Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

23 hours ago, Lars89 said:

Ikke ofte man ser E30 M3 cabriolet til salgs. 

Prisen tilsier at det forblir samlerbil.

https://www.finn.no/345514573

 

Finnes det faktisk folk som betaler 1,5 mill for E30 M3 cab?

Husker det var en som ofte møtte opp på lokale treff i en svart E30 M3 Cab for en del år tilbake, i 2005-2007ish. Da var det en bil til 175-200k hvis jeg husker korrekt -  justert for sinnssyk inflasjon og at NOK er banan-valuta, la oss si 350 000kr i 2024-kroner. Så man får jo litt inntrykk av at selgere drar disse summene opp av en hatt i og med at det ikke er en veldig attraktiv bil for folk flest.     

En E30 325i cabriolet til 125-150k gir mest sannsynlig mye mer kjøreglede og bang for the buck enn det greiene du linker til.  1360kg vognkort-vekt + fører, dvs gode 1450kg som må piske S14en herfra til månen for å holde dampen oppe.  Jajajaja, vi vet E30 M3 tar svinger bra.

Utsalgsprisen/"verdien" henger ikke sammen med produktet man får synes nå jeg. Gammal BMW er dritgromt, men ikke SÅ gromt - de er ikke alle legende-materiale som en del annet fra Porsche, Ferrari og Lamborghini.  Med andre ord, når man passerer 550-600 000kr må bilene faktisk levere litt, og veldig mange av de dyre BMWene vi ser til salgs om dagen gjør jo ikke det. De fremstår som litt kjipe og hypede gamle biler fra folk som lever i en sosial medie-boble. 

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.3.2024 den 20.46, Lars89 skrev:

Ikke ofte man ser E30 M3 cabriolet til salgs. 

Prisen tilsier at det forblir samlerbil.

https://www.finn.no/345514573

Nei, nei…NEI!! Nå må folk gi seg med disse sinnsyke E30 prisene, dette er jo idioti. En ting er at det er en M3 Cab, som i seg selv gjør den like attraktiv som ballebrokk. Noe annet er at det er en E30 M3 som virkelig må piskes for å flytte akseptabelt på seg. Så kan man si at E30 M3 er en dynamisk mester, og det er den…fantastisk bil å kjøre så lenge den har tak. Dette er en Cab i fra 80 tallet (ja jeg vet det er en 92 modell men den er konstruert på 80 tallet. Mye av de gode kjøreegenskapene E30 er kjent for blir jo ødelagt i denne. 

Hva burde den koste, hvis jeg skal være litt seriøs og realistisk? Ikke en krone over 400 000,-. I mine øyne derimot er ingen E30 verd mer enn 150 000,-. Men her tar jeg tydeligvis feil 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Nei, nei…NEI!! Nå må folk gi seg med disse sinnsyke E30 prisene, dette er jo idioti. En ting er at det er en M3 Cab, som i seg selv gjør den like attraktiv som ballebrokk. Noe annet er at det er en E30 M3 som virkelig må piskes for å flytte akseptabelt på seg. Så kan man si at E30 M3 er en dynamisk mester, og det er den…fantastisk bil å kjøre så lenge den har tak. Dette er en Cab i fra 80 tallet (ja jeg vet det er en 92 modell men den er konstruert på 80 tallet. Mye av de gode kjøreegenskapene E30 er kjent for blir jo ødelagt i denne. 

Hva burde den koste, hvis jeg skal være litt seriøs og realistisk? Ikke en krone over 400 000,-. I mine øyne derimot er ingen E30 verd mer enn 150 000,-. Men her tar jeg tydeligvis feil 😅

Nei man trenger ikke Bitcoin når man har BMW :lol: har sett litt etter en E39 da jeg savner gamlebilen litt, men der er også prisene på vei oppover ser jeg, stort sett ihjelkjørte vrak som ligger på Finn, skal man ha noe bra må man vel en tur til Tyskland eller noe, da har man iallefall større utvalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Haug530D skrev:

Nei man trenger ikke Bitcoin når man har BMW :lol: har sett litt etter en E39 da jeg savner gamlebilen litt, men der er også prisene på vei oppover ser jeg, stort sett ihjelkjørte vrak som ligger på Finn, skal man ha noe bra må man vel en tur til Tyskland eller noe, da har man iallefall større utvalg.

Større utvalg, ja. Mange slitne rustne hauger der nede også. E39 ruster jo bare den får ett nyss om værmeldingen. Hadde sjekket Spania, Japan osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, tennbrikket skrev:

Større utvalg, ja. Mange slitne rustne hauger der nede også. E39 ruster jo bare den får ett nyss om værmeldingen. Hadde sjekket Spania, Japan osv.

Mitt intrykk er litt annerledes, jeg hadde min E39 i 13 år og veldig lite rust på den tiden egentlig.

Men jeg ser jo at det er en del rust på de som ligger ute ja.

Endret av Haug530D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Haug530D skrev:

Nei man trenger ikke Bitcoin når man har BMW :lol: har sett litt etter en E39 da jeg savner gamlebilen litt, men der er også prisene på vei oppover ser jeg, stort sett ihjelkjørte vrak som ligger på Finn, skal man ha noe bra må man vel en tur til Tyskland eller noe, da har man iallefall større utvalg.

Det kommer veldig an på hva slags modell og prisklasse man er ute etter. Det går å finne rustfrie E39 både i Tyskland og Sverige, men man må betale 100 000,- eller mer for 528i/530i og opp. E39 prisene har gått litt opp, men de er ikke i nærheten av hva E30 prisene presterer. Men E39 blir nok ikke billigere med årene så hvis du skal ha en fin bil med litt motor så må du handle nå.

Jeg bestemte meg i 2021 at jeg ville ha veldig fin E39 som jeg faktisk kunne kose meg med, den måtte ha litt motor, pre facelift, skinn og oransje pre facelift lamper. Kikket på 528i, 535i og 540i, både sedan og Touring. Tenkte å bruke 70-80 000,- men fant fort ut at det ikke holdt til en bil som var i bedre stand enn gjennomsnittet. Så da steg budsjettet mer og mer etterhvert som jeg kikka på biler, går jeg opp såpass så kan jeg få en 540i som er strøken. Men så fant jeg ut at jeg kunne gå opp enda litt til å få meg en B10 4,6…fortsatt langt under M5 penger. Så da ble det sånn, angrer ikke 👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Det kommer veldig an på hva slags modell og prisklasse man er ute etter. Det går å finne rustfrie E39 både i Tyskland og Sverige, men man må betale 100 000,- eller mer for 528i/530i og opp. E39 prisene har gått litt opp, men de er ikke i nærheten av hva E30 prisene presterer. Men E39 blir nok ikke billigere med årene så hvis du skal ha en fin bil med litt motor så må du handle nå.

Jeg bestemte meg i 2021 at jeg ville ha veldig fin E39 som jeg faktisk kunne kose meg med, den måtte ha litt motor, pre facelift, skinn og oransje pre facelift lamper. Kikket på 528i, 535i og 540i, både sedan og Touring. Tenkte å bruke 70-80 000,- men fant fort ut at det ikke holdt til en bil som var i bedre stand enn gjennomsnittet. Så da steg budsjettet mer og mer etterhvert som jeg kikka på biler, går jeg opp såpass så kan jeg få en 540i som er strøken. Men så fant jeg ut at jeg kunne gå opp enda litt til å få meg en B10 4,6…fortsatt langt under M5 penger. Så da ble det sånn, angrer ikke 👍 

Ja har jo hatt 523I så det må jo bli noe større motormessig, minimum 530I tenker jeg og da manuell også, men drømmen er jo 540/M5 selvfølgelig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Haug530D skrev:

Ja har jo hatt 523I så det må jo bli noe større motormessig, minimum 530I tenker jeg og da manuell også, men drømmen er jo 540/M5 selvfølgelig :) 

Manuell er vanskelig å finne på de større motorene. Folk som kjøpte disse nye var ikke interessert i manuell, så de som dukker opp med dette koster gjerne en del. Går jo an å kjøpe en automat bil og beregne inn i kostnaden å bygge om til manuell. E39 M5 prisene er på vei avgårde nå, finnes fortsatt noen biler i Sverige til sånn 250 000,- men da må man leve med over 230 000 km på telleren og en ryddejobb i karbon og lepper fra Wish. 

Men en facelift 525i som er ryddig går å finne med manuell og i grei stand hvis man leter litt. De er ikke så dyre heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Nei, nei…NEI!! Nå må folk gi seg med disse sinnsyke E30 prisene, dette er jo idioti. En ting er at det er en M3 Cab, som i seg selv gjør den like attraktiv som ballebrokk. Noe annet er at det er en E30 M3 som virkelig må piskes for å flytte akseptabelt på seg. Så kan man si at E30 M3 er en dynamisk mester, og det er den…fantastisk bil å kjøre så lenge den har tak. Dette er en Cab i fra 80 tallet (ja jeg vet det er en 92 modell men den er konstruert på 80 tallet. Mye av de gode kjøreegenskapene E30 er kjent for blir jo ødelagt i denne. 

Hva burde den koste, hvis jeg skal være litt seriøs og realistisk? Ikke en krone over 400 000,-. I mine øyne derimot er ingen E30 verd mer enn 150 000,-. Men her tar jeg tydeligvis feil 😅

Det heter ikke verd:) for det er de ikke .
Men det folk er villig til å betale for elde biler er ganske insane:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snagg30 skrev:

Når BMW gjorde alt riktig 

Enig 👍 Lå ute en M550i LCI i smakfulle farger også, det er nesten perfeksjonisme på fire hjul 😎 G30/31 går inn i historien som en av de fineste og desidert siste ekte 5-serie 😀

1 time siden, Reef89 skrev:

Dette er jo bare juks og fanteri, skamløs dekal-trimming. I utlandet går det derimot an å finne en ekte Alpina B7 til rundt 400 000 med skilter. Det er noen tusenlapper mer enn denne opphora 750’en…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...