Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

23 timer siden, tennbrikket skrev:

Pen bil, men kan ikke fatte at folk hiver seg rundt for å kjøpe norsksolgte biler som har rullet rundt i den fæle saltlaken som blir brukt om vinteren. E9x har vel hatt "problemer" med at bakstillingen ruster mye. E91 LCI er jo en kjempelekker bil, heller ikke mange man ser med bensin 6er under panseret heller.

Personlig så unngår jeg å kjøpe norsksolgte biler, var heldig med e46'en. Tyskimport og gått i Bardufoss i noen år, lite salt å se der sammenlignet med storbyene.

Sier du at min norsksolgte bil er mindre verdt?! #krenket 😂

Men ja, E8x og E9x har litt problemer med at traversen ruster. Vet ikke om det er noe forskjell mellom pre-LCI og LCI biler da. 🤔

Min hadde litt overflaterust, men var langt ifra det verste jeg har sett. Understellet ble uansett sandblåst og tectylert så.. 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Daniel. skrev:

Sier du at min norsksolgte bil er mindre verdt?! #krenket 😂

Men ja, E8x og E9x har litt problemer med at traversen ruster. Vet ikke om det er noe forskjell mellom pre-LCI og LCI biler da. 🤔

Min hadde litt overflaterust, men var langt ifra det verste jeg har sett. Understellet ble uansett sandblåst og tectylert så.. 🤔

Tja, for meg personlig er din bil mindre verdt enn en som har gått på usaltede veier i tyskland. Sånn vil det dog være. Da jeg kjøpte e46en i 2015 så var den 13 år gammel, og den var faktisk "hands down" rustfri. Import i Norge i 2007, og gått store deler i bardufoss før han jeg kjøpte den av flyttet ned til Elverum. Etter 5 år med kjøring i innlandet på veier som blir saltet så har rusten begynt å komme, til tross for vasking hver uke med mye kjemikalier og en fantastisk mulighet til å vaske med varmt vann, samt tørke bilen i varmgarasje.

 

Bruksbil er bruksbil, sånn er det bare. Jeg er på leit etter e34 525i sedan med manuell og hele kanaler, er jo nesten bare sveigis som sitter og ruger på gamle BMWer som er hele :P. Sjekket litt på blocket, og bilene har generelt mindre rust der. Dog så er ikke rust ukjent i Sverige heller, men Norge virker til å være i verdenstoppen med å bruke veisalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok noe med at de så mulighetene til å selge i større mengder ettersom prisen ble lavere og derav nådde ut til flere potensielle kjøpere. -Igjen gjør jo det Alpina- navnet ble til en mer kjent merkevare blant «mannen i gata».

Baksiden av dette er jo mindre sjeldent og mindre premium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke E90/91 Alpina D3 ett resultat at alle bilfabrikker måtte få ned gjennomsnittlig CO2 utslipp på bilflåten? EU begynte jo med dette tullet her sent på 2000 tallet. Var jo da Aston Martin solgte en rebadget Toyota IQ som Aston Martin Cygnet, og BMW leverte E83 X3 med 136 hk og bakhjulstrekk 🤣 Var noen kreative løsninger der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tviler jeg, aldri sett noe som skulle tilsi det. Har du noen kilde på dette fra Alpina? C02 jaget på "flåten" har jo aldri stoppet liksom. 

35d motoren var nesten et resultat av d10 motoren/prosjektet. Ikke overrasket om avslutningen av dette var deler av årsaken til at neste motor ble en firer sammen med den åpenbare økonomiske strategien for å bumpe salgstall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.12.2020 den 23.03, tennbrikket skrev:

....Jeg er på leit etter e34 525i sedan med manuell og hele kanaler, er jo nesten bare sveigis som sitter og ruger på gamle BMWer som er hele :P....

Heiheihei... jeg har også hele kanaler ! 👹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.12.2020 den 19.50, liffi skrev:

Noe dyr E60 preface

Selvom det er stor diesel så trodde jeg ikke disse lå såpass høyt. Får nesten en ok Fx 3l d jo 

en kamerat av meg fikk en sein 09mod med 101k på tellern til den prisen for 1 år siden :P bedre utstyrt var den også

530d vell å merke

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Walkabout skrev:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=201999927

F82 LCI med xenonlys. Enkelte som bestiller nybil burde vært beskyttet mot seg selv...

Her har jo en oppegående forhandler også ett tungt ansvar i å lede kunden i riktig retning 🙂 Tror ikke det er kr det står i når en slik bil blir bestillt ny heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...