Fredrik 90 Skrevet Juni 29, 2023 Share Skrevet Juni 29, 2023 Jeg synes det er litt artig at det til stadighet "trues" med å selge bilen ute i Europa hvis ingen kjøper den i Norge. Greia er at skal man selge en bil utenfor Norge så må den være spesiell eller sjelden, dette skjer jo i stor stil nå som krona er svak. Men en relativt vanlig bil som Z3 2,8 er ikke attraktivt nok til at noen gidder å komme helt til Norge for å kjøpe den. Samme så jeg på Facebook i dag, en som skulle selge en MB 190 2,0 og hvis ingen ville gi ham 80 000,- for den så røyk den rett på Mobile.de. Jeg tenker bare lykke til, er det noe det ikke er mangel på i Tyskland så er det MB 190 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Juni 29, 2023 Share Skrevet Juni 29, 2023 2 timer siden, Fredrik 90 skrev: …Samme så jeg på Facebook i dag, en som skulle selge en MB … Vel, i 2019 lagret jeg et bilde fra nettopp en som skulle selge sin MB på Facebook. Er vi imponert? sandersander, Walkabout, Kolstad Jr. og 2 andre reagerte på dette 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 29, 2023 Share Skrevet Juni 29, 2023 (endret) 2 timer siden, Fredrik 90 skrev: Jeg synes det er litt artig at det til stadighet "trues" med å selge bilen ute i Europa hvis ingen kjøper den i Norge. Greia er at skal man selge en bil utenfor Norge så må den være spesiell eller sjelden, dette skjer jo i stor stil nå som krona er svak. Men en relativt vanlig bil som Z3 2,8 er ikke attraktivt nok til at noen gidder å komme helt til Norge for å kjøpe den. Samme så jeg på Facebook i dag, en som skulle selge en MB 190 2,0 og hvis ingen ville gi ham 80 000,- for den så røyk den rett på Mobile.de. Jeg tenker bare lykke til, er det noe det ikke er mangel på i Tyskland så er det MB 190 😂 Jeg tenker at du kanskje undervurderer litt hvor mye eldre biler i nogenlunde god stand generelt har steget i verdi. Dette er en internasjonal trend som har holdt på i noen år siden spesielt coronapandemien, men også tidligere. Mobile.de er kjent for høye priser, men de er ikke alene om dette. En pen Z3 2,8 ligger stort sett over 20K Euro (ca. 230000 NOK) og en pen 190E 2,6 (den modellen har imidlertid alltid vært relativt sjelden) ligger på rundt 22K Euro (ca. 260000 NOK). En mer alminnelig 190E 2,0 i god stand koster rundt 18-19K Euro (ca. 215000 NOK). Endret Juni 29, 2023 av Fredrik Ron Jeremy reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juni 29, 2023 Share Skrevet Juni 29, 2023 Nyere biler skiller kanskje 10-30% i pris avhengig av km-stand og utstyr, men på noe eldre er det jo ikke uvanlig med nesten 5-10x i prisforskjeller avhengig av stand. Da må man nesten se individuelt om prisen er ute på tur eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehaugsnes Skrevet Juli 1, 2023 Share Skrevet Juli 1, 2023 Flott e38!! Håper selger får det han ønsker🤩 om den er like bra som den ser ut, men skulle jo tro det. Her er det mye, god gammel bmw igjen for pengene; https://www.finn.no/256548002 fupsaker, HakonLimseth, Larsen4 og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 1, 2023 Share Skrevet Juli 1, 2023 3 minutter siden, turbojugen skrev: Flott e38!! Håper selger får det han ønsker🤩 om den er like bra som den ser ut, men skulle jo tro det. Her er det mye, god gammel bmw igjen for pengene; https://www.finn.no/256548002 Pen bil, men er dette virkelig ett reelt prisleie for en E38? Er de så dyre eller er selger her optimist. Vi snakker 730d, en relativt usexy drivlinje når man får 740i og 750i for samme pengene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehaugsnes Skrevet Juli 1, 2023 Share Skrevet Juli 1, 2023 Akkurat nå, Fredrik 90 skrev: Pen bil, men er dette virkelig ett reelt prisleie for en E38? Er de så dyre eller er selger her optimist. Vi snakker 730d, en relativt usexy drivlinje når man får 740i og 750i for samme pengene. For rett kjøper så tipper jeg det. Men enig i at en m62 passer bedre i disse da. Den kunne hatt mere utstyr da men😄 Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 1, 2023 Share Skrevet Juli 1, 2023 Opp mot ca. 150k hadde vært mer riktig i min bok. Blir litt sært å måtte delvis betale for at selger har byttet turbo og alle dyser på måfå. Her på E39 525'en med M57 ble dysene først tvilsomme nærmere 300k km og turboen er vel original på over 335k km. Jeg personlig hadde heller omlakkert steinsprut på panseret før salg. Det er dog greit over snittet hel E38 mtp. stand, så det kan jo hende noen blar opp 200k for den. Werther reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dusy Skrevet Juli 1, 2023 Share Skrevet Juli 1, 2023 Voksen KM stand, men ser veldig velholdt ut til tross for https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=308050407 bmw123321, Ron Jeremy, fupsaker og 5 andre reagerte på dette 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 1, 2023 Share Skrevet Juli 1, 2023 1 time siden, Dusy skrev: Voksen KM stand, men ser veldig velholdt ut til tross for https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=308050407 M52 med 250 000 km er så vidt innkjørt 😅 Dusy, bmw123321 og Markus E30 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.Wreckless Skrevet Juli 2, 2023 Share Skrevet Juli 2, 2023 På 27.6.2023 den 18.35, Lars89 skrev: Helt hinnsides rå E30, men til den prisen bør ting stå i vognkortet. Kunne gjerne hatt en E30 med litt motor, men da skal man ikke være nervøs for å møte på vegvesenet. Rimelig gromt vognkort på denne E46n https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=306879081 Kan ikke fatte hvordan alt det der ble godkjent, han må ha kjent noen for jeg kan ikke forstå hvordan man kan få tak i papirer på alt slikt for å få det innført. Dog så setter det jo en fin presedens for oss andre når vi kommer med våre modifiserte biler uten papirer og kan peke på denne og si at om han får lov så må jeg og... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw123321 Skrevet Juli 2, 2023 Share Skrevet Juli 2, 2023 20 timer siden, Fredrik 90 skrev: M52 med 250 000 km er så vidt innkjørt 😅 ..og som forventet ble den solgt fort! Strøken og ryddig E36 er verdt den summen lett Dusy, Jokkke og Ron Jeremy reagerte på dette 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kolstad Jr. Skrevet Juli 2, 2023 Share Skrevet Juli 2, 2023 2 timer siden, mr.Wreckless skrev: Kan ikke fatte hvordan alt det der ble godkjent, han må ha kjent noen for jeg kan ikke forstå hvordan man kan få tak i papirer på alt slikt for å få det innført. Dog så setter det jo en fin presedens for oss andre når vi kommer med våre modifiserte biler uten papirer og kan peke på denne og si at om han får lov så må jeg og... Ikke for å underdøve det at alt er godkjent, men dette bør jo være ikke noe hokus-pokus å få godkjent i vognkort. Buret har nok Tüv sertifisering og er skrudd og med demonterbare sidestrevere, som gjør at det igrunn er rett fram å få godkjent. Bremser og understell er vel ikke uhørt å få godkjent i vognkort heller. Nye regler gjør jo at man også kan få godkjent bremser og understell uten TÜV papirer, hvis de er produsert av en anerkjent leverandør. Når det kommer til turboen, så er det jo ikke "værre" enn en tur til TÜV i Tyskland og noen kroner fattigere, så har man sertifiseringa derifra, som vanligvis blir godkjent i Norge også. Var nylig å inspiserte en E92 M3 som ganske nylig hadde vært hos TÜV for å få godkjent en rekke modifikasjoner, blandt annet ESS 650 kompressorkit. Dette står nå skrevet i vognkortet til bilen her i Norge. Er mer imponert over jobben som eier/bygger har gjort for å få alt dette gjennomført! E.C., fupsaker og mr.Wreckless reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Juli 2, 2023 Share Skrevet Juli 2, 2023 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=309184802 Det begynner å bli temmelig ålreite priser på G31 LCI 530e. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GtiGtr Skrevet Juli 2, 2023 Share Skrevet Juli 2, 2023 Muligens Svenskimport den E46? Står det i Svensk vognkort så blir det vel nesten automatisk godkjent i Norge? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå