Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Haha, minner meg om en 635d som var innom jobb engang.. Var så mye M-Performance klistermerker over alt, ///M logo opp ned på alle nakkestøttene, og ymse andre ebay/aliexpress dippedutter spredd rundtom innvendig og utvendig 😅

Skulle gjerne hatt de Style 218 felgene fra den caben der da 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man er åpen for eksport og ikke har hast med å selge så er det fort gjort å sammenligne med internasjonalt marked og de potensielle bananas-prisene som er der. 

Vi lever jo i en verden der man kan tjene mer enn statsministeren ved å lage videoer fra promperommet og der fotballspillere tjener mer i uka enn hva jeg gjør på 5 år, så det er jo mer sannsynlig enn noensinne å treffe en kjøper i 2024 som ikke bryr seg om det koster 500k eller 1500k om de først blir gira på en sånn bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B10 BiTurbo er veldig tungsolgte også på det internasjonale markedet. Denne bilen er priset helt i det øvre segmentet i internasjonal sammenheng, og de andre sammenliknbare bilene bilene blir ikke solgt. Står en B10 BiTurbo i Sverige til salgs for 479 000,- SEK, den har riktig nok gått 340 000 km men er ellers veldig strøken og bra vedlikeholdt. Den har stått til salgs i to år nå…

AMS hadde også en artikkel om en del klassikere som har gått ned i pris, deriblant E28 M5. De har i snitt tapt seg 10 000 EUR de siste året. Det er ikke alt som vokser inn i himmelen

IMG_0812.thumb.png.447f5e58b770023a6c5953512d66265a.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant. En sånn bil til ca 250k NOK kunne f.eks. jeg ha greid å skrape sammen til. Så har man det som sommerbil, men når prisen blir 1 mill så er jo ikke det aktuelt lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men igjen….disse bilene ligger for salg uten å bli solgt. Og hva de ligger annonsert til og hva blir solgt for er to helt forskjellige ting. 

Jeg tror det nå begynner å nærme seg pristoppen for en del biler. Prisene har gått helt bananas og kommet til ett nivå hvor det er svært få kjøpere. Dette gjelder spesielt Tyske biler fra 80 og 90 årene nå. Også er det noen biler som har rykket veldig ifra enn andre, uten noen god grunn. Man skal altså gi 67 000 EUR for en E36 Alpina som ikke er B8en, mens en tilsvarende la oss si E34 B10 4,6 koster nesten halvparten. Også er markedet følsomt for hva som sies i sosiale medier. Så fort M539 ble populær ved å restaurere en E38 750i og Doug DeMuro laget noen videoer på modellen og mente det var verdens beste luksusbil så fly prisene i taket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.3.2024 den 18.52, HenrikSolberg skrev:

Tror aldri jeg har sett en bil med så mange tidligere eiere 😮

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=343297763

Skal sies at den automatiske antall eiere greia hos finn når du taster inn regnr ikke funker så bra. Testet på motorsykkelen jeg har, jeg er eier nr 2, han jeg kjøpte den av kjøpte den ny, når jeg legger inn regnr på finn står det at den har hatt 9 eiere 😵

Edit: G30 med lekkert interiør i Nappa Mocca . https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=342813499

Endret av Emilsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Emilsen skrev:

Skal sies at den automatiske antall eiere greia hos finn når du taster inn regnr ikke funker så bra. Testet på motorsykkelen jeg har, jeg er eier nr 2, han jeg kjøpte den av kjøpte den ny, når jeg legger inn regnr på finn står det at den har hatt 9 eiere 😵

Edit: G30 med lekkert interiør i Nappa Mocca . https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=342813499

Lekker spec, noen har valgt utstyr og komfort over motor. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...