Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Fredrik 90 skrev:

Men for folk flest regner jeg med det er annerledes og at valget i dette tilfellet er ganske enkelt 😀

Riktig. Jeg tror derimot dieselmotoren er blant markedets beste i sitt segment. Sterk og rask, og dette er mye god bil. Jeg likte også eksosløsningen bak, elegant. Problemet er prisen. Å kjøpe en brukt 2L diesel har jeg ingenting imot, men da er vi på en helt annen prisklasse. Som du selv sier man får jo i4M50 til samme pris som denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Marius2002 skrev:

Riktig. Jeg tror derimot dieselmotoren er blant markedets beste i sitt segment. Sterk og rask, og dette er mye god bil. Jeg likte også eksosløsningen bak, elegant. Problemet er prisen. Å kjøpe en brukt 2L diesel har jeg ingenting imot, men da er vi på en helt annen prisklasse. Som du selv sier man får jo i4M50 til samme pris som denne.

Ja B47 er helt klart en fin motor i sitt segment, og det er ikke en dårlig bli bare fordi norske avgifter gjør ting litt snodig i Norge. I Tyskland hvor denne lettere brukte 420d hadde kostet 495 000,- og en lett brukt i4 M50 fortsatt koster 700 000,- så snus alt på hodet. Da er det no brainer andre veien… Legg så på dyrere strøm, dårlig infrastruktur for ladning og en rekkevidde som er dårlig egnet for det kjøremønster man har der. Man kan ikke si annet enn at Norsk elbilpolitikk har virket, og vi petrolheads skal være glade for at resten av Europa enten ikke har oppdaget dette eller har råd til det 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet i Europa er nok prisen og ikke bruksmønsteret. På privaten hørte jeg nettopp om ei nedover i Europa som ble kalt for sær for å sykle hele 4,5 km til jobb, folk lo og spurte hvorfor vedkommende ikke tok bilen. Da tror jeg en elbil hadde vært midt i blinken, men prisen for en ny elbil blir mye mer enn en shitbox til 1000 EUR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, smashy skrev:

https://www.finn.no/290934749

Snasent. Ikke mye som kan gå i stykker der. Hva tenker dere om prisen på denne? Hva ville vært reelt? 

Den ser ved første øyekast fin ut - og det samme gjør prisen basert på årsmodell og kilometerstand, men jeg synes den mangler en hel del utstyr når jeg ser etter. Den har verken HUD, Harman Kardon eller elektriske seter. Heller ikke skinntrukken dash. Og ikke noe oppgradert eksos, standardeksosen på disse er ganske tamme. Kan du leve med det så er det nok en grei bil. Du får nok neppe tak i denne for noe under 725k, antakelig må du være forberedt på å gi opp mot 750k også slik dagens marked er. Biler som har gått lengre er ikke langt unna i pris, men de har gjerne ekstrautstyr for et par hundre tusen ekstra kontra denne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Walkabout skrev:

Den ser ved første øyekast fin ut - og det samme gjør prisen basert på årsmodell og kilometerstand, men jeg synes den mangler en hel del utstyr når jeg ser etter. Den har verken HUD, Harman Kardon eller elektriske seter. Heller ikke skinntrukken dash. Og ikke noe oppgradert eksos, standardeksosen på disse er ganske tamme. Kan du leve med det så er det nok en grei bil. Du får nok neppe tak i denne for noe under 725k, antakelig må du være forberedt på å gi opp mot 750k også slik dagens marked er. Biler som har gått lengre er ikke langt unna i pris, men de har gjerne ekstrautstyr for et par hundre tusen ekstra kontra denne. 

Denne var jeg å satt i/kikket på. Forrige eier byttet den inn i en ny i4m50. Bilen er jo bra, eneste m3 med manuell og utvendig farge. Synd at interiøret er så plaint og svart. Var som å sitte i en vanlig f30. Litt farge i interiøret hadde gjort seg, men man får vel ikke alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, smashy skrev:

https://www.finn.no/290934749
 

Snasent. Ikke mye som kan gå i stykker der. Hva tenker dere om prisen på denne? Hva ville vært reelt? 

Prisen er jo den som er satt, siden det er forhandler. Jeg er der at hadde den kostet 680.000 så hadde jeg kjøpt. Den er 100k for dyr (men det er alt annet i dag også) og de vet de kan få det for bilen når rette kjøper dukker opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Walkabout said:

Den ser ved første øyekast fin ut - og det samme gjør prisen basert på årsmodell og kilometerstand, men jeg synes den mangler en hel del utstyr når jeg ser etter. Den har verken HUD, Harman Kardon eller elektriske seter. Heller ikke skinntrukken dash. Og ikke noe oppgradert eksos, standardeksosen på disse er ganske tamme. Kan du leve med det så er det nok en grei bil. Du får nok neppe tak i denne for noe under 725k, antakelig må du være forberedt på å gi opp mot 750k også slik dagens marked er. Biler som har gått lengre er ikke langt unna i pris, men de har gjerne ekstrautstyr for et par hundre tusen ekstra kontra denne. 

Det samme jeg tenkte på. Det er heller ikke competition. Ligger annen til knappe 30k mer som har 50000 på telleren med drøssevis av utstyr og competition. Ser egentlig for meg lavt på 600 tallet for at det skulle være aktuelt. Gir fra seg enormt med komfort for lav kmstand, og er ikke sikker på om det er verdt det i det hele tatt.

27 minutes ago, Evopower said:

Prisen er jo den som er satt, siden det er forhandler. Jeg er der at hadde den kostet 680.000 så hadde jeg kjøpt. Den er 100k for dyr (men det er alt annet i dag også) og de vet de kan få det for bilen når rette kjøper dukker opp.

Den har lav kmstand og manuell. Jeg liker sistnevnte men på denne modellen vil jeg kanskje ha fratrekk i pris på det også. Jeg synes 680 også er i høyeste laget siden den har null utstyr og ikke competition. Ligger et par andre på samme årsmodell som er competition til 30k mer med drøssevis av utstyr. Ene har gått 50000. Det blir fort snakk om 150k pluss i utstyr i forskjell, om ikke mer. 


Takk for innspill, da vet jeg sånn ca hva andre tenker om den også. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, smashy skrev:

Det samme jeg tenkte på. Det er heller ikke competition. Ligger annen til knappe 30k mer som har 50000 på telleren med drøssevis av utstyr og competition. Ser egentlig for meg lavt på 600 tallet for at det skulle være aktuelt. Gir fra seg enormt med komfort for lav kmstand, og er ikke sikker på om det er verdt det i det hele tatt.

Den har lav kmstand og manuell. Jeg liker sistnevnte men på denne modellen vil jeg kanskje ha fratrekk i pris på det også. Jeg synes 680 også er i høyeste laget siden den har null utstyr og ikke competition. Ligger et par andre på samme årsmodell som er competition til 30k mer med drøssevis av utstyr. Ene har gått 50000. Det blir fort snakk om 150k pluss i utstyr i forskjell, om ikke mer. 


Takk for innspill, da vet jeg sånn ca hva andre tenker om den også. 😊

Enig i mye av det som blir skrevet her. Hvordan ser eierhistorikken ut her? Noe sier meg at den har hatt voksen eier. I såfall hadde jeg heller kjøpt denne enn mye av det andre som ligger ute i dag, som er ihjelkjørt og tunet av unge eiere, for bilen er uten tvil veldig fin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 private eiere. (i praksis 2 pga samme etternavn) og registrert 3 ganger på Bavaria så dette er vel så ryddig som man kan håpe på en 6 år gammel F8x. 

Prisen er vel satt for skape oppmerksomhet (6 like tall) så reel salgspris kan nok forhandles ned. 

Jeg opplevde også å få god innbyttepris hos Bavaria når jeg vurderte bil der. Ble tilbudt 40k mer der enn der jeg jeg endte opp med å handle.  Men i det tilfellet var bilen i mine øyne 80-100k for dyr (i forhold til privatkjøp) så at man opererer med solide marginer er det liten tvil om. 

Men det høres ut som om du egentlig vil ha en bil med mer utstyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Olaandref said:

Enig i mye av det som blir skrevet her. Hvordan ser eierhistorikken ut her? Noe sier meg at den har hatt voksen eier. I såfall hadde jeg heller kjøpt denne enn mye av det andre som ligger ute i dag, som er ihjelkjørt og tunet av unge eiere, for bilen er uten tvil veldig fin. 

Helt enig i det. Jeg har ikke sett på den annet enn på Finn, så vet ikke mer enn det som står der. Ser ganske urørt ut og har et stort potensiale. Hvorvidt andre er ihjelkjørt kan jeg ikke uttale meg om, men om man sammenligner med f.eks denne: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=290951932 så er prisen ganske på tur. Den har gått 50000km, mye utstyr og competition. Sikkert mer pirk på sistnevnte, men for sammenligningens skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Lars89 said:

3 private eiere. (i praksis 2 pga samme etternavn) og registrert 3 ganger på Bavaria så dette er vel så ryddig som man kan håpe på en 6 år gammel F8x. 

Prisen er vel satt for skape oppmerksomhet (6 like tall) så reel salgspris kan nok forhandles ned. 

Jeg opplevde også å få god innbyttepris hos Bavaria når jeg vurderte bil der. Ble tilbudt 40k mer der enn der jeg jeg endte opp med å handle.  Men i det tilfellet var bilen i mine øyne 80-100k for dyr (i forhold til privatkjøp) så at man opererer med solide marginer er det liten tvil om. 

Men det høres ut som om du egentlig vil ha en bil med mer utstyr?

Tja, den har det jeg må ha (lys og stor navi) så til rkktig pris hadde jeg kjøpt. Enig med deg at 6 like siffer er for oppmerksomhetens skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, smashy skrev:

Ser egentlig for meg lavt på 600 tallet for at det skulle være aktuelt. Gir fra seg enormt med komfort for lav kmstand, og er ikke sikker på om det er verdt det i det hele tatt.

Jeg følger en del med på F8X-prisene siden jeg tenker å selge min i juli/august. Denne her er egentlig litt vanskelig å prise, fordi den typiske F8X-kjøper gjerne er mer opptatt av "tøffe" oppgraderinger og bra ekstrautstyr heller enn lav kilometerstand. Så deler tanken om at rette kjøper vil betale det som kreves for denne - men samtidig tror jeg den kan være tungsolgt ettersom den rette kjøper ikke er den typiske F8X-kjøper.

Min F82 har gått 140k km, men har påkost for nærmere en halv million etter den ble levert fra fabrikk, f.eks. med nytt Individual/Competition-interiør, LCI frontlykter, originale GTS OLED baklykter, NBT iDrive med touch og CarPlay, Performance titan-eksos, det meste som er å oppdrive av Performance-deler utvendig og innvendig, senk, custom alcantara taktrekk, ny lakk, nyrestaurerte felger, soft close etc. Da i tillegg til fullspekket fra fabrikk, herunder karbonkeramiske bremser, og svært ryddig servicehistorikk. 

Så min tror jeg det blir lettere å selge siden den treffer kjøpergruppen. Forventer å kunne få nærmere 680k ser jeg for meg, men jeg må også treffe på rett kjøper som verdsetter at alt er originalt og vil betale noen titusen ekstra for det kontra alle de ihjelkjørte utgavene med ørten eiere, tvilsom servicehistorikk og styling og lykter fra Wish og Alibaba. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Walkabout Jeg tror din bil stiller veldig sterk i F8X-markedet. Jeg følger ikke særlig med på F8X-markedet, men har fulgt veldig mye på W205 C63S markedet, og i likhet med F8X er det svært langt mellom hver bil som har ryddig service og eierhistorikk. Stort sett finner man 8+ eiere som har eid bilen i maks et halvt år og som sannsynligvis har rævkjørt bilene fullstendig på alle salgs mulige jallatreff hvor det postes tiktoks med gangstermusikk som viser at politiet jager dem vekk. 

Min oppfatning er at biler med ryddig eier- og servicehistorikk stort sett blir solgt mye raskere enn alle andre biler, og da gjerne til en litt høyere pris enn gjennomsnittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, BrokeBoi skrev:

Stort sett finner man 8+ eiere som har eid bilen i maks et halvt år og som sannsynligvis har rævkjørt bilene fullstendig på alle salgs mulige jallatreff hvor det postes tiktoks med gangstermusikk som viser at politiet jager dem vekk. 

Her treffer du spikeren på hodet - it's funny cause it's true :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den røde M3'en der er helt perfekt for mine preferanser. Jeg verdsetter det simple i en slik bil. (Egentlig gjør jeg det uansett bil. Vi er noen skikkelige utstyrssnobber her i landet). At den prismessig havner nærmere en bedre utstyrt competition er verre. Kunne jeg fått den billigere og hadde vært i markedet for en F80 M3, så hadde den nesten garantert vært mitt valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...