Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Jeg har aldri vært så svak for 1M, men en slik pris (trekvartmill…) bikker det over i overpriset for meg.
Som en investering, ok, men som bil og M, får man mer moderne morro for pengene.

Tja, kjører nok fra en 911 964 turbo, som koster det dobbelte. 

En slik bil er nok ment for andre kundegrupper enn dem som mener elbil er det eneste rette 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Skulebollen skrev:

Tja, kjører nok fra en 911 964 turbo, som koster det dobbelte. 

En slik bil er nok ment for andre kundegrupper enn dem som mener elbil er det eneste rette 😊

Jeg ville satt pris på om du svarte på innlegget mitt, fremfor å dra inn banaliteter om eksterne drivlinje inn i 1M pris/verdi debatt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Jeg ville satt pris på om du svarte på innlegget mitt, fremfor å dra inn banaliteter om eksterne drivlinje inn i 1M pris/verdi debatt.

 

Som du ser på mitt utsagn, så gjorde jeg det i starten av innlegget 😊

En 964 turbo er enda tregere. Men dobbelt så dyr. 

Man får mer Moderne morro for pengene. Men får man mer morro for pengene? 

Svar til deg var, denne bilen er nok rettet for purister. Det er derfor ikke meningen du skal forstå pris 😉

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Ron Jeremy said:

Jeg har aldri vært så svak for 1M, men en slik pris (trekvartmill…) bikker det over i overpriset for meg.
Som en investering, ok, men som bil og M, får man mer moderne morro for pengene.

Investeringsmessig sett kan det være fornuftig å kjøpe 1M, men for min del var det i høyeste grad subjektive grunner til at jeg endte opp med en :) Jeg har lenge hatt sansen for E82 og 1M vært en av mine drømmebiler. At mange heller
foretrekker mer moderne biler er jo helt greit og absolutt forståelig. Hva en bil betyr for noen, og hva som betyr noe, er jo individuelt - heldigvis! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/9/2022 at 8:24 PM, Daniel. said:

Irriterer meg litt at ikke flere valgte denne fargen når de kjøpte F1x LCI. Ser den nesten aldri hverken her eller på mobile.

Nydelig blåfarge som kler F1x svært godt.

@Snagg30

Her er en tilnærmet identisk, bare B47 i stedet for N57. Og chrome delete.
https://www.finn.no/258584868

Det sies at 530xd holder seg godt i pris, men 520xd holder seg uforskammet bra i pris den også. 
Enig, blåfargen der er nydelig og alt for sjelden i havet av hvite, grå og sorte biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, HenrikSolberg skrev:

F1x 530d holder seg ekstremt godt prismessig 😐

Syns prisene på F1x 530d, eller egentlig 3 liter generelt bare er masse rot 🤔

Ser en del som fortsatt vil ha 270-300k for en 525d 204hk/530d 245hk med vel over 150.000km.

Aner i hvertfall ikke hva min kunne vært verdt når jeg skal prøve å sammenligne 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Daniel. skrev:

Syns prisene på F1x 530d, eller egentlig 3 liter generelt bare er masse rot 🤔

Ja det er sant, men de gangene jeg ser en flott/korrekt 530d som jeg faktisk kunne tenkt meg så er de alltid høyt priset uten unntak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok enig med @Ron Jeremy angående 1M. Vi blander selvsagt ikke inn elbil i sammenligningen mot 1M. Mer moderne moro til samme pris kan være:

2018 Cayman:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=264781503

2019 Z4 M40i:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=264621510

2018 M2:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=265159770

En skal ikke skimse over 1M eller "eldre" kraftpakker, hva slår vel en E46 M3? Men prisen må gjerne stå i stil med hva man kjøper. 1M er for purister, helt klart, men for den summen er det annet som frister, som eksempelvis de i linkene over.
For meg så er biler mellom ca. 2006-2013 litt midt i mellom når det kommer til biler med litt motor. Med mange unntak. De er ofte litt for moderne til å være helt analog, men litt for gammeldagse til å sammenlignes med biler produsert bare få år senere. Bilene er kanongode, men prisen må stå i stil med objektet :) Derfor hadde jeg heller brukt litt mindre og kjøpt en E46 M3 eller holdt meg i samme prisleie og gått for M2 :) Med det sagt, all cred til de som kjøper 1M, det er fantastiske biler og Norges bilpark trenger kjøpere som de :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin debatt om 1M :-) Helt enig med både @Ron Jeremy og @Marius2002 om at det finnes mye annet moro i den prisklassen, men som @Knekten sier, så er det helt subjektive grunner for hvorfor 1M ligger høyt på min liste (Tøft utseende, begrenset antall (6309 produserte, 23 i Norge), kompakt og sportslig). 

1M har de senere årene ligget stablit i pris på 600-tallet, så at 749' plutselig er den nye standarden synes jeg er litt rart; 1M har ikke like stor kjøpegruppe og er ikke like lettsolgte som f.eks M2 og Cayman. 

Nåvel; jeg har hverken 6- eller 7-hundretusen å bruke på "hobbybil" så problemstilling er lite relevant for min del. :-D 

 

Dagens finn; BMW 3-serie | FINN.no E92 335i med veldig lav km..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er moderne morro? Hva legger man i morro?

Jeg har en bekjent som har blitt Tesla frelst, kjøpt seg både ny Y modell, og 3 modell. Han skryter av både det ene og det andre, og klarer å lire av seg dette... "Endelig er det gøy å kjøre bil igjen". 

Da tenker jeg, det er hvertfall ikke pga kvalitet eller kjøreegenskaper.. og etter mye diskusjon, ligger rota mye i at han har fått mye bil for penga, og det er sant.

1M er vel udiskutabelt (objektivt sett), en av BMW's aller best konstruerte biler mtp kjøreglede. Utseende er en annen ting, selv liker jeg den veldig godt og har vurdert å kjøpe mange ganger. Litt primitiv, men det er også hele poenget. Z4 og M2 er morsomme biler, men er ingen 1M, uansett hvordan man vrir å vender på det. Cayman skal jeg ikke uttale meg om. Prismessig har den stort sett variert mellom 650 og 800 de siste 5 årene, alt avhengig av tilstand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Orjan Ja en må holde diskusjonen på et saklig nivå, men som @Geir Anders sier så blir det litt feil å diskutere 1M objektivt sett. Den er for purister, den er kul og den er relativt sjelden. Å sammenligne den med M2 og Cayman blir kanskje feil, men prismessig gjør at de modellene kanskje er mer folkelig og det subjektive spiller inn :) Hva man definerer som moro er selvsagt induviduelt. :) Vel, om en drar inn Tesla i sammenligning mot M-modeller så mener jeg noe er feil. Jeg synes TM3 er veldig god å kjøre, men det er ikke modellen en velger om man skal ha gjennomgående høy kvalitet og en bil som oser kjøreglede som en M-modell gjør. Tesla er mye bil for pengene, det er en iPhone på hjul med et solid ladenettverk, men ikke tysk ingeniørkunst. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagt ut på nytt av BOS til lavere pris. Denne er svært bra utstyrt og jeg må ærlig innrømme at den frister noe voldsomt nå som jeg snart skal bytte ut hybriden. Tror nesten jeg må stikke en tur innom BOS i løpet av uken. Det eneste som kanskje holder meg tilbake er vel om jeg har lyst til å gå fra en G30 til nok en G30.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=265352176

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...