Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Snagg30 skrev:

Er jo derfor jeg er så fornøyd, jeg har jo kjøpt meg en skikkelig fattigmanns bil som er mye bedre utstyrt samt fremstår som mye mer luksuriøs en feks din G05 til dobbel pris skikkelig rekkevidde har jeg og ;) Det må jo være et røverkjøp av en innstegsmodell. 

Det blir jo veldig feil å omtale en 7-serie som fattigsmanns bil, for det synes jeg ikke det er uansett motorisering. Ordet "fattigmanns bil" får derfor stå for din regning. Det jeg derimot helt fra start hevdet er at skal det først være noe så fint som 7-serie så må det være noe mer spennende motorisering enn 730d (derav sa jeg at jeg finner "730d" usexy). Det blir aldri feil med B57 i noen BMW, men ordentlig stas for min del blir det først med 750d eller 750i på hekken. 

Ellers så forventer jeg jo at en 7-serie er mer luksuriøs enn en X5, det er jo to helt forskjellige klasser og målgrupper. En sammenlikning med X7 ville her vært mer passende. Men selv her synes jeg at en ordentlig luksusbil skal være en sedan. Det at min bil koster mye mer henger naturligvis sammen med at den er noen år nyere og ikke minst mer etterspurt på bruktmarkedet. At 7-serie er ett røverkjøp uansett årsmodell hersker det ingen tvil om, dette er så mye bil for pengene som man kan få 👍

La oss bare være enige om at vi prioriterer forskjellig. Jeg skulle ønske jeg kunne forsvart en G11 750d, men det blir for upraktisk og for dyrt om man vil ha litt nybilgaranti igjen. Derfor er det greit å la verditapet jobbe for seg i årene som kommer 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes denne E36 i Tanzanite Blue så skikkelig kul ut. Interiøret trenger sikkert en rens, men en duverden for en kledelig farge utvendig. Perfekte felger, trenger bare originale lykter så er man der :) 

Finn.no | E36 318i Cabriolet

 

IMG_4401.thumb.jpeg.44f93270bd48c22e5c1a6ccadbae0123.jpeg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Marius2002 said:

Synes denne E36 i Tanzanite Blue så skikkelig kul ut. Interiøret trenger sikkert en rens, men en duverden for en kledelig farge utvendig. Perfekte felger, trenger bare originale lykter så er man der :) 

Finn.no | E36 318i Cabriolet

 

Samt at den koster 100 000kr da.  Må jo være tidenes antiklimaks å betale 100k for en 1400kg-tung E36 318i når man setter seg bak rattet og kjører hjem.

Ser den nye normalen for godt brukte E36 328i har blitt 190-250 000kr også. Greit at det er artig med rekkeseks, men SÅ forbanna artige er de ikke, tatt i betraktning at de fleste er nedkjørte 15-eiers biler som vil kreve masse løpende vedlikehold, dyr forsikring og ikke kan vinterkjøres siden de da vil ruste opp...

Med dagens priser fremstår ungdomsbrakka E92 som et bedre kjøp enn E36 Coupe, og E46 cabriolet er definitivt mer bil for pengene enn E36 cabriolet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...