Marius2002 Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden @316 BMW sine elbiler har vist seg å være ganske bra med lite feil. Det har jo vært noe som noen få er berørt av, men alt har blitt rettet opp i. Jeg hadde ikke bekymret meg å eie BMW elbil utover grantien nei. fupsaker og Patryck reagerte på dette 2
Saltkjelen Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Jeg forstår ikke helt den økte bekymringen for en elbil utover garantitiden, og skulle vitale deler som motor(er) og batteripakke ryke, finnes disse til relativt høvelige priser hos bilopphugger. Å bytte disse delene kontra et motorbytte på en bil med forbrenningsmotor er også en langt mindre komplisert jobb. uglefossen, fupsaker, Ron Jeremy og 3 andre reagerte på dette 6
316 Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden 17 minutter siden, Saltkjelen skrev: Jeg forstår ikke helt den økte bekymringen for en elbil utover garantitiden, og skulle vitale deler som motor(er) og batteripakke ryke, finnes disse til relativt høvelige priser hos bilopphugger. Å bytte disse delene kontra et motorbytte på en bil med forbrenningsmotor er også en langt mindre komplisert jobb. Ekstremt dyre deler, hvert fall der jeg kommer fra nå. Hovedskjermen i min Ioniq 5 røk rett før jeg solgte den nå, utsalgsprisen er 77500,- Kan bli jævlig svett av mindre.
Saltkjelen Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden 1 minutt siden, 316 skrev: Ekstremt dyre deler, hvert fall der jeg kommer fra nå. Hovedskjermen i min Ioniq 5 røk rett før jeg solgte den nå, utsalgsprisen er 77500,- Kan bli jævlig svett av mindre. At skjermen ryker er jo ikke et elbilproblem, men et modellproblem i så fall. Dette understreker nok en gang hvorfor BMW faktisk er verdens beste bil; når det eksisterer et så stort entusiastmiljø vil både deletilgang, verkstedekspertise og mulighet for gjenbruk av brukte deler være massivt, i motsetning til et Hyundai-verksted eller en annen Ding-dong bil. Priser som 77 500kr blir en realitet når verkstedet har monopol og livnærer seg på folk som knapt vet hva som er foran og bak på bilen. Ikke hjelper det å reise til en ekspert utenfor merkeverkstedet heller ettersom ingen har fordypet seg i en... Hyundai. 😅 Marius2002, uglefossen, Ron Jeremy og 4 andre reagerte på dette 6 1
316 Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Håper på mindre problemer nå, det er vel alt jeg kan si foreløpig. 😄👍 fupsaker og Saltkjelen reagerte på dette 2
mr.pingu Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Original skjerm på BMW ny er ikke veldig billig heller.
E.C. Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Flashbacks: https://www.vg.no/forbruker/i/mJd5q/sprekk-i-bilradio-84-000-for-ny 316 og fupsaker reagerte på dette 2
Saltkjelen Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden 4 minutter siden, mr.pingu skrev: Original skjerm på BMW ny er ikke veldig billig heller. Ny del koster sannsynligvis det samme som Hyundaien nevnt over ferdig montert, men i motsetning til Hyundaien finnes en håndfull og litt til av personer og bilverksteder som kan montere en brukt skjerm, slik at kunden sitter igjen med en regning på 25 000kr kontra 77 500kr. Og skulle det ikke være mulig å oppdrive noen til å gjøre det her hjemme, er det rundt 10 000 andre kompetente personer ellers i verden som hiver seg på PCen for noen dollars eller euro for å remote kode. Der er forskjellen på en BMW og «alle andre». uglefossen, Paulus, mr.pingu og 8 andre reagerte på dette 10 1
BrokeBoi Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Jeg vil påstå at det å finne tutorials på nett for utskiftning av diverse deler på BMW er vesentlig mye lettere enn for alle andre merker der ute, og dette mener jeg også er særegent for BMW. I tillegg så har du brukervennlige apper som Bimmerlink og Bimmercode som gjør at man kan gjøre veldig mye selv uten at man er avhengig av profesjonelt diagnoseverktøy som man trenger opplæring i for å benytte. uglefossen, fupsaker, laffe og 5 andre reagerte på dette 8
BrokeBoi Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden On 11/22/2025 at 1:31 AM, _hp4 said: Norsksolgt med den eierhistorikken, sjeldne greier, meget pen Det må være noe galt med eierhistorikken man får opp på IF, for i oversikten jeg får opp på vegvesenet har nåværende eier hatt bilen siden slutten av 2024. Jeg får også opp en lang liste med over 10 forskjellige eiere. _hp4 reagerte på dette 1
Patryck Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden (endret) Den har fått nye kjennemerker, da vises ikke korrekt eierhistorikk hos IF. Skulle for eksempel vært BT-skilter om det var tidskorrekt. Endret 4 timer siden av Patryck bedre formulert
_hp4 Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 3 hours ago, BrokeBoi said: Det må være noe galt med eierhistorikken man får opp på IF, for i oversikten jeg får opp på vegvesenet har nåværende eier hatt bilen siden slutten av 2024. Jeg får også opp en lang liste med over 10 forskjellige eiere. Er ikke første gang If bommer veldig med historikk, rart de er så dårlig når tjenesten nærmest annonsers på toppen av de fleste privat annonser på finn
Marius2002 Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Var å så på den blå X3en idag. Feil oppgitt kilometerstand, det var 75200km og ikke 43000. Ergo er det alt for dyrt for akkurat denne, som egentlig var priset høyt fra før. Den var gått 43000km på strøm, så det var kanskje det de har sett på? Uansett gjorde jeg de oppmerksom på det og ser se har endret på finn, men ikke prisen. Nesten dobbel kilometerstand er for meg nesten 100’ ned i pris på X3. Uansett en flott bil da. Fruen likte ikke fargen, så den utgår likevel før jeg startet prutingen. De hadde nok ikke gått ned 100’ og jeg håper for deres del at de ikke kjøpte den inn med 43000km i hodet… Så da er dere også obs på det _hp4, laffe, papertiger og 1 annen reagerte på dette 4
Fredrik 90 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 29 minutter siden, Marius2002 skrev: Var å så på den blå X3en idag. Feil oppgitt kilometerstand, det var 75200km og ikke 43000. Ergo er det alt for dyrt for akkurat denne, som egentlig var priset høyt fra før. Den var gått 43000km på strøm, så det var kanskje det de har sett på? Uansett gjorde jeg de oppmerksom på det og ser se har endret på finn, men ikke prisen. Nesten dobbel kilometerstand er for meg nesten 100’ ned i pris på X3. Uansett en flott bil da. Fruen likte ikke fargen, så den utgår likevel før jeg startet prutingen. De hadde nok ikke gått ned 100’ og jeg håper for deres del at de ikke kjøpte den inn med 43000km i hodet… Så da er dere også obs på det Var dette hos en forhandler? I såfall er det passe urutinert å ikke klare å ha kontroll på hvor langt en bil har gått. Du skulle bare spilt dum og kjøpt den, så krevd kompensasjon i etterkant for feilaktig kilometerstand. Da måtte de ha gått ned i pris så lenge kilometerstand i Finn annonsen er den samme som i kjøpekontrakt 😂 fupsaker og Marius2002 reagerte på dette 2
laffe Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden @Marius2002 Hva med denne da - https://www.finn.no/mobility/item/439120748 Dessverre bare noen dager igjen av nybilgarantien, men synes ikke pris var så ille mtp. kilometerstand og utstyrsnivå. G31 530e med rålekkert interiør... https://www.finn.no/mobility/item/439106480?ci=15 De har også innbyttekampanje så du er garantert 20 000,- for Tesla`en Snagg30, Marius2002 og fupsaker reagerte på dette 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå