Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Denne
Finn.no | BMW X6 30D likte jeg. Lav kilometerstand også. Den har derimot "kun" 2700kg hengervekt. Opp en motorstørrelse eller to så tar den vel 3500kg. Men da er enten prisen eller kilometerstanden høy. Eventuelt nyere Finn.no | 2020 BMW X6 30D, men de holder seg alt for godt i pris. :) 

IMG_4830.thumb.jpeg.5f91e8e0585f1cc531f26a931bd97e42.jpeg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Marius2002 skrev:

Denne
Finn.no | BMW X6 30D likte jeg. Lav kilometerstand også. Den har derimot "kun" 2700kg hengervekt. Opp en motorstørrelse eller to så tar den vel 3500kg. Men da er enten prisen eller kilometerstanden høy. Eventuelt nyere Finn.no | 2020 BMW X6 30D, men de holder seg alt for godt i pris. :) 

IMG_4830.thumb.jpeg.5f91e8e0585f1cc531f26a931bd97e42.jpeg

Den var faktisk ganske kul den første! Men hadde heller tatt denne 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=372277386

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Snagg30 skrev:

Den var faktisk ganske kul den første! Men hadde heller tatt denne 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=372277386

Ja, men det skiller 50000km. Det er for meg 3-4 år. Så jeg skulle nok levd fint med 30d. Men det vet jo du alt om :) Det hadde faktisk vært utslagsgivende for min del. Uansett, den 50d der tar jo 3500kg på kroken, så det er jo en anleggsbil for familier. Med riktig vedlikehold så har man en kraftig og tidløs bil i mange år. Du skulle jo bytte ut 7ern i SUV og siden de tidligste X7 er usaklig dyr enda, så X6 😎

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Marius2002 skrev:

Ja, men det skiller 50000km. Det er for meg 3-4 år. Så jeg skulle nok levd fint med 30d. Men det vet jo du alt om :) Det hadde faktisk vært utslagsgivende for min del. Uansett, den 50d der tar jo 3500kg på kroken, så det er jo en anleggsbil for familier. Med riktig vedlikehold så har man en kraftig og tidløs bil i mange år. Du skulle jo bytte ut 7ern i SUV og siden de tidligste X7 er usaklig dyr enda, så X6 😎

Ja det har mye å si den økte km.standen, ellers tenker jeg at 2700kg på kroken må holde i massevis for folk flest :) Ja ytret jo at Cayenna var så mye bedre å dra henger med men etter å ha kjørt med 7’ern i helga rett etter å ha kjørt Cayenna så tror jeg kanskje jeg hadde meg et lite illebefinnende, merker jo ikke så veldig mye på 7-serien heller når man drar henger. Litt forskjell fra Cayenna er det men den bilen kostet meg 475.000kr og der finnes ingen bedre alternativ tror jeg, helt nydelig bil på alle områder. Å betale mer for en eldre X6 som fremstår mye mindre moderne innvendig frister veldig lite, samt er G11 et nydelig karosseri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Snagg30 Du har hel rett i alt :) Jeg hadde nok også gått for 7er foran SUV, samt at 2700kg holder for hvermannsen med god margin. Jeg likte derimot den første X6en, men som du sier er bilen aldrende og faktisk samme pris som en ny Tesla Y Performance, uten videre sammenligning selvsagt, så flesteparten går vel for nybilgaranti. Markedet for X6 er vel idag liten, dessverre. :) Hold deg til 7er - kraft, luksus og kjøreglede som alt et pakket i et lekkert skall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Fredrik 90 said:

Men det må jeg si, hadde valget stått om G05 X5 30d eller G31 530d LCI så hadde jeg tatt G31 530d any day all day long.

Og om det hadde vært en G12 740d i  den miksen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Fredrik 90 said:

Bruktbil til salgs: BMW 5-serie - 2021 - Svart - 286 Hk - Stasjonsvogn | FINN.no

Nok en G31 LCI med dieselsekser på Finn.no, løp og kjøp :)  

Det var en grov pris for en 5-serie med et drøyt år igjen på garanti. Tipper den blir en noe vrien bil å selge til den prisen, men er vel oppi der de fleste av LCI-utgaven har ligget å nikket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mr.pingu skrev:

Og om det hadde vært en G12 740d i  den miksen? 

Hadde fortsatt gått for G31 530d. Det er 5-serie, det er den mest komplette bilmodellen som finnes. Bra på alt og dårlig på veldig lite.

56 minutter siden, papertiger skrev:

Det var en grov pris for en 5-serie med et drøyt år igjen på garanti. Tipper den blir en noe vrien bil å selge til den prisen, men er vel oppi der de fleste av LCI-utgaven har ligget å nikket. 

Ja men jeg tror vi bare må vende oss til sånne priser fremover. Særlig nå som BMW Norge har besluttet å ikke ta G61 540d til Norge. Det vil alltid være etterspørsel etter nyere brukt 5-serie med sekserdiesel. Disse bilene skal nok mer ned i pris, men min spådom er at det skal gå flere år før en G31 LCI med sekserdiesel skal krype under 600 000,-. De kommer til å stabilisere seg på mellom 600 000-700 000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...