Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

22 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Men behøver alt å måtte gå 0-100 på 4 sekunder? Jeg er helt enig i at en 525i ikke er noen rakett, men N52 motoren på 218 hester som kom i 2007 er langt kvikkere enn M54 motoren den erstattet. N52 har heller ikke samme oljeforbruk som M54 kan slite med, men M54 er nok hakket mer solid igjen.

N52 er nok ganske lik som M54, om ikke bedre :)

N52 var forøvrig i E6x 525i/530i fra 2005-2007. Det er N53 som kom i 2007, og de var vel en anelse verre igjen på grunn av blant annet problemene som medfølger en direkteinnsprøytning motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutes ago, Marius2002 said:

@papertiger blitt i3-frelst? :D Den der var nydelig, her burde folk som er i målgruppen få ut fingeren! 

@LP760 Hvordan gikk prøvekjøringen av Tesla Model X Plaid? Inntrykk? Og har du kommet noe lengre i vurderingen? :) 

Hei! Det ble faktisk kjøp!

Men ikke Tesla, morsom og god plass, men egentlig for mye plass, så føler jeg betaler for noe som aldri blir brukt helt ut, eller mer mot hva den egentlig skal bli brukt til 🙂.

Valget ble en Cayenne Coupe. Henter den til mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, mr.pingu said:

Bare å få en «Saltkjelen»- taktrekk og det er desidert den fineste i3en.😍

True! Bortsett fra Galvanisk Gull-i3S da 😬 nei dette var en lekker bil.

2 hours ago, humpfy said:

Denne var flott. Æsj. Var jo ikke planen. Må se bort…

Trodde du hadde kjøpt ny i3 jeg, viss ikke er det bare å få gang :D 

1 hour ago, Marius2002 said:

@papertiger blitt i3-frelst? :D Den der var nydelig, her burde folk som er i målgruppen få ut fingeren!   

Enig! Denne var lekker, fin fargekombo, selv om jeg ikke er veldig fan av svarte felger. Vi har blitt veldig glad i i3! Vår S har stått på lakkverksted siste uka, fått fikset den lakkskaden som var på bilen når vi kjøpte den, så har rattet 4-serie denne uka 🙃 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutes ago, papertiger said:

True! Bortsett fra Galvanisk Gull-i3S da 😬 nei dette var en lekker bil.

Enig! Denne var lekker, fin fargekombo, selv om jeg ikke er veldig fan av svarte felger. Vi har blitt veldig glad i i3! Vår S har stått på lakkverksted siste uka, fått fikset den lakkskaden som var på bilen når vi kjøpte den, så har rattet 4-serie denne uka 🙃 

Tror vi forskjeller litt i smak her ;) Synes Galvanisk Gull er litt for mye for meg men jeg elsker svarte felger.

Men etter har sett den sorte alcantara a-stil og taktrekk var det litt kjipt med lyst stoff / plast der.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Snagg30 said:

Imponerende bil, men den var billigere for 3 år siden:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=225021325

Den var til salgs da jeg kjøpte min 750d. Vurderte den seriøst, men tror det var lurt for en gang skyld å la fornuften vinne og velge dieselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, RNJ skrev:

Imponerende bil, men den var billigere for 3 år siden:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=225021325

Den var til salgs da jeg kjøpte min 750d. Vurderte den seriøst, men tror det var lurt for en gang skyld å la fornuften vinne og velge dieselen.

Se der ja, er lov å prøve seg på en slik bil! :) Dette hadde jeg ikke akseptert hvert fall IMG_4453.thumb.jpeg.fc95751feeb2d0e5111b89d7ada8baca.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Dusy Min erfaring fra E61 med M54 motoren er at det er en finfin bil til og fra jobb... Men spesielt rimelig er det ikke. Jeg har fått min nede på 0.7 tallet på motorvei/landevei med pen kjøring. Til og fra jobb vil jeg mene den snitter c.a literen på mila. Når far bruker den er det enda verre, da jobben hans ligger 6 km unna, og veien dit er overfylt med røde trafikklys... Da snakker vi fint 1.4+ på mila på vinterstid 😬 Da er man plutselig på forbruk tilsvarende en V8'er med dobbel effekt... Bilen er også relativt tung, så de 192hk/245nm gjør ikke bilen til en rakett - men har aldri følt at bilen er en sinke i trafiken heller. Må bare kjøre den som enhver gammel bensinmotor, bruke turtallsregisteret og lukke øya for forbruksmåleren 😅

Og så er jeg 100% enig i det @Lars89 kommer med her. Bilene i Norge lever et hardt liv, og etter 10-15 år er det ofte mye som trenger omsorg, til tross for at drivlinjen i det store og hele skal være solid. Bilen ble kjøpt inn til en rimelig pris når jeg ser hva tilsvarende ligger ute for nå, men jeg har passert innkjøpskostnaden til E61n med god margin på 3 år. Dette kun på kostnader knyttet til vedlikehold/PKK. Tviler på at kostnadskurven flater ut med det første. Skrur man selv er det noe man kan leve med, men går bilen til verksted for alt mulig så tror jeg fort man får en nedtursfølelse av å eie en slik bil. 

Selvom bensinmotorene i utgangspunktet tåler småkjøring bedre enn diesel med DPF, vil jeg påstå at M54 ikke akkurat liker det kjempegodt. Er en del væsker som skal varmes opp i denne blokka, så kjører du korte avstander på vinteren kan jeg love deg at du ikke når 87°c-96°c, som er området de trives best. Du ser det fort ved å åpne oljepåfyllingslokket, og gul "majones" ligger klint rundt. En god kjøretur pleier som regel å kvitte seg med mye, om ikke alt. 

Ville ikke lukket øynene for M47/M57 heller, da flere jeg kjenner med disse motorene bruker dem som A-B biler, uten at de tenker to ganger om at bilen ikke har godt av småkjøring. Virker som de tåler det bare de får en god varmkjøring i ny og ne, med termostater som fungerer slik de skal vel og merke

 

 

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at forbruk er ganske uvesentlig når man har kort vei til jobb. Jeg bodde lenge med 1 mil til jobb, så 2 mil totalt per dag. 21 arbeidsdager per måned = 42 mil. Med E36-en med M52 som havna på helt opp mot 1,4L/mil vinterstid blir det i underkant av 60L måneden. Med en bensinpris på 25 kr/L så havner man på 1500 spenn. Jeg har småkjørt E39en med M57 samme strekket til jobb den ene vinteren også og da var det ikke 0,55L/mil forbruk som er "best case" på sommeren. Da var man oppe på 0,9L/mil. Så man havner i beste fall på halve prisen for drivstoff ved å gå for diesel.

Kjører man en av de gamle motorene uten turbo, HT-pumpe og HT-dyser så har man "ingen" dyre kompliserte deler som pleier å ryke. Derfor er ikke M54 eller N52 noe krise å kjøre spør du meg. Men klart, skrur man ikke selv så hadde jeg trolig lagt vekk E-serie fra BMW som et alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.8.2024 den 13.11, Markus E30 skrev:

Hvorfor er disse så billige? Kostbar service og deler?🤔 Nesten så jeg vurderer å handle en å ha som vinterbil😂😂

https://www.finn.no/366178293

Får inn noen sånne til tider, og jeg sitter igjen med inntrykket over prisnivået for å holde disse i drift er særdeles høyt. Det er tight, som gjør at timene fort ruller, samt delekostnaden er latterlig høy. Flaps i innsugsmanifoldet er gjenganger, og hos merkeverksted er det nytt manifold som er greia.

Husker ikke eksakt kostnad, men mener det er rundt 60 000 kroner for kun delen. Så kommer attpåtil arbeidet på der. Sjekket for morro skyld pris på innsugsmanifold til en E65 760i, og det var halve prisen. 

Grom bil nevertheless! Blir aldri lei av å høre startermotoren dra i gang alle sylindrene når de først er på besøk :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A8 D3 må vere no av det bedre som er laget av bil, en bil jeg angrer bittert på at jeg solgte ( var dog overflødig i bilparken ) Tidløst design både innvendig og utvendig, og fremsto som meget velbygd. Alt annet enn mitt inntrykk av konkurrentene fra Mercedes og Bmw. Hadde valgt en a8 d3 over e65 10 av 10 ganger. Er ikke alltid mer futuristisk design er noe å rope hurra av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Snagg30 skrev:

Der snakker vi virkelig bil med stor B! Dette er for meg det ultimate høyvannsmerket i 7-serien. Eneste som var ett veldig minus er den Frozen lakken, det har virkelig ikke tålt tidens tann. Videre får han selvfølgelig aldri solgt den for prisforlangende, men det er lov å drømme. Gøy for oss som surfer på Finn any way 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...