Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner jeg faktisk blir ganske irritert når folk driver å strekker opp helt vanlige BMWer i full Alpina bekledning. Samme med den F01 750i her for litt siden hvor de har vært frekke nok til å sette på B7 merker også. Møtte på en strøken E38 med Alpina utseende her i byen tidligere i høst. Kult tenkte jeg, en Alpina B12 som går her i byen på Norske skilt. Slår opp skiltnummer…..728ia..😡

Sikkert fordi jeg eier en Alpina selv og måtte betale ekstra for å få ekte vare og ikke juks og fanteri som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F8x holder seg svært godt i pris, men er nok noe drøy pris for en lapskaus-bil. 

En annen farge og 100k rimeligere så kunne jeg gjerne hatt denne selv.

Helt genialt med disse M-bilene med annet karosseri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/19/2023 at 3:05 PM, Fredrik 90 said:

Jeg kjenner jeg faktisk blir ganske irritert når folk driver å strekker opp helt vanlige BMWer i full Alpina bekledning. Samme med den F01 750i her for litt siden hvor de har vært frekke nok til å sette på B7 merker også. Møtte på en strøken E38 med Alpina utseende her i byen tidligere i høst. Kult tenkte jeg, en Alpina B12 som går her i byen på Norske skilt. Slår opp skiltnummer…..728ia..😡

Sikkert fordi jeg eier en Alpina selv og måtte betale ekstra for å få ekte vare og ikke juks og fanteri som dette.

Bare vent til BMW lager Alpina selv fremover, kommer det nok masse sånn jalla Alpina merker man kan kjøpe. Eller sånn Alpina-tech pakke eller noe 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok redd for at Alpina fort blir noe av det samme som M light er nå (M340i, M550i osv).  

 

F90 med grønne(?) DRL

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=331883324

 

F82 med innkjørte bakdekk

https://www.stadssalg.no/items/44305

 

Påfallende dyr ponni

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=333480534

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lars89 skrev:

Jeg er nok redd for at Alpina fort blir noe av det samme som M light er nå (M340i, M550i osv).  

 

F90 med grønne(?) DRL

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=331883324

 

Antar det er ettermontert slike CS gule LED-lys, men at fargetemperaturen på bilde glør at de ser grønne ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, w3st skrev:

Bare vent til BMW lager Alpina selv fremover, kommer det nok masse sånn jalla Alpina merker man kan kjøpe. Eller sånn Alpina-tech pakke eller noe 😅

Nå er det jo ingen som vet hva BMW skal gjøre med Alpina. De har hintet om at de ønsker å ha noe mellom BMW og Rolls Royce, men ikke hvordan. Så spørs da da om de kommer til å videreføre stilen med de ikoniske stripene og felgene. Den som lever får se, etter 1/1-2026 får vi se hva som skjer med Alpina navnet. Men at Alpina slik vi kjenner det i dag kommer til å opphøre er det liten tvil om. Det er bekreftet at det ikke kommer noen B7 utgave av nye 7-serien og samme gjelder også for G60 5-serie. Det blir vel en serie med stygge elektriske SUVer. Da er det mer spennende hva Alpina selv har for planer. De tenker å jobbe med å restaurere eksisterende Alpina biler og sette fokus på å tilby deler. Det har også gått noen rykter om at de vil reprodusere små serier av de gamle modellene men med nyere teknologi. Litt som Singer gjør med eldre Porsche. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ord blir fattige av å se på F8x M3/M4s eierhistorikk. Når det største sjokket ikke er at eieren knapt har gått ut av videregående skole, men at eieren har eid den siden 2021, så sier dette sitt om dagens M-biler og eiersyklus. Nevnte M4..

Eier 1: 7 mnd
Eier 2: 2 mnd
Eier 3: 4,5 mnd
Eier 4: 6 mnd
Eier 5: 3 mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Ord blir fattige av å se på F8x M3/M4s eierhistorikk. Når det største sjokket ikke er at eieren knapt har gått ut av videregående skole, men at eieren har eid den siden 2021, så sier dette sitt om dagens M-biler og eiersyklus. Nevnte M4..

Eier 1: 7 mnd
Eier 2: 2 mnd
Eier 3: 4,5 mnd
Eier 4: 6 mnd
Eier 5: 3 mnd

Premiumfølelsen er i hvert fall borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...