Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

På 15.11.2020 den 21.30, Daniel. skrev:

Denne annonsen var jo en smule fishy 🤔

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=197406456

"Bilen er uten caassi nr og uten noe for form mulig registrering. Bilen er brukt til bane kjøring og bærer preg av dette."

Likevel så ser man et skilt på flere av bildene.

"220i 184hk Coupe Sportsaut M-Sport"

Er tydelige bilder av både clutch pedal og girspake 😅

Mye som skurrer ja. Om man søker på reg nummer som står på bilen finner man ut at den er EU godkjent nå i sommer, samt at det er lån med pant i bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Ingvaldsen skrev:

m5 med eberspracher 🤩
https://www.finn.no/199069323

 

Fantastisk, bedre blir det ikke.

Har noen fine opplevelser med E34 med komplett vannbøffel skinn interiør, dette var en hvit 530ia touring på tidlig 90 tallet. Nydelige biler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Ingvaldsen skrev:

m5 med eberspracher 🤩
https://www.finn.no/199069323

 

Den var lekker, meget bra investeringsobjekt dette :) 

Men de har bomma litt på effekten ser jeg, står jo at det er en 3,6 liter mens effekt har de oppgitt til 340 hk. Varmer i en slik bil er jo kult, men ikke nyttig da man ikke kjører en sånn bil på vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Den var lekker, meget bra investeringsobjekt dette :) 

Men de har bomma litt på effekten ser jeg, står jo at det er en 3,6 liter mens effekt har de oppgitt til 340 hk. Varmer i en slik bil er jo kult, men ikke nyttig da man ikke kjører en sånn bil på vinteren.

snø å minusgrader er i mine øyne mindre farlig en regn.. tenker det at litt forvarming kan være lurt når man skal starte den i kaldere vær en 15 minus, den har nok sikkert en olje som minner mest om sirup i form av 10/40 eller 10/60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

snø å minusgrader er i mine øyne mindre farlig en regn.. tenker det at litt forvarming kan være lurt når man skal starte den i kaldere vær en 15 minus, den har nok sikkert en olje som minner mest om sirup i form av 10/40 eller 10/60

Så da skal man heller ikke vaske bilen da, siden vann er farlig?

Men uansett, vil man at ett investeringsobjekt som dette skal vare så holder man bil tørt lagret fra Oktober til April. Snø og 15 minus er sikkert helt fint, men hvor ofte og hvor er dette normalen? Det måtte i såfall være på en dag hvor forholdene ligger til rette for å ta den ut fra vinterlagring for en tur, men da må man igjen ha vinterdekk...stor investering for ett par kjøreturer i løpet av vinteren. Det finnes sikkert noen få av dere som bor i en avkrok hvor forholdene ligger til rette, men resten av oss bor på steder hvor salt, regn og kun noen få kuldegrader er normalen vinteren igjennom. Da tar man ikke ut en bil man ønsker å ta vare på, uansett om den har varmer eller ikke.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Så da skal man heller ikke vaske bilen da, siden vann er farlig?

Men uansett, vil man at ett investeringsobjekt som dette skal vare så holder man bil tørt lagret fra Oktober til April. Snø og 15 minus er sikkert helt fint, men hvor ofte og hvor er dette normalen? Det måtte i såfall være på en dag hvor forholdene ligger til rette for å ta den ut fra vinterlagring for en tur, men da må man igjen ha vinterdekk...stor investering for ett par kjøreturer i løpet av vinteren. Det finnes sikkert noen få av dere som bor i en avkrok hvor forholdene ligger til rette, men resten av oss bor på steder hvor salt, regn og kun noen få kuldegrader er normalen vinteren igjennom. Da tar man ikke ut en bil man ønsker å ta vare på, uansett om den har varmer eller ikke.. 

Bil er bruksgjenstand, ikke pynt til å ha på hylla over peisen. Det er ment å skulle brukes, men et slikt objekt må selvsagt brukes med måte.

Vet en som kjørte sin M5 hele året, slikt er kult, biler er ment å skulle kjøres og nytes også under mindre optimale forhold.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Bil er bruksgjenstand, ikke pynt til å ha på hylla over peisen. Det er ment å skulle brukes, men et slikt objekt må selvsagt brukes med måte.

Vet en som kjørte sin M5 hele året, slikt er kult, biler er ment å skulle kjøres og nytes også under mindre optimale forhold.

 

Ja de må brukes med måte, det er egentlig det jeg vil frem til her. Bilen kan selvsagt brukes hele året, men da må man være obs på at dette kan gå ut over verdien på en spesiell bil som dette. Hadde jeg brukt tett på 300 000 kr på en gammel BMW så hadde jo det vært fint om man fikk noe av dette igjen. Ja man bruker jo flere hundre tusen på bruksbil også, men verdien på min 540d vil synke uansett hva jeg gjør...ikke noe poeng i å "spare" på en sånn bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, M// skrev:

Jeg har aldri skjønt hvorfor japanske luksusbiler har rattet på venstre side når de har venstrekjøring der. Det er noe spesielt med det landet. Men det er jo tydelig at de tauer mye hvis man ser på hvordan tauekroken ser ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Rune-K skrev:

Jeg har aldri skjønt hvorfor japanske luksusbiler har rattet på venstre side når de har venstrekjøring der. Det er noe spesielt med det landet. Men det er jo tydelig at de tauer mye hvis man ser på hvordan tauekroken ser ut.

Spesielt skal jeg si meg enig i landet er ja, men jeg så en dokumentar sak en gang for litt siden der de forklarte dette med venstrerattede biler der borte. Det stammet vel i korte trekk om luksus, import og å vise at man var rik. De rikeste, og jeg lurer litt på om jeg husker rett om dokumentaren mente det faktisk stammet fra yakuza-mafiaen (que dop-langer bil klisje), at det skulle vises at man var ekstra velstående, så da var gjerne de beste og dyreste luksusbilene venstrerattede så folk i gata visste hvem som kom kjørende.

Om det er sant er en annen sak, men det var nå slik dokumentaren framstilte det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...