomt, men.. i en bil? vet ikke..). mslello, Marius2002, fupsaker og 3 andre reagerte på dette 6
mslello Skrevet August 6 Skrevet August 6 Ja, det blir spennende å se om ett par år om BMW lykkes. De har brukt mye penger på dette iallfall. Jeg synes teknologien er spennende, så jeg er med enda.. Ron Jeremy og Marius2002 reagerte på dette 2
Ron Jeremy Skrevet August 6 Skrevet August 6 BMW er BMW - håper jeg!? Man ønsker vel at BMW gjør det bra og er teknisk i forkant, det være seg innen MC eller ulike drivlinjer på bilfronten? Jeg syns det er rart at man har behov for å fornedre enkelte modeller eller drivlinjer som subjektivt, ikke ligger nærmest sitt eget interressefelt. NK er BMW sin største satsing noensinne, lykkes den ikke, vel - da går det ut over hele BMW, ikke bare idiotende som ønsker/kjøper elbil. Løft blikket litt og velg selvsagt det en selv ønsker og har behov for. Men ser man ikke at NK har bra prestanda - på papiret, så les deg opp. Jo flere detaljer som lekkes, jo mer blir NK en benchmark, det er sjelden en negativ ting! Hvor bra HOJ blir, vel - la oss vente å se. Det er store forskjeller blant elbiler, bl.a er iX betydelig bedre å kjøre enn vår iX1. Også drivlinjen føles mer smidig og mindre «rykkete», så elbil er ikke nødvendigvis en elbil. Men nå er det nært lansering, endelig får vi en helstøpt BMW elbil bygget fra grunnen av, den eneste vi har hatt tidligere er i3. Når får vi endelig noe som ser ut som et helhjertet forsøk på å lage den beste elbilen med nåværende teknologi, så får vi se hva slags mottakelse den får og hvordan den oppleves. Ser man på i4 og iX hvor bra disse kjører, så bør en iX3 ligge på en høyere nivå, tiden vil vise. mslello, Marius2002, hennum og 2 andre reagerte på dette 5
Rune-K Skrevet August 6 Skrevet August 6 Hvis de klarer og få ned vekta betraktelig skal jeg være fornøyd.
Saltkjelen Skrevet August 16 Skrevet August 16 Det er liten tvil om at det skjer en opprydding i fronten til G70 ved dens facelift, men til tross for motstand velger BMW å fortsette med splittede frontlykter. Det er fra insider bekreftet at G70 LCI får en facelift ala iX med inspirasjon fra Neue Klasse. Blir det seendes slik ut, er det jo faktisk håp for at man kan kjøpe nyere 7-serie BMW igjen. mslello, fupsaker og Marius2002 reagerte på dette 3
Fredrik 90 Skrevet August 21 Skrevet August 21 Mercedes skal bruke BMW motorer!! Ja du leste riktig, og nei det er ikke 1. April Mercedes in talks to use BMW engines for future petrol cars | Autocar BMW beviser jo nok en gang at de er i førersetet hva motorer og drivlinjer angår, og sånn sett kan forsvare "Motoren Werke" i navnet sitt. Fossilbilen er kommer for å bli, men EU sine stadig strengere krav til utslipp er også kommet for å bli. Og BMW er vel mer eller mindre den eneste produsenten som er gode på å lage motorer tilpasset Euro 7 og fremtidens enda strengere utslipps krav. Det er her snakk om det som vi i dag kjenner som B48 motoren i en videre utviklet utgave. Og det er ikke noe liten jalla Mercedes eller China Only modell, nei disse BMW motorene skal inn i bla neste generasjon E-klasse PHEV. Med det sier de også at neste generasjon E-klasse, som skal lanseres i 2031 også skal komme som ICE modell. Så fossilmotoren er langt fra død, og Mercedes skal altså få BMW motorer. Det hadde jeg ikke trodd om jeg hørte det for kun få år siden Ron788m, fupsaker og Marius2002 reagerte på dette 3
Saltkjelen Skrevet August 30 Skrevet August 30 Verdenspremiere 5. september: mslello, Marius2002 og Ron Jeremy reagerte på dette 3
Saltkjelen Skrevet August 30 Skrevet August 30 Usikker på hva vi egentlig skimter her, men trolig G60 LCI med Neue Klasse-drakt, G50 3-serie eller NA1 (?) i3.
Fredrik 90 Skrevet August 30 Skrevet August 30 15 minutter siden, Saltkjelen skrev: Usikker på hva vi egentlig skimter her, men trolig G60 LCI med Neue Klasse-drakt, G50 3-serie eller NA1 (?) i3. Droppa ikke BMW den Neue Klasse fronten på G60 LCI? https://www.bmwblog.com/2025/07/08/bmw-5-series-facelift-drops-neue-klasse-design/
Ron Jeremy Skrevet August 30 Skrevet August 30 4 timer siden, Saltkjelen skrev: Verdenspremiere 5. september: Var innom Bilia for å fikse noe småtteri med vår iX1. Snakket såvidt med en selger som skulle ringe meg opp uke 36/37 med et konkret tilbud på iX3 50, med levering før jul. Spent på prisleie og endelige specs .. ja og utseendet. laffe, Marius2002, fupsaker og 1 annen reagerte på dette 4
Saltkjelen Skrevet September 4 Skrevet September 4 Jeg tror ikke det går en eneste BMW lansering uten at bilder lekkes. NA5 iX3 er intet unntak. Marius2002, Ron Jeremy, BimmerFan! og 7 andre reagerte på dette 7 1 2
Snagg30 Skrevet September 4 Skrevet September 4 6 minutter siden, Saltkjelen skrev: Jeg tror ikke det går en eneste BMW lansering uten at bilder lekkes. NA5 iX3 er intet unntak. Er folk like begeistret enda? Marius2002, *MrB* og Fredrik 90 reagerte på dette 3
Saltkjelen Skrevet September 4 Skrevet September 4 12 minutter siden, Snagg30 skrev: Er folk like begeistret enda? Vi har modeller som X2/iX2 og G60 5-serie å forholde oss til. NA5 iX3 fremstår som rene Don Juan i forhold. 😅 fupsaker, Ron Jeremy, GtiGtr og 2 andre reagerte på dette 3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå