Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Er ikke dette ganske mye bang for the buck? Nå er jeg ikke noen MB mann men dette er jo seriøse greier. F10 M5 er jo vesentlig dyrere..

Mercedes-Benz E-Klasse | FINN.no

 

Dette er mye bil for pengene ja 👍 Fantastisk motor, OK girkasse, super styrefølelse og for ikke å nevne betydelig mer holdbar motor enn s63 i M5, dessverre.. 

Resten av bilen henger kanskje ikke like godt med rundt en bane som M5, men det er vel ikke det de fleste bruker hverken M5 eller e63 til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke om denne ligger her fra før, men :P Trodde brillene skulle falle av nesa, og jeg bruker ikke briller engang, for jeg var sikker på at dette var @Fredrik 90sin E34 et øyeblikk der😱https://www.finn.no/320529886

Endret av Shattered
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Kolstad Jr. skrev:

Dette er mye bil for pengene ja 👍 Fantastisk motor, OK girkasse, super styrefølelse og for ikke å nevne betydelig mer holdbar motor enn s63 i M5, dessverre.. 

Resten av bilen henger kanskje ikke like godt med rundt en bane som M5, men det er vel ikke det de fleste bruker hverken M5 eller e63 til.

Ja jeg har inntrykket av at dette er relativt bra biler. Bare så synd resten av bilen er så kjedelig, interiøret er jo ett stort gjesp i forhold til F10 M5. 

Lillebroren er ikke så gal den heller, liker eksteriøret bedre på denne enn E-klassen. Men her er jo interiøret enda mer krise… BMW var virkelig i en helt annen liga når det gjalt design og interiør på denne tiden. Men…kan hentes inn fra Sverige med solid besparelse kontra å kjøpe en på Finn.no 😀

https://www.blocket.se/annons/stockholm/mercedes_benz_c_63_amg_t_aut_457hk_lucka_navi_skinn_drag/1000571223

5 minutter siden, Shattered skrev:

Husker ikke om denne ligger her fra før, men :P Trodde brillene skulle falle av nesa, og jeg bruker ikke briller engang, for jeg var sikker på at dette var @Fredrik 90sin E34 et øyeblikk de😱

 

https://www.finn.no/320529886

Hehe, ja da hadde ikke bare du mista brillene om det var min bil 😂 Men jeg må jo si at denne likner jo ikke på min i det hele tatt. Denne er jo strøken, har andre felger, annen farge, smalfront OG stoffseter 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, StigJ skrev:

Noen som har noe formening om denne? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=327698567

Ikke annet enn at det var en særdeles lekker bil og helt riktig farge! :) Har fått kjørt G31 530e xDrive litt og det var en bil jeg ble veldig komfortabel med. Helt lik denne i interiør. Småtteri som at speil automatisk tilter ned når man setter i revers går sikkert an å skru av uten at jeg prøvde. Og den jeg rattet hadde firehjulsstyring. Firehjulsstyring ble jeg derimot ikke komfortabel med, men det er sikkert en vanesak(ikke sikkert denne har det heller). Hadde jeg derimot vært i markedet for en stor bil som iX hadde jeg ville hatt firehjulsstyring(iX50 og opp). Den elektriske rekkevidden var bra, nok av krefter og komfortabel og stille bil.

IMG_8451.thumb.jpeg.956a84b5e371b33890573f60906e007c.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Nyregrillen er ødelagt...bortsett fra det ser bilen veldig allrigth ut. Fantastisk komfort og ett bra hybridsystem :) 

Ja jeg merket meg fort den litt tannløse fronten :lol:  Så den må evt potensiell kjøper kreve fikset før kjøp synes nå jeg. 

Synes også at den så greit utstyrt ut uten at jeg selv har særlig kjennskap til modellen utenom å bare lese utstyrslisten :P

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, papertiger skrev:

Såg veldig fin ut den, fin farge også. Syns denne fargen matchet den røde Z4'en din særdeles bra :D 

Ikke jeg som skal ha slagskip. Neste bil jeg skal ha blir mindre enn den jeg har i dag.

Men fargen var pen på G31en der ja. Og hadde stått pent til Hellrot den.  

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Eystein Ose skrev:

https://www.finn.no/320838003

Måtte se litt ekstra etter i garasjen om jeg hadde noe han ville bytte i..

Lurer på å tilby han en av M30 motorene, M3en, en Bosch kapp og gjærsag, pluss dama 😅🤩

Endret av Olaandref
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Sjelden Volvo med V8

Volvo S80 | FINN.no

2007 føles ikke så lenge siden, men det var altså en tid hvor en bilprodusent måtte ty til en 4,4 liters V8 for å få ut over 300 hester. I dag er det ganske vanlig at en to liters firer kan yte over 300 hester 😅

Hvis vi ser bort fra mer spesielle V8 motorer fra omtrent den samme tiden, som f.eks S62B50, skjedde det relativt lite med de selvpustende V8 motorene i perioden 1980-2010. De fikk et litt mindre sylindervolum og utledet selvfølgelig mindre skadelige avgasser, men effekten holdt seg stort sett i området 280-330 HK. Min Porsche 928 S fra 1980 utviklet 300 HK fra 4,7 liter, mens en samtidig V8 motor i f.eks MB W126 500SE utviklet 240 HK fra 5,0 liter. 

10 år senere utviklet den samme, men kraftig oppgraderte V8 motoren i 928 GTS offisielt 350 HK (reelt 20-30 HK mer) fra 5,4 liter og W124 500E utviklet 326 HK fra 5,0 liter.

Litt over 10 år senere igjen utviklet N62B44 motoren i f.eks E60 545i 333 HK fra 4,4 liter, mens Volvos samtidige V8 motor (som Yamaha bygget for Volvo) utviklet 315 HK fra ditto 4,4 liter.

BMW hadde betydelig sterkere selvpustende V8 motorer som f.eks S62B50 og N62B48, men ulike miljøkrav og drivstofføkonomi førte direkte mot mindre sylindervolum og overlading. Pris og modellpolitikk var nok også en viktig årsak til at effekten på de alminnelige V8 motorene stort sett forble den samme i ca. 25 år.       

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...