Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

14 timer siden, Ampera skrev:

Dette er Individual bygget.

Sonderpolster/ohne Farbangabe - Z1XX

Her er det oppsett som ikke er valg i prisliste, du kan sende Mail til: individual@bmw.de

Husk og legg med vin, og de kan gi deg komplett oversikt. Begge mine har denne koden, de svarer i løpet av et par dager. 

d

 

Stemmer, "sonder" betyr vel noe slikt som "spesial", så bla interiør og lakkfarge er individual. Ang interiør så er vel egentlig Z1XX koden for Individual stort sett, om det ikke feks er P7SW m/ rød "piping", da er det vel bare "pipingen" som er individual og ikke selve setene :)

Det finnes noen ville individual-"bygg" der ute, har sett noen av dem på Mobile, og div forumer.. Altså det er fint å ha en bil som skiller seg ut og jeg kunne gjerne hatt noen av dem selv,  men jeg må nesten si at det er ikke alt av individual som treffer like bra..

Så lenge den som bestilte det i sin tid var fornøyd så er vel egentlig det det eneste som betyr noe. Tenker vel ikke så mye på gjensalgsverdi når man tar fargevalg alltid og det er nok like greit, da ender man fort opp med en rimelig unik bil

Men jeg har egentlig litt inntrykk av om VIN decoderene viser individual-info kommer litt an på bilen.. Jeg synes å huske tidligere at det også var slik at på noen biler ble info vist, men på andre ikke. Men nå holder de tilbake info om alt av individual?

Takk for tips om mailadresse, det ante ikke jeg iallfall.. Den kan være gull verdt om man snubler over en BMW i utlandet feks og ønsker å sjekke at ting stemmer før man slår til

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Shattered skrev:

Noen som har erfaringer med disse bilene (ja, vet det ikke er bmw)? :P

 

https://www.finn.no/241172605

Ræv dårlig girkasser. Naboen har to stykk Volvo fra den tiden. Måtte bytte girkasse på begge. Volvo automat er like trist som japse/franske  autokasser. Lite presist og girer generelt lite pent. Syns faktisk GM kassa som jeg har i min, som også ikke er sen råeste girer penere ved normal kjøring enn søsteren sin 16 Mod v60. Den er litt kjappere ved kick down osv, men ved hel vanlig kjører så girer min smoothere.

Endret av tennbrikket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Reef89 skrev:

Greit utstyrt E60 med fantastisk fin farge. Her ser man også hvor moderne disse første bilene fremdeles ser ut, den dag i dag.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=242877277&fbclid=IwAR02ewQNhaXQRRo_TYEg4E2eKVRJ2hUxy1BmGpHHFbrnu_oLMHlvD1XHw9I

Grønn E6x og E9x er overraskende sjeldent syn faktisk 😅

Litt synd med eksosen på denne, men det kan jo fint fikses. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Daniel. skrev:

Grønn E6x og E9x er overraskende sjeldent syn faktisk 😅

Litt synd med eksosen på denne, men det kan jo fint fikses. 

Er vel heller mer små ting som må fikses på denne enn eksos.
Har 4 på min også, syns det ser bra ut (uten sotra lyd selvsagt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Reef89 skrev:

Er vel heller mer små ting som må fikses på denne enn eksos.
Har 4 på min også, syns det ser bra ut (uten sotra lyd selvsagt).

Mja, det kan funke men da må det være lyddemper på begge sider eller være uten. Når det kun er på ene siden så ser det jalla ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, tennbrikket skrev:

Ræv dårlig girkasser. Naboen har to stykk Volvo fra den tiden. Måtte bytte girkasse på begge. Volvo automat er like trist som japse/franske  autokasser. Lite presist og girer generelt lite pent. Syns faktisk GM kassa som jeg har i min, som også ikke er sen råeste girer penere ved normal kjøring enn søsteren sin 16 Mod v60. Den er litt kjappere ved kick down osv, men ved hel vanlig kjører så girer min smoothere.

Har jo hørt mye rart om girkassa på e53 preface også. Kjørt min i 2 1/2 år uten problemer. Men måtte ikke være autolat for min del :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, GreenE36Cab skrev:

Det der var jo litt.. spesielt?

Å ha fått den bilen gjennom EU kontroller tidligere må jo ha vært som å få 7 rette i lotto pluss 5+2 på Eurojackpot

Lurer på om den er godkjent ombygd til cabriolet? Rimelig risikabelt kjøp, men flott delebil 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Orjan skrev:

Lurer på om den er godkjent ombygd til cabriolet? Rimelig risikabelt kjøp, men flott delebil 😁

Det ble bygd om en del E21 før E30 kom som kabriolet. De ble godkjent alle sammen. Var et firma i Tyskland som hadde spesialisert seg på det. Det foregikk som regel med at man kjøpte inn en bil i Norge som hadde vært skadet også ble den fraktet til Tyskland for ombygging. Noen av de eksisterer fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ombygging til cab så man overraskende lett på en stund.

Har kjørt div Bobler osv som er ombygd og det er jo veldig hjemmesnekra med bl.a to tjukke bjelker under gulvet og forferdelig jalla kalesjer. 

Ser at budrunden er i full gang på E21 nå. Er vel en bil til over 100 når den er i orden?

Endret av Lars89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...