Gå til innhold

Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]


 Share

Anbefalte innlegg

På 9.3.2022 den 11.39, Walkabout skrev:

Eneste som var litt irriterende er at reglene for når en kan ta kontrollen har endret seg. Før kunne man ta det inntil to måneder før kontrollmåneden og beholde den opprinnelige fristen. Med opprinnelig frist 31. mai har jeg derfor alltid tatt PKK i mars.

Nå er det endret til inntil to måneder før selve kontrolldatoen, og tas den før det skyves neste kontrolldato frem. Irriterende at jeg ikke hadde fått med meg det, for nå er neste frist 9. mars 2024 istedenfor 31. mai 2024. Hadde jeg tatt PKK etter 1. april hadde jeg beholdt opprinnelig frist, så greit for andre å være oppmerksom på dette.

Dette trådte ikraft 8. februar 2019, så det var flaks du reddet kontrollfristen på forrige PKK :-)

Informasjon om endringer ved PKK-ordningen fra 8. februar 2019

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

@540is 

Jeg hadde frist 31.01.22 og tok PKK 06.01.22. Ny frist 31.01.24.

Jeg forventa å få to nye år fra dagen jeg fikk godkjent bilen, men tydeligvis ikke. 

Er det pga PKK ble utført i samme mnd som fristen gikk ut?

 

Nå forstod jeg det slik at man får samme frist så lenge den tas inntil to måneder før opprinnelig kontrolldato (altså selve utløpsdatoen). Derfor har du beholdt din.

Før kunne man ta PKK inntil to måneder før selve kontrollmåneden og beholde opprinnelig frist.

Edit: For meg som hadde kontrollfrist 31. mai 2022 vil det si at dersom jeg tar kontrollen før 31. mars 2022 mister jeg 31. mai som opprinnelig dato. Tar jeg PKK fra og med 31. mars, beholder jeg opprinnelig dato. Iallfall slik jeg ble forklart og forstår det - men kan hende jeg tar feil :) 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, ///M-ini95 skrev:

@540is 

Jeg hadde frist 31.01.22 og tok PKK 06.01.22. Ny frist 31.01.24.

Jeg forventa å få to nye år fra dagen jeg fikk godkjent bilen, men tydeligvis ikke. 

Er det pga PKK ble utført i samme mnd som fristen gikk ut?

 

Som Walkabout sier, er du innen 2 måneder før din frist så beholder du fristen. MEN, får du en 2.er feil på den kontrollen så blir den nye frist 2 år fra den dagen du tok kontrollen.  (er jeg 99% sikker på ...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før de nye reglene kunne man ta kontrollen inntil fire måneder før fristen, samt en måned etter frist. Man hadde altså et spillerom på hele fem måneder. Nå må etterkontroll tas innen en måned, noe som ofte er litt knapt om det blir venting på deler.

På de nye reglene er det forøvrig dato for første kontroll som gjelder, og ikke en evt. etterkontroll (mulig det er logisk).

Hadde forøvrig Astraen på kontroll ca. fire måneder før tiden etter de gamle reglene (høsten 2018, frist mars 2018). Tok så etterkontroll etter at de nye reglene var innført (men fortsatt før opprinnelig frist).

Fikk da neste kontroll to år etter første kontroll (høsten 2020) i stedet for mars 2021 som jeg hadde fått om den hadde blitt tatt før 8/2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linjene på denne her, fortsatt smått sexy snart 12 år siden produksjon.

Settes ut på full detailing til uken, gleder meg til å se resultatet når jeg kommer hjem fra alpetur. Snart 100.000 km og fire år siden forrige runde med maskin, så er nok litt glans å hente frem her. Blir gøy å se :) 

CDA94D52-F309-433F-8C6E-60D46649B586.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røk på et sett originale style 367-felger i dag til gi bort-pris. Faktisk litt kule felger synes jeg.

BE3BA4BF-7F85-4CF3-9ED3-0C64BB165249.thumb.jpeg.691ede93917910152ada0655d5d235ba.jpeg

Har liggende et sett 19” vinterdekk etter F82, så blir vel å hive de på der. Er jo ikke noe poeng å selge dekk løst, så blir enten å selge det som et sett eller ha det i bakhånd til F11 :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Walkabout skrev:

Linjene på denne her, fortsatt smått sexy snart 12 år siden produksjon.

Så enig .😊

Når jeg møter disse på veiene idag ser de jo nye ut kontra mange andre biler fra samme årstall.

Skal bli spennende å se den etter litt klåing i lakk .

Forresten ,er du i Grimstad snart ,si ifra vært hyggelig å truffet på deg og gjerne m4en 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kjennern skrev:

Eller få deg en F06 til felgene 😬

Haha enig, nå har jeg jo både syle 373 og style 367 fra F06 :D 

1 time siden, sveigis skrev:

Så enig .😊

Når jeg møter disse på veiene idag ser de jo nye ut kontra mange andre biler fra samme årstall.

Skal bli spennende å se den etter litt klåing i lakk .

Forresten ,er du i Grimstad snart ,si ifra vært hyggelig å truffet på deg og gjerne m4en 😊

Jeg blir i Grimstad hele påskeuka, da har jeg nok funnet frem M4'en også med mindre været er kaos, så da hadde det absolutt vært hyggelig å treffes :) 

53 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Artig med Style 367. Synes disse er litt styggkule, på lik linje med 121-hjulene fra E63 6-serie. Tror de kan bli kledelig når de havner på en annen modell enn 6-serie. :) 

Enig, tenkte også de er litt styggkule.

Fant et par bilder av de på F30 og F10, og synes det ble tålig greit - iallfall med tanke på at felgene kostet to tusen og jeg allerede har gode 19" vinterdekk liggende og slenge :) 

f10367.png

f30367.jpg

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

F11'en har vært inne og fått seg en liten spabehandling, flere bilder her om noen vil se :) 

https://www.detailersclub.no/forums/topic/36400-2010-bmw-f11-520d-m-sport-4-år-og-100-000-km-senere/?fbclid=IwAR07zzZIZeoDb0WRHQcwHGDIY_lhC8ftXp97rAeNxQMw8cV__MWQxsMn1Gc

C51B0DAF-5D9A-47FD-82FF-A157F337C9E1.jpeg

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en person som liker å samle på kvitteringer og dokumentasjon. Har nå tatt et dypdykk i F11-permen for å finne ut hvor mye jeg har kostet bilen kun i service/vedlikehold. Da er ikke dekk/felger etc. inkludert, bare nødvendige servicer og ting som har blitt ødelagt (lakkskader og detailing etc. er også holdt utenfor).

Vi snakker om en periode på ca. 8,5 år og 180 000 kilometer kjørt. Jeg tok godt i selv da jeg gjettet, men havnet et stykke under det endelige tallet. Så var overraskende å se hvor høye kostnadene var. 

Noen som har lyst å gjette på summen? Vinneren stikker av med en øl ved neste anledning ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Walkabout changed the title to Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...