Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

51 minutter siden, Skulebollen skrev:

Er redd x5 får ett massivt prisdropp snart.. Men er nå engang sånn at jeg trenger bil nå :P

Vanskelig å spå. Historisk sett har X5 holdt seg særdeles godt i pris og har vært lettsolgt/ettertraktet med rett motor og utstyr. Nå er ikke diesel-SUV det værste om dagen, bensin-SUV derimot tenker jeg blir mindre aktuell fra et økonomisk ståsted. Sett vekk fra nisjemodeller som for eksempel X#M og M40i/M50i. Med det sagt vet jeg Volvo sliter med å selge sine XC60 hybrid de har inne og kilder fra Bavaria sier at biler de solgte ut for 600’ før jul tilbyr de idag kun innbyttepris på 350’. Det har vært en enorm endring i markedet siste måneden. Likevel er det få biler som slår X5 på mange punkt, og etter historien å dømme vil de nok holde seg greit enda om servicer er fulgt opp, rett motor og bilen ellers er pen. Og med en edruelig kilometerstand. X5 er jo allroundbil nummer én: god plass, gode kjøreegenskaper, pen å se til, kan trekke tungt og fantastisk på vinteren og tar seg ustresset frem på litt dårlige veier.
Personlig tenker jeg hvorfor ikke kjøre på, men samtidig ha i bakhodet at man kanskje burde ha den noen år. :) 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Marius2002 snakket nettopp med Frydenbø i Bergen (Volvoforhandler) ang. en G31 530xd som de har inne. Og i relasjon til innbytte av vår 420xd var det visstnok enkelt å omsette slike biler - dieselbiler slet de faktisk med å få inn nok av, og gikk som regel rett ut igjen. I følge han. Kommer selvsagt an på biltypen som du sier. For G05 sitt vedkommende er det jo stort sett hybrid som gjelder - tipper de dieselutgavene av disse kommer til å være høyt priset om noen år.

Fra det ene til det andre; denne bilen, for en utstyrspakke og fargekombinasjon! Og etter å ha prøvd den F31 335i'en med nesten ubrukt merinoskinn er jeg allerede skadet. Har ikke skjønt fuzzet på skinnkvaliteter før nå. Så mykt, så eksklusivt det føltes sammenlignet med dakota!

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=262143168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, papertiger skrev:

@Marius2002 snakket nettopp med Frydenbø i Bergen (Volvoforhandler) ang. en G31 530xd som de har inne. Og i relasjon til innbytte av vår 420xd var det visstnok enkelt å omsette slike biler - dieselbiler slet de faktisk med å få inn nok av, og gikk som regel rett ut igjen. I følge han. Kommer selvsagt an på biltypen som du sier. For G05 sitt vedkommende er det jo stort sett hybrid som gjelder - tipper de dieselutgavene av disse kommer til å være høyt priset om noen år.

Ja, det er også selvsagt lokale forskjeller i landet også. Jeg kan ikke uttrykke meg annet enn her, og vi snakker "normale" biler, ikke nisje. Volvo er litt spesielt iom. de idag ikke selger nye dieselbiler, de har kun helelektrisk og hybrid. En fornuftig dieselbil vil nok stadig være ettertraktet, men personlig tror jeg bilen må da være "helt rett", spesielt om den er i det øvre prissjiktet. Jeg vet ikke. Uansett er det få biler som kan skilte seg med egenskapene til en X5, og utseende også for den del, derfor tror jeg X5 også vil holde seg godt enda noen år :) 

Forøvrig en flott 330e, bare å handle? :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Marius2002 ja enig. Er fremdeles veldig mange strøk i Norge der diesel-SUV (og diesel-stasjonsvogn) er gull. Vi bor sentralt og i et nytt boligfelt, men har en felles carport der jeg har slått endelig fast at noen lademulighet er det umulig å få til her grunnet manglende infrastruktur og høye kostnader. Dermed er elbil utelukket hos oss fram til vi en gang flytter, og dermed er dieselbil- og bensinbil fortsatt aktuelt for oss. I tillegg har kona allergi mot rekkeviddeangst og å måtte stoppe for å lade, og ønsker dermed helst en kvass diesel- eller bensinbil :P I alle fall som primærbil. 

330e'en ja. Et relativt høyt prissjikt den ligger i. Jeg skjønner ikke helt den bagasjerommet på disse - det er 3,5cm høyere gulv i disse kontra rene bensin/dieselutgaver, men forstår ikke at det skal utgjøre hele 90 liter mindre bagasjerom enn sistnevnte? Er det rommet under gulvet som blir tatt med som medregnet volum på bensin/dieselutgaver, og når det forsvinner sammen med volumet av 3,5cm høyere gulv, så utgjør det til sammen 90 liter? Vi har 480 liter bagasjerom i F36'en, mens 330e stv har 410 liter? Det henger jo ikke på greip?

Og selv om jeg digget G20 330e de gangene jeg har kjørt de er jeg litt skeptisk til holdbarheten på hybridsystemet når det går noen år. Utenfor garanti osv. En ren drivlinje, enten det være seg bensin, diesel, eldrift, må vel være sikrere i det lange løp? Klart, motor-og drivverksforsikring kan gjøre mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutes ago, Snagg30 said:

Rett og slett flaut at dette er merke forhandler, ingen som driver med noe form for kvalitets kontroll? Ikke har de klart å finne riktig navn på interiøret heller

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=263868379

Har sluttet å bli overrasket. Klargjøringen hos en del Sulland-forhandlere (skal ikke dra alle Sulland over en kam) må jo være fraværende. Ser ut som bilen ikke har blitt vasket innvendig på flere måneder. Lurer på om barnesetet følger med handelen så må det jo være en god deal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...